Chromecast with Google TV in Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det är nog den mest logiska förklaringen, har kollat runt lite på min enhet och det är endast Youtube det gäller.

Ja, men det är rätt skumt att inte den skalar som den ska. när andra skalar rätt. Jag kollar mest Youtube genom min HTPC så för mig gör det inte så mycket.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tvn i sig är en 8 år gammal Panasonic sista generationens plasma, så den har några år på nacken. Har dock fortfarande otroligt bra bild, så den blir inte utbytt bara för att, utan när den ger upp.
Men får se om det går att lösa detta.

Har du stängt av overscan i TVns inställningar? Sitter själv på en gammal panasonicplasma så menyerna är kanske rätt lika varandra.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd

Jag har nu lyckats köpa en CC med Android TV, installera min VPN och sideloadat Hulu-appen och det funkar.

Så här gjorde jag:

Jag installerade appen från min VPN, vilket är Strong VPN, men det borde vara samma för alla och jag vet inte just den är bättre eller sämre än andra, men den funkar för Hulu i alla fall vilket inte alla VPN:er gör. Den hittades inte när jag sökte på appar i CC:ns butik men i datorns webbläsare kunde jag välja att installera den på CC:n.

Jag kanske hade kunnat installera Hulu-appen via butiken men då hade jag behövt ändra region eller skapa nytt konto eller så, så jag sket i det och körde på sideloading. För att få det att funka fick jag först aktivera utvecklarläget på CC:n, sen installera en filhanterare som kan installera appar, jag valde File Commander från MobiSystems då det är en ganska välkänd app. Sen behöver man gå in och tillåta den appen att installera appar, har man inte gjort det så får man ju frågan om man vill göra det när man försöker så det var inte komplicerat.

Sen tog jag ned Hulu-appen från apkmirror.com, senaste funkade utan problem. Jag laddade upp denna till OneDrive, loggade in på OneDrive i File Commander och installerade den.

Dold text

Allt fungerar alltså men allt är tyvärr inte perfekt.

Jag verkar inte få mer än 1080p, vilket är bättre än 720p som jag fick tidigare i datorns webbläsare med VPN igång men inte 4K som jag hade hoppats på. Det är inte hela världen men lite tråkigt.

Sideloadade appar hamnar inte på hemskärmen på CC:n. För att starta Hulu får jag alltså gå till inställningar - appar - hulu-appen - starta. Det borde gå att lösa med någon annan launcher men det krävs lite research för att välja rätt där tror jag. De flesta verkar vara ryskutvecklade och har bara rysk information på Play Store, vilket känns lite halvjobbigt.

Hulu-appen är inte så bra. Allt finns där och så men gränssnittet är absolut inte anpassat för CC. Markören syns inte på de flesta ställen och när den väl syns så är det en väldigt subtil ändring i transparens i rutan runt ett alternativ typ. Alltså är det inte helt lätt att få igång innehållet, en del saker har liksom en play-knapp i appens huvudmeny och där syns det att man är rätt ute, så de går att starta, men det gäller inte det mesta utan då får man gå in på liksom sidan för den specifika filmen eller serien och sen i blindo försöka hitta rätt. Mitt trick som verkar funka är att trycka upp och åt vänster några gånger så att jag hamnar på appens "hemknapp", sen trycka ner tre gånger följt av ok, då startar innehållet. När det väl spelar så kan man inte pausa eller hoppa, "styrkorset" och dess knapp i mitten gör ingenting så det enda man kan göra är att trycka "Back" och hamna på föregående meny.

Däremot funkar exempelvis Netflix och Disney+ som de ska med mina svenska prenumerationer och ger mig det amerikanska utbudet, men bara 1080p vad jag kan se. Jag ska se vad det mer finns för appar som kräver VPN och se vad som funkar och inte. Peacock hade varit intressant kanske och de har en gratisnivå med reklam, så den står på tur att testa. Paramount+ verkar inte ha en gratisnivå och ofta begränsar de bankkort som inte är amerikanska för den typen av tjänster (Hulu gör det också men bara när man går med, jag gick med innan det så jag slapp det problemet). Lösningen verkar vara att köpa ett amerikanskt förbetalt kreditkort, vilket inte godkänns av streaming-apparna men med det kan man öppna och fylla på ett amerikanskt paypal-konto som man sen kan använda som betalmedel. Jag vet inte om det är värt det jobbet för Paramount+ dock.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det saknas appar för Chromecast TV i Sverige? Eller beror det på att den officiellt inte släppts i Sverige än?
Undrar då jag läst att både Apple TV+ samt F1 TV skall finnas, men kan inte hitta någon av de två när jag söker efter den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Har du stängt av overscan i TVns inställningar? Sitter själv på en gammal panasonicplasma så menyerna är kanske rätt lika varandra.

