UndaC vidare mot nya äventyr

Permalänk
Konsolpleb 🕹

UndaC vidare mot nya äventyr

Efter två corona-stinna år har det blivit dags för mig att ställa in siktet mot moderlandet: Skåne aka Danmark.

Det har varit sjukt kul att vara tillbaka inom hårdvarubevakning efter att ha börjat karriären på NordicHardware respektive Toms Hardware under första halvan av 2000-talet.

Men jag har byggt upp sug att komma närmare släkt och vänner runt mina hemtrakter, så i kombination med en möjlighet att ge sig in i spelbranschen som jag också varit nyfiken på länge blir det därför avfärd mot Malmö. Innan jag drar har jag dock några artiklar och videos kvar att få ut och så ska vi fasa in en ny testredaktör som vi snart kan berätta mer om!

Några frågor eller önskemål etc? Bara skriva i tråden eller skicka ett PM!

Är du sugen på att hoppa in och ta över når du Pelle Melander som är VD för Geeks på på 0707-30 05 69 eller pelle@geeks.se Hör av dig och berätta lite om dig själv helt enkelt.

På gensyn!

/Anton

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ojoj!

Vad är det som händer på Swec?
Snart inga kvar på redaktionen..

Permalänk
Medlem

Lycka till med dina nya åtaganden!

Permalänk
Medlem

Whaaaat! Tråkigt att höra men förutsätter att vi oavsett kommer se dig på forumet för all framtid

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Permalänk
Medlem

Wow! Nu är det verkligen ingen kvar snart?! Kul för dig men jag tror tyvärr sidan kommer haverera snart. Knappt återhämtat mig sedan Emil försvann, nu är tre till borta

Ska nog tillägga att Anton, Jacob, Kenneth, Noelia och såklart André har blivit välintegrerade snabbt och mottagna bra så det kan nog gå bra ändå

Blir bara orolig

Tack för dessa år Anton, du har styrt skutan på ett bra sätt. Du kommer vara saknad! Alltid tydlig och transparent, kritiserar det som är dåligt och rak på sak

Permalänk
Medlem

Lycka till! Den nya redaktören har stora skor att fylla.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lilla Tiger:

Vad är det som händer på Swec?
Snart inga kvar på redaktionen..

Alla stolar är, eller är på väg att bli, upptagna, så det är fortfarande folk här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Wow! Nu är det verkligen ingen kvar snart?! Kul för dig men jag tror tyvärr sidan kommer haverera snart. Knappt återhämtat mig sedan Emil försvann, nu är tre till borta

Som tur är forumet fortfarande lika bra som innan. Men klart man saknar de som lämnar. In har ju kommit andra trevliga personer så det löser sig nog.

Trevligt att få ha dig här Anton, lycka till framöver!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lilla Tiger:

Ojoj!

Vad är det som händer på Swec?
Snart inga kvar på redaktionen..

@JonasT @Landmarks och @Enviro är kvar på redaktionen och sällskapas snart av en ny testredaktör (som vi smarta kan berätta mer om)!

Och så är ju @wittwang en så pass flitig frilansare att han i princip konkurrerar med oss heltidsanställda vad det gäller produktivitet! Och så har vi @TheLostSwede som ganska nyligen börjat skriva mycket nyheter här.

Skrivet av Ischy:

Lycka till med dina nya åtaganden!

Stort tack!

Skrivet av tuomi:

Whaaaat! Tråkigt att höra men förutsätter att vi oavsett kommer se dig på forumet för all framtid

Så länge jag får behålla min modrättigheter så att jag kan banna folk när de har fel så… men jodå jag kommer finnas kvar i faggorna misstänker jag!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Wow! Nu är det verkligen ingen kvar snart?! Kul för dig men jag tror tyvärr sidan kommer haverera snart. Knappt återhämtat mig sedan Emil försvann, nu är tre till borta

Ska nog tillägga att Anton, Jacob, Kenneth, Noelia och såklart André har blivit välintegrerade snabbt och mottagna bra så det kan nog gå bra ändå

Blir bara orolig

Tack för dessa år Anton, du har styrt skutan på ett bra sätt. Du kommer vara saknad! Alltid tydlig och transparent, kritiserar det som är dåligt och rak på sak

Swec har ju överlevt sju chefredaktörer hittills och betydligt fler skribenter. Men det har väl blivit mer personligt sedan man började med youtube och mer bilder på de som jobbar här i allmänhet.

Skrivet av Gambit_2K:

Lycka till! Den nya redaktören har stora skor att fylla.

🥰

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Som tur är forumet fortfarande lika bra som innan. Men klart man saknar de som lämnar. In har ju kommit andra trevliga personer så det löser sig nog.

Trevligt att få ha dig här Anton, lycka till framöver!

Tack det har varit kul att vara här. Och precis som du säger. Styrkan med swec är forumet och communityt, inte en enskild anställd så det kommer fortsatt vara fina fisken att hänga på swec!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Swec har ju överlevt sju chefredaktörer hittills och betydligt fler skribenter. Men det har väl blivit mer personligt sedan man började med youtube och mer bilder på de som jobbar här i allmänhet.

🥰

Tack det har varit kul att vara här. Och precis som du säger. Styrkan med swec är forumet och communityt, inte en enskild anställd så det kommer fortsatt vara fina fisken att hänga på swec!

Jag redigerade ovan, insåg att tonen blev lite tråkig annars. Självklart kan ett företag överleva bytet av en enskild anställd, men när två av de större ansiktena utåt lämnar med ganska kort mellanrum och sen chefen sticker blir det lite otrygga känslor

Skåne låter underbart, familjen är viktig såklart! Jag bodde en period många timmar bort, helt klart trevligt att vara tillbaka

Tror det kan gå i hamn, men det blir en stor omställning när halva redaktionen ska rullas på kort tid

Permalänk
Medlem

Oj den såg man inte komma, men lycka till med vad du än tar dig för.

(Kommer sakna dina fina tröjor i fredagspaneln) 😁

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Men jag har byggt upp sug att komma närmare släkt och vänner runt mina hemtrakter, så i kombination med en möjlighet att ge sig in i spelbranschen som jag också varit nyfiken på länge blir det därför avfärd mot Malmö.

Vad är det du ska göra för något? Eller du kanske inte vill eller får berätta än?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pine-orange:

Vad är det du ska göra för något? Eller du kanske inte vill eller får berätta än?

Jag har inte stämt av med dem ännu. Ska göra det så får jag se om de är ok med att jag pratar om det

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Lycka till Undac, raka rör och gediget arbete här på Swec, det är uppskattat som läsare.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Geeks
SweClockers

Var inte för snälla mot Anton nu, han förtjänar lite spott och spe för att han överger oss.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Ojoj!

Vad är det som händer på Swec?
Snart inga kvar på redaktionen..

@JonasT lär vara kvar ett tag till, även om han går på föräldraledighet snart.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimestam:

Var inte för snälla mot Anton nu, han förtjänar lite spott och spe för att han överger oss.

Stryk ska han ha!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt! Men jag önskar dig lycka till! Det blir nog bra.

Massive Entertainment?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

@JonasT lär vara kvar ett tag till, även om han går på föräldraledighet snart.

Det får vi se, "föräldraledighet"...

Får väll se det som att de nya kanske är bra han också?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det får vi se, "föräldraledighet"...

Får väll se det som att de nya kanske är bra han också?

Ja precis, många använder ju föräldraledighet till att leta nya jobb. Men samtidigt sweclockers är ju nästan helt nytt folk nu så oavsett vad han gör så får han ju majoritet av nya kollegor

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av medbor:

[...]men när två av de större ansiktena utåt lämnar [...]

@UndaC: Du har uppenbarligen ett stort ansikte
Tråkigt att du lämnar men såklart kul att du kommer ner hit. Ska bli kul att se vad du kan hitta på för kul i skaunelann <3

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pine-orange:

Vad är det du ska göra för något? Eller du kanske inte vill eller får berätta än?

Onlyfans och då enbart tubstreams/videos....eller?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@UndaC: Du har uppenbarligen ett stort ansikte
Tråkigt att du lämnar men såklart kul att du kommer ner hit. Ska bli kul att se vad du kan hitta på för kul i skaunelann <3

Syftade på (ja)cobben och kenneth, men gissar att du förstod det

Permalänk
Medlem

Grattis UndaC! Det är helt rätt och lyssna på det inre klockspelet, och man ska våga pröva något nytt. Det är typ bara de där dansande tre bröderna som stannat vid att olja in samma dragbana, år för år.

Tycker det är lite förkastligt att somliga ser det så negativt att folk rör på sig, dessutom i ett större näver. Det är inget ovanligt att en slutar och att detta bidrar till en klack övermod åt andra, att "jag vill också uppleva något nytt". Dvs det blir en ketchupeffekt.

De nya(are) har ju möjligheten nu att kliva fram ordentligt och briljera med sin stämma för Swec. Första gången man såg broccoli, så tänkte man nog inte att det där jäklarns trädet ser fasen inte så god ut. Tjii fick man. Bara att folk väljer att sitta/stå där framför kameran och rabbla i meningar, i mer än 10sek, utan att fickorna är fulla av kylbags... det är ju ett gott tecken. Dessutom skriver och underhåller de oss med sakliga testartiklar, som kommer synas av många olika kritiska själar. Så länge tester/recensioner är av hög standard så utför de ett riktigt bra jobb, och därtill lyckas de med ett svårt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja precis, många använder ju föräldraledighet till att leta nya jobb. Men samtidigt sweclockers är ju nästan helt nytt folk nu så oavsett vad han gör så får han ju majoritet av nya kollegor

Ja han behöver inte söka nytt för alla andra gör det istället

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Så snart?!? Din transparens, reflektioner och "kåserier" har varit mycket uppskattade!

Jag önskar dig all lycka med vad du nu tar dig för (inom lagens råmärken förstås )

Förtydligande
Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB