hur många håller egenligen på med custom tangentbord i sverige?

Permalänk

hur många håller egenligen på med custom tangentbord i sverige?

Har på senare tid blivit riktigt fascinerad av custom tangentbord och jag har märkt att de finns nästan inga affär i Sverige som säljer delar osv. Alt måste importeras vilket är ganska deppigt.

Så min fråga är då hur många håller på med de i Sverige och finns det några bra affärer som säljer switches och cases för rimliga priser i sverige.

maxgaming är ganska kass men mest utvald av vad jag sett så importerar de efter du köper
inet var svindyrt
amazon litar jag inte helt på ska jag vara ärlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tangentfetish:

Har på senare tid blivit riktigt fascinerad av custom tangentbord och jag har märkt att de finns nästan inga affär i Sverige som säljer delar osv. Alt måste importeras vilket är ganska deppigt.

Så är det oavsett vilket land du befinner dig i.

Skrivet av tangentfetish:

Så min fråga är då hur många håller på med de i Sverige och finns det några bra affärer som säljer switches och cases för rimliga priser i sverige.

1. Massvis
2. Nej, förutom Maxgaming som har gått enormt starkt fram och är den enda butiken som säljer i princip allt du behöver för att bygga ett tangentbord och har extremt många saker i lager för att beställa inrikes utan att vänta på frakt och betala 25% mer i tull, moms och importavgift. Men om det inte är bra nog så är svaret helt klart "nej".

Permalänk
Medlem

Det är stort 😊
Kliv in på mekaniska tangentbord Sveriges discord:
https://discord.gg/3eeGJEea

Permalänk
Medlem

Har precis börjat och köpte väl grejer som anses vara lite newbie-prylar. Beställt från Inet, Maxgaming och Loob.no. Det finns butiker, det är bara att leta.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis växer det så det kommer fler butiker eller butikerna som finns blir större. Maxgaming är på god väg tycker jag, Allt jag behövde för att bygga ett eget fanns där.
Skrolla igenom den här tråden så ser du några andra affärer, typ kbnordic och smord.store https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-vilket-tangent...

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

förstår verkligen inte grejen med det
men av att döma från alla bilder jag sett här på sweclockers så verkar det vara en hel del för att svara på frågan i titeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

förstår verkligen inte grejen med det
men av att döma från alla bilder jag sett här på sweclockers så verkar det vara en hel del för att svara på frågan i titeln

Vad är det du inte förstår grejen med? Varför bygger folk modellflygplan? Varför "pimpar" folk sina bilar? Varför bygger folk datorer med egna teman?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

oj de värkar ju vara ett ganska hot topic. tack för svaren och speciellt till den som rekommendera keyb. no