https://i.ibb.co/Lz2QYFP/20210306-115058.jpg

Missade ditt inlägg. Menyerna är identiska, ska kika på det. Thx

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nilsson:

Någon som vet om det saknas appar för Chromecast TV i Sverige? Eller beror det på att den officiellt inte släppts i Sverige än?
Undrar då jag läst att både Apple TV+ samt F1 TV skall finnas, men kan inte hitta någon av de två när jag söker efter den.

Apple TV fanns installerat från början när jag fick min. F1 har jag inte sett. Alla de vanliga apparna verkar finns när jag kikade runt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nilsson:

Någon som vet om det saknas appar för Chromecast TV i Sverige? Eller beror det på att den officiellt inte släppts i Sverige än?
Undrar då jag läst att både Apple TV+ samt F1 TV skall finnas, men kan inte hitta någon av de två när jag söker efter den.

Det finns appar jag inte hittar på Chromecasten, men när jag letade fram dem på datorn (webbläsaren) så kunde jag välja att installera på CC:n. Annars var det inte så svårt att "sideloada" appar.

Permalänk
Medlem

Men suck, skulle köpa en till sådan här, men nu verkar Inet ha slutat sälja den? Var köper man nu?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Var är går det inte att använda eurosport player? Ändrade lösenordet för nån dag sen och efter det startar inte appen. Provade att avinstallera den efter att stänga ner den inger hjälpte. Får sen den otroligt irriterande rösten som säger att Youtube tv inte är tillgängligt i mitt land?!
Vad fan har eurosport player med Youtube att göra? System återställning verkar inte göra ett skit.

Och jo, jag vet att jag kan casta genom telefonen. Men hela grejen med denna är ju att du ska slippa ha telefonen.
whats up google?

Edit. Är det eurosport som tagit bort appen? Använder denna konstant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RVX:

Va fan i helvete går det inte agg använda eurosport player? Ändrade lösenordet för nån dag sen och efter det startar inte appen. Provade att avinstallera den efter att stänga ner den inger hjälpte. Får sen den otroligt irriterande rösten som säger att Youtube tv inte är tillgängligt i mitt land?!
Vad fan har eurosport player med Youtube att göra? System återställning verkar inte göra ett skit.

Och jo, jag vet att jag kan casta genom telefonen. Men hela grejen med denna är ju att du ska slippa ha telefonen.
WTF google?

Du får väl lugna ner dig, den är inte släppt än utan lanseras 21 juni och så länge det är gråimport och appr för andra marknader så får du acceptera att inte allt fungerar som du tror det ska göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får väl lugna ner dig, den är inte släppt än utan lanseras 21 juni och så länge det är gråimport och appr för andra marknader så får du acceptera att inte allt fungerar som du tror det ska göra.

Ja lite arg på tangenterna kanske man var, första meningen var helt obefogad...har redigerat den delen. Men att helt plötsligt bara ta bort appen? Är ju en risk med import, men varför i så fall supporta tjänsten fram tills nu? För mig är det obegripligt.
Hur som, dagens i-landsproblem deluxe och överreagerande 😕

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jag har nu lyckats köpa en CC med Android TV, installera min VPN och sideloadat Hulu-appen och det funkar.

Så här gjorde jag:

Jag installerade appen från min VPN, vilket är Strong VPN, men det borde vara samma för alla och jag vet inte just den är bättre eller sämre än andra, men den funkar för Hulu i alla fall vilket inte alla VPN:er gör. Den hittades inte när jag sökte på appar i CC:ns butik men i datorns webbläsare kunde jag välja att installera den på CC:n.

Jag kanske hade kunnat installera Hulu-appen via butiken men då hade jag behövt ändra region eller skapa nytt konto eller så, så jag sket i det och körde på sideloading. För att få det att funka fick jag först aktivera utvecklarläget på CC:n, sen installera en filhanterare som kan installera appar, jag valde File Commander från MobiSystems då det är en ganska välkänd app. Sen behöver man gå in och tillåta den appen att installera appar, har man inte gjort det så får man ju frågan om man vill göra det när man försöker så det var inte komplicerat.

Sen tog jag ned Hulu-appen från apkmirror.com, senaste funkade utan problem. Jag laddade upp denna till OneDrive, loggade in på OneDrive i File Commander och installerade den.

Dold text

Allt fungerar alltså men allt är tyvärr inte perfekt.

Jag verkar inte få mer än 1080p, vilket är bättre än 720p som jag fick tidigare i datorns webbläsare med VPN igång men inte 4K som jag hade hoppats på. Det är inte hela världen men lite tråkigt.

Sideloadade appar hamnar inte på hemskärmen på CC:n. För att starta Hulu får jag alltså gå till inställningar - appar - hulu-appen - starta. Det borde gå att lösa med någon annan launcher men det krävs lite research för att välja rätt där tror jag. De flesta verkar vara ryskutvecklade och har bara rysk information på Play Store, vilket känns lite halvjobbigt.

Hulu-appen är inte så bra. Allt finns där och så men gränssnittet är absolut inte anpassat för CC. Markören syns inte på de flesta ställen och när den väl syns så är det en väldigt subtil ändring i transparens i rutan runt ett alternativ typ. Alltså är det inte helt lätt att få igång innehållet, en del saker har liksom en play-knapp i appens huvudmeny och där syns det att man är rätt ute, så de går att starta, men det gäller inte det mesta utan då får man gå in på liksom sidan för den specifika filmen eller serien och sen i blindo försöka hitta rätt. Mitt trick som verkar funka är att trycka upp och åt vänster några gånger så att jag hamnar på appens "hemknapp", sen trycka ner tre gånger följt av ok, då startar innehållet. När det väl spelar så kan man inte pausa eller hoppa, "styrkorset" och dess knapp i mitten gör ingenting så det enda man kan göra är att trycka "Back" och hamna på föregående meny.

Däremot funkar exempelvis Netflix och Disney+ som de ska med mina svenska prenumerationer och ger mig det amerikanska utbudet, men bara 1080p vad jag kan se. Jag ska se vad det mer finns för appar som kräver VPN och se vad som funkar och inte. Peacock hade varit intressant kanske och de har en gratisnivå med reklam, så den står på tur att testa. Paramount+ verkar inte ha en gratisnivå och ofta begränsar de bankkort som inte är amerikanska för den typen av tjänster (Hulu gör det också men bara när man går med, jag gick med innan det så jag slapp det problemet). Lösningen verkar vara att köpa ett amerikanskt förbetalt kreditkort, vilket inte godkänns av streaming-apparna men med det kan man öppna och fylla på ett amerikanskt paypal-konto som man sen kan använda som betalmedel. Jag vet inte om det är värt det jobbet för Paramount+ dock.

Får uppdatera efter att ha kört ett tag. Hulu fungerar nu mycket bra, appen jag tog ner från början var inte appen för Android TV utan den vanliga Android-appen så det var inte så konstigt att den inte funkade så bra med fjärrkontrollen. Med rätt app funkar det utmärkt, även med tevens fjärr och så. Hulu har också kommit upp i app-menyn av någon anledning så jag behöver inte någon annan hemskärmsapp eller pilla för att starta den längre.

Faktiskt förvånad över hur smärtfritt det ändå har fungerat. Många på nätet påstod att man behövde någon location-spoofing-app eller liknande, men allt jag behövde göra var att inte tillåta delning av platsinformation, och valet var ett steg i uppsättningen av Chromecasten, och sen köra VPN-appen. Nästa steg är väl att testa typ BBC eller liknande som verkar ha lite mer sofistikerade kontroller av plats, men jag har inte riktigt känt behovet än. Netflix funkar bra med VPN också, får det amerikanska utbudet, samma med Disney+.

Permalänk

Jag ska hjälpa några teknikfientliga bekanta att skaffa TV-sändningar där ingen TV-sändning finns. Däremot finns fiber. Skulle den nya chromecasten fungera som en "vanlig tv" med "vanliga tv-sändningar" om man körde t.ex Telia Plays vanliga tablå-tv?

Det är så jag har det idag med de äldre chromecasten, tänkte att med dosa och nya utseendet skulle det vara smidigare för någon som inte klarar av så mycket funktioner och avancerad teknik. Lägga upp lite streamingtjänster och sen "Tablå-tv".

Är det fortfarande 21a juni som gäller för officiellt släpp?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle inte nya Chromecast släppas i Sverige idag? Hittar endast dessa gråimporter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lejnoss:

Skulle inte nya Chromecast släppas i Sverige idag? Hittar endast dessa gråimporter.

Vad är det för fel på den hos Inet till exempel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inet finns ju?
länk 3 inlägg upp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har sett att den finns på Inet. Skulle dock släppas officiellt enligt uppgift antingen 21 eller 23 juni, men verkar inte ha hänt. Tänker att priset kan bli ett annat än under disk.

Permalänk
Medlem

Så, en dum fråga men måste man fortfarande ha en mobil eller liknande enhet att spela upp ifrån eller har enheten själv appar installerat. Typ som Apple TV. Eller varför heter det annars Google TV? Bara ett grafiskt lager? (För då blir jag besviken o måste lägga 3k på Apple tv)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av talonmas:

Så, en dum fråga men måste man fortfarande ha en mobil eller liknande enhet att spela upp ifrån eller har enheten själv appar installerat. Typ som Apple TV. Eller varför heter det annars Google TV? Bara ett grafiskt lager? (För då blir jag besviken o måste lägga 3k på Apple tv)

Jupp, appar finns installerade (och går att installera) och du styr med kontrollen. Mobilen behövs inte alls längre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, appar finns installerade (och går att installera) och du styr med kontrollen. Mobilen behövs inte alls längre.

Ah, så en Apple TV till bättre pris. Fantastiskt! Ska genast inhandlas

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kontrollen är det som gör skillnaden mellan en vanlig chromecast och denna ovärderlig. Att just kunna slippa mobilen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RVX:

Kontrollen är det som gör skillnaden mellan en vanlig chromecast och denna ovärderlig. Att just kunna slippa mobilen.

Man kan ju talstyra dem via tex en mini eller nån annan enhet också men fjärren ger ju den funktionen utan att man behöver nån annan pryl.
Att behöva använda sin telefon är inte smart på nått sätt utan bara dumt och besvärligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ju talstyra dem via tex en mini eller nån annan enhet också men fjärren ger ju den funktionen utan att man behöver nån annan pryl.
Att behöva använda sin telefon är inte smart på nått sätt utan bara dumt och besvärligt.

Jepp. Som sagt så var det just fjärren som fick mig till ett köp.
Håller helt med det sista du skriver.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur stark är denna nya Chromecast? Gissar att den ej klarar 4K remux via Kodi? 1080p remux?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Shakermaker:

Hur stark är denna nya Chromecast? Gissar att den ej klarar 4K remux via Kodi? 1080p remux?

Kodi remuxar inte, men den borde inte ha problem med 4K.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Suck....jag försöker få HBO Nordicappen att funka på min men det hackar så jag blir galen. Verkar vara något med bildfrekvensen som är fel. ALLA andra appar funkar klockrent och Disney+ i 4k HDR flyter som smör. HBO Nordic är ju inte ens 4k.
Någon som har samma problem och löst det? har en LG OLED B7 Tv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kodi remuxar inte, men den borde inte ha problem med 4K.

Kan den spela en fil på typ 80 GB?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat den mot Xiaomi Mi Box S 4K HDR ?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Shakermaker:

Kan den spela en fil på typ 80 GB?

Det är väl bit rate som spelar roll. Hur stor filen är säger ingenting.
Strömma 4K från onlinetjänsterna gick ju redan med förra generationen. Har tyvärr inga lokala filmer att testa med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.