Kontroller fråga Ps4 kontroller samt Xbox Elite

Permalänk
Medlem

Kontroller fråga Ps4 kontroller samt Xbox Elite

Har tidigare kört med en xbox one dosa trådlöst via deras Wireless adapter.
Men kände att jag ville prova en Elite v2 dosa.. Så skaffade en sådan.
Denna verkar ibland inte acceptera knapptryckning på A resp B knappen.
Man får vara lite bestämd så funkar det, men på One dosan så räckte det med att man nuddade så fick man respons..
Har kollat runt lite men verkar mest vara v1 dosan som har haft dessa bekymmer, eller har ni också haft det?

I allafall så kom jag på att jag skulle prova med en PS4 dosa som jag hade liggandes.
Kopplade in min USB Bluetooth dongel (på framsidan av chassiet c:a 30-40 cm från dos placering)
La till bluetooth enhet utan problem..
Startar Rocket League och kör 2 matcher, allt funkar klockrent.. Sen helt plötsligt så får jag en inputlag på 2-3 sekunder och den svarar inte på annat än vänster styrspak.. Kopplar in kabel i den, och allt börjar funka igen..
Tänker att det kanske bara var lite ström eller nått..
Testar igår igen, då har den definitivt laddat fullt, så startar än en gång Rocket League.. Samma sak igen i den 3:e matchen så är det som att den tappar kontakten eller att det blir enormt segt iallafall.. kopplar återigen in kabel och allt funkar som det ska.
Nån som har nått tips på vad jag skall prova? Om det hade varit fel hela tiden, fine då hade jag ju kunnat förstå att det inte ska funka, men då det funkar säg 15 min sen ger det upp? Vad kan då vara felet?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC