Doom eternal.. får inte fram fler missions

Permalänk

Doom eternal.. får inte fram fler missions

Köpte spelet igår och köttat på men efter plockat upp ICE cannon eller vad det nu heter på "Fortress of Doom", varit nere i demon fängelset och sen kommer jag inte längre, ingen way marker eller sådant heller.

Tips?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

@quattro-2.6: Kolla en walkthrough på yt.

Permalänk
Medlem

- Provat trycka ALT, kommer det fram marker då?
- Om jag minns rätt måste man gå igenom en portal när man är klar nere i prisonet för att komma ut tillbaka till skeppet, och sedan ska man upp igen för att teleportera till nästa mission
- Provat quitta till menyn eller starta om spelet?

Det är inte helt omöjligt också att du stött på en bugg. Första uppdraget jag körde så "fastnade" gamla objective markers, jag bara gick vidare o vidare men vände jag mig om så hade jag markers som var 2000m bort.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Skrivet av lambdan:

- Provat trycka ALT, kommer det fram marker då?
- Om jag minns rätt måste man gå igenom en portal när man är klar nere i prisonet för att komma ut tillbaka till skeppet, och sedan ska man upp igen för att teleportera till nästa mission
- Provat quitta till menyn eller starta om spelet?

Det är inte helt omöjligt också att du stött på en bugg. Första uppdraget jag körde så "fastnade" gamla objective markers, jag bara gick vidare o vidare men vände jag mig om så hade jag markers som var 2000m bort.

Tror det har blivit en bugg, gick genom portalen men hände inget, startade om spelet men fortfarande inget.

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk

Har googlat som en idiot utan framgång, trycker på LALT för att se uppdrag info men det kommer inte fram något alls.
Har startat om uppdraget och då är det bara ICE saken, ner till fängelset och genom portalen sen inget mer.
LALT fungerar hela tiden fram tills jag går genom portalen i fängelset.

I mission select finns bara HELL ON EARTH och EXULTIA men inget mer, inga fusk är aktiverade heller så jag fattar inget.

Surt bugg

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk

https://www.reddit.com/r/Doom/comments/fnxxv5/stuck_in_fortre...

Ingen lösning för mig men ifall någon annan stöter på "buggen" så är det värt att prova

EDIT: Fungerade till slut

Visa signatur

Kebabrulle