Hur hittar jag en person utomlands?

Permalänk

Hur hittar jag en person utomlands?

Jag har namnet och vet på ett ungefär vart personen finns. Personen är en gammal kompis som jag tappat kontakten med, och gärna vill återuppta den.

Hur går jag tillväga?

Permalänk
Sötast

Hitta en tjänst likt hitta.se / whitepages för landet det gäller.
t.ex https://www.whitepages.com/white-pages/ca för usa

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Hitta en tjänst likt hitta.se / whitepages för landet det gäller.
t.ex https://www.whitepages.com/white-pages/ca för usa

Ok, landet i fråga är Norge.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

https://www.telefonnummerupplysning.se/norge/

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

https://adressesok.posten.no/

Detta är en sida som kan fungera. Annars den som tidigare länkat.

Permalänk
Medlem

En påminnelse till er som svarar i tråden eller på andra sätt är hjälpsamma i såna här frågor.

Även om TS med stor sannolikhet inte har några illvilliga syften med sin fråga kan det, särskilt på sociala medier förekomma att någon vill ha hjälp med att hitta en person, ibland inbakat med något snyfthistoria av något slag. Tyvärr är det inte helt ovanligt att det är personer som kanske har någon typ av skyddat boende eller identitet som riskerar att röjas av en naiv och hjälpsam men tanklös individ.

Tänk efter innan ni hjälper till att spåra upp andra människor.

Rör det sig däremot om att bistå med offentligt känd information som vem som helst har rätt till är det ju skillnad.

Hoppas det går bra TS och att du hittar din kompis.

Tog själv kontakt med en bekant från skoltiden som jag inte hört av på 18år.
Hon hade samma nummer så det gick smidigt, dock totalt osynlig i sociala medier etc.

Kollat fejsbok, insta etc?

Anhöriga / gemensamma bekanta?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

En påminnelse till er som svarar i tråden eller på andra sätt är hjälpsamma i såna här frågor.

Även om TS med stor sannolikhet inte har några illvilliga syften med sin fråga kan det, särskilt på sociala medier förekomma att någon vill ha hjälp med att hitta en person, ibland inbakat med något snyfthistoria av något slag. Tyvärr är det inte helt ovanligt att det är personer som kanske har någon typ av skyddat boende eller identitet som riskerar att röjas av en naiv och hjälpsam men tanklös individ.

Tänk efter innan ni hjälper till att spåra upp andra människor.

Rör det sig däremot om att bistå med offentligt känd information som vem som helst har rätt till är det ju skillnad.

Hoppas det går bra TS och att du hittar din kompis.

Tog själv kontakt med en bekant från skoltiden som jag inte hört av på 18år.
Hon hade samma nummer så det gick smidigt, dock totalt osynlig i sociala medier etc.

Kollat fejsbok, insta etc?

Anhöriga / gemensamma bekanta?

Du behöver inte vara orolig, person i fråga är en gammal gaming polare.

Har hittat adressen med hjälp av Bing 🍾

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Gött 😁

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Eduardo_S:

Grattis till Bing. De firar på Microsoft nu
Härligt att du hittade polaren