Räcker detta för att sälja mina Bitcoin?

Permalänk

Räcker detta för att sälja mina Bitcoin?

Hej,

Jag köpte bitcoin för sex år sedan och hittade nu Bitcoinadress och WalletID. Jag har även ett lösenord som går någonstans. Räcker detta för att sälja Bitcoin? Om inte vad fattas? Jag vet att jag köpte dem via bt.cx men minns inte vilken sida som ordnade wallet.
Tacksam för all hjälp.

Tack på förhand,
/Tuffe

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Du behöver kunna signera transaktioner, om du kan logga in på din wallet bör det gå förutsatt att den sköter signeringsrna.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Du behöver kunna signera transaktioner, om du kan logga in på din wallet bör det gå förutsatt att den sköter signeringsrna.

Ok bra. Hur hittar jag min wallet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Ok bra. Hur hittar jag min wallet?

Eftersom du nämner wallet id så låter det som du har dina bitcoin hos någon tjänst likt blockchain.com.
Blockchain.info(numer blockchain.com) var vanligt att använda på den tiden så det kan vara dom du använt kanske? Isf räcker walletid och lösenord för att komma åt dina bitcoin.

Är det någon annan tjänst så får du antingen försöka hitta vilken eller testa dig fram. Du har ingen seed phrase eller liknande(12-24 ord)?

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Eftersom du nämner wallet id så låter det som du har dina bitcoin hos någon tjänst likt blockchain.com.
Blockchain.info(numer blockchain.com) var vanligt att använda på den tiden så det kan vara dom du använt kanske? Isf räcker walletid och lösenord för att komma åt dina bitcoin.

Är det någon annan tjänst så får du antingen försöka hitta vilken eller testa dig fram. Du har ingen seed phrase eller liknande(12-24 ord)?

Jag har typ
d8a282fd-3741-44ed- sedan fortsätter det så i två kolumner till.
Är det detta du menar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Jag har typ
d8a282fd-3741-44ed- sedan fortsätter det så i två kolumner till.
Är det detta du menar?

Ja, blockchain.com wallet använder ett UUID (precis det du postade) och ett lösnord eller typ så för att logga in. Så det är väl det du får testa först och främst. En "recovery phrase" är 12-24 vanliga engelska ord som kan användas för att återställa en plånbok.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Ja, blockchain.com wallet använder ett UUID (precis det du postade) och ett lösnord eller typ så för att logga in. Så det är väl det du får testa först och främst. En "recovery phrase" är 12-24 vanliga engelska ord som kan användas för att återställa en plånbok.

Toppen.
Jag har också en anteckning om bitcoinwallet. Finns det någon som heter så eller är det samlingsnamn?

Visa signatur