Återkommande inspelning på Telias TV-box Arris VIP 4302 med 500GB hårddisk

Permalänk

Återkommande inspelning på Telias TV-box Arris VIP 4302 med 500GB hårddisk

Någon som har koll på hur Återkommande inspelning med Telia fungerar?

Köpte till hårddisken som gör min Arrisbox inspelningsbar. Haft denna setup i snart en vecka nu och det är några grejer jag inte förstår;

1. När jag går in under Inspelningar för att se vad den spelat in så har den förutom de program jag vill spela in även spelat in lite andra program. Varför? Är det någon "Netflix"-style att den spelar in program som jag kanske vore intresserad av? I så fall, kan man stänga av det? Vill bara spela in det jag valt att spela in och inte fylla upp hårddisken med annat.

2. Jag förstår mig inte riktigt på "Återkommande inspelningar". Jag skulle vilja göra en så enkel sak som att den bara ska spela in det valda programmet alltid när det sänds. Men så enkelt verkar det inte vara. Man måste välja intervall och antal och grejer. Jag gissar då att det jag ska välja om jag vill att den ska spela in så ofta som möjligt är intervall "Varje dag" och antal "100 gånger". Men så står det att denna inställning gäller till ett visst datum som ligger ca 3 månader fram i tiden. Betyder detta att jag måste göra om denna procedur om 3 månader?

3. Sen verkar det ju som att den inte spelar in alla avsnitt av de serier jag valt. Någon anledning? Trots att jag valt 100 varje dag.

4. Sen är det ett program som går enbart tidigt på morgonen som jag skulle vilja spela in. Hur spelar jag in den som återkommande? Jag går till den i Guide men eftersom den alltid redan har sänts så kan jag inte starta en "Återkommande inspelning" på den serien. Jag vill ju starta en återkommande inspelning som börjar nästa morgon. Men nästa morgon kan man inte gå till i Guide. Hur ska jag göra?

Permalänk