Svenska teknikprofiler: Thomas Melzer på Intel

Permalänk
Melding Plague

Svenska teknikprofiler: Thomas Melzer på Intel

En doldis hos den stora massan, men ett välkänt ansikte bland svenska överklockare och media. SweClockers intervjuar übernörden Thomas Melzer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med att ni lyfter fram lite profiler!

Skulle ställt lite mer intressanta frågor som vad han tycker om deras tillverkning eller AMDs framsteg senaste åren. Kanske M1 och prata energieffektivitet och IPC?

Ser dock gärna fler av dessa

Permalänk
Proffsmobbare

Haft turen att diskutera processorer med Thomas på DH för några år sedan, fantastisk kunnig och trevlig person. Ta chansen om du får!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Trevligt med att ni lyfter fram lite profiler!

Skulle ställt lite mer intressanta frågor som vad han tycker om deras tillverkning eller AMDs framsteg senaste åren. Kanske M1 och prata energieffektivitet och IPC?

Ser dock gärna fler av dessa

Vi ställer ofta många fler frågor än vad vi publicerar men när svaret bara är "inga kommentarer" så tar vi i regel inte med att vi ens ställt frågan till att börja med för det blir så menlös läsning. De flesta är väldigt hårt hållna vad det gäller vad de får kommentera nuförtiden.

Sen handlar den här serien av svenska teknikprofiler mer om dem som person än företaget de jobbar på just nu (även om det också avhandlas förstås).

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kul och intressant artikel! Mer sådant!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Mycket duktig och trevlig kille. Hade glädjen att jobba med honom i ett tidigare liv.
Det är roligt att se att det fortfarande går bra för honom.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Föredetting

Det är på sätt och vis Thomas fel att jag är här idag. Alltså inte vid liv, utan mer så att han alltid stod till tjänst med hårdvara till mina överklockningseskapader, som ledde till mer skriverier, mer hårdvarukunskap och andra jobb jag haft innan det här. Det i förlängningen ledde till att jag hade något att erbjuda SweClockers.

Skål, Melzer. Jag tycker om dig trots att du ägt en Saab.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Trevlig kille och trevligt att se hur han tänker och lever. Och självklart gillar jag för att inte säga Älskar SweC. Alltid varit min start sida - nuff said
Så tusen tack för allt ni gör. Ni är bäst!!

Permalänk
Medlem

Häftigt. Intel, likssom! Kul att höra på Svenskar som varit med. Det kan inte bli för mycket sånt här på Sweclockers

Permalänk

Tack för intressant läsning, personligen saknar jag mer fokus på utbildning. Det är ju inte vem som helst som landar hos Intel t.ex.

Permalänk
Medlem

Kul att han fått chansen att jobba på Intel! Alltid roligt att höra framgångssagor!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi ställer ofta många fler frågor än vad vi publicerar men när svaret bara är "inga kommentarer" så tar vi i regel inte med att vi ens ställt frågan till att börja med för det blir så menlös läsning. De flesta är väldigt hårt hållna vad det gäller vad de får kommentera nuförtiden.

Sen handlar den här serien av svenska teknikprofiler handlar mer om dem som person än företaget de jobbar på just nu (även om det också avhandlas förstås).

Absolut förstår jag det, men man får väl drömma

Permalänk
Avstängd

Han kör säkert Ryzen. 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi ställer ofta många fler frågor än vad vi publicerar men när svaret bara är "inga kommentarer" så tar vi i regel inte med att vi ens ställt frågan till att börja med för det blir så menlös läsning. De flesta är väldigt hårt hållna vad det gäller vad de får kommentera nuförtiden.

Sen handlar den här serien av svenska teknikprofiler mer om dem som person än företaget de jobbar på just nu (även om det också avhandlas förstås).

Ska man gissa på att allt som är negativt för intel är inga kommentarer. Så nja det kan ju vara instressant i alla fall

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av jan-banan:

Ska man gissa på att allt som är negativt för intel är inga kommentarer. Så nja det kan ju vara instressant i alla fall

Jo alltså tillför det något till artikeln så har vi ju med det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kul och intressant! Faktiskt ingen jag kände till sen tidigare. Har träffat Dan Ragland ett par gånger dock som basar över Intels överklockningslab. På tal om just överklockning som varit omnämnt ett par gånger senaste tiden här på swec. Väldigt kul att Intel satsar så mycket på just överklockningen och att det även ger funktioner som även gagnar vanliga användare.

Permalänk
Entusiast

Ansiktet är bekant... visst var väl han med i den där byggartävlingen för en herrans massa år sen med en ung Tom Cruise bakom spakarna på ett av byggena? @metallicacid

Edit: Jo men visst fan var det så... både Tomas Meltzer och Tom Cruise var med

https://www.youtube.com/watch?v=I7KlUCTsluo

Permalänk
Medlem

Jag träffade Thomas på ett överklockningsevent hos Intel för många år sen. Det var inför releasen av någon ny processor, minns inte vilken det var. Det märktes att det var en riktig entusiast som hade bjudit in.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi ställer ofta många fler frågor än vad vi publicerar men när svaret bara är "inga kommentarer" så tar vi i regel inte med att vi ens ställt frågan till att börja med för det blir så menlös läsning. De flesta är väldigt hårt hållna vad det gäller vad de får kommentera nuförtiden.

Sen handlar den här serien av svenska teknikprofiler mer om dem som person än företaget de jobbar på just nu (även om det också avhandlas förstås).

När ni hittar dessa ”guldkorn” kan ni inte låta dom få en flik vid nya släpp. Givetvis så ska det stå att det är en person som är avlönad av samma företag som säljer den nya produkten.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090