SweClockers släpper lös medlemsrecensioner

Permalänk
Melding Plague

SweClockers släpper lös medlemsrecensioner

Har du köpt en produkt som du älskar eller hatar? Skriv om den i vår rykande färska forumdel Medlemsrecensioner™.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bli hur mycket bra som helst av detta!

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli riktigt spännande! Tror det finns många duktiga recensenter här bland oss. Hoppas även få lösa några toksågningar, haha.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Bah, jag som trodde redaktionen skulle recensera medlemmar. T.ex. skriva ett utförligt omdöme om någons 10år gamla historik i Övriga ämnen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det här är bra!

Jag gjorde en första intryck och uppackning/ recension av mitt k860 tangentbord för lite mer än 2 år sedan. Kan nog passa i den nya avdelningen (har kvar det än också)

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1589491-logitech-ergo-...

Edit: en länk till forumdelen kanske är bra i artikeln:
https://www.sweclockers.com/forum/181-medlemsrecensioner

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Medlemsrecensioner

Från FZ

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dimestam:

Bah, jag som trodde redaktionen skulle recensera medlemmar. T.ex. skriva ett utförligt omdöme om någons 10år gamla historik i Övriga ämnen.

Ooooh! OOOOOH!! Vilken idé! Jag ser absolut inga fallgropar alls med det konceptet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Uppskattar att SweC lägger till nya funktioner, vi som nyss fick möjligheten att lägga in bilder än att snarare ladda upp på en sida före.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av NordhNet:

Ooooh! OOOOOH!! Vilken idé! Jag ser absolut inga fallgropar alls med det konceptet

Mobbning är ju ändå svinhett och ligger rätt i tiden! Leta go! 😅

Skrivet av Vangen:

Uppskattar att SweC lägger till nya funktioner, vi som nyss fick möjligheten att lägga in bilder än att snarare ladda upp på en sida före.

Skulle väl inte kalla detta för ny funktion. Mer underlättande logistisk lösning. 😊

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dimestam:

Bah, jag som trodde redaktionen skulle recensera medlemmar. T.ex. skriva ett utförligt omdöme om någons 10år gamla historik i Övriga ämnen.

<.<

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bra intiativ

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Passar på att tacka @TANDEMCYKELN som slängde upp ett inlägg om medlemsrecensioner i Feedback-delen. Det är ändå riktigt gött att kunna komma till skott med saker snabbt! #darkmode2040kanske

Permalänk
Testpilot

@Enviro @Dimestam

Skrev faktiskt min första review (som medlem) redan hösten 2014
kan flyttas över - även om det saknas bilder heh..

Lenovo Y50-70
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1321564-lenovo-y50-70-...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Vad bra! Bara mörkt tema kvar nu va?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kan nog vara bra funktion, liksom möjligheten att ladda upp bilder direkt. Omöjligt är det inte att man någon gång kanske skriver om någon pryl man testat.

Men cynikern säger att det kan framstå som att man vill utöka mängden medlemsgenererat (därmed även obetalt) innehåll, när redaktionen samtidigt minskat.
Om det beror på att @Enviro tagit sitt arbete riktigt seriöst, någon ny vass utvecklare, besparingskrav/vinstmaximering, att ni fått bra erbjudande på utökad lagring eller att saker bara råkar sammanfalla hyfsat nära i tid låter jag vara osagt (men hoppas på det första).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Bah, jag som trodde redaktionen skulle recensera medlemmar. T.ex. skriva ett utförligt omdöme om någons 10år gamla historik i Övriga ämnen.

Du vill nog inte läsa din egen.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Kan nog vara bra funktion, liksom möjligheten att ladda upp bilder direkt. Omöjligt är det inte att man någon gång kanske skriver om någon pryl man testat.

Men cynikern säger att det kan framstå som att man vill utöka mängden medlemsgenererat (därmed även obetalt) innehåll, när redaktionen samtidigt minskat.
Om det beror på att @Enviro tagit sitt arbete riktigt seriöst, någon ny vass utvecklare, besparingskrav/vinstmaximering, att ni fått bra erbjudande på utökad lagring eller att saker bara råkar sammanfalla hyfsat nära i tid låter jag vara osagt (men hoppas på det första).

Varför så negativ?

Det här är en positiv utveckling, där mer eller mindre vem som helst kan förorda en bild över allt möjligt krimskrams. Dessutom är det mera vanliga användare som kan spegla sin bild, med deras erfarenheter, hur sagd produkt upplevts i det korta och möjligen i det långa loppet.

Skrivandet är dessutom en underhållning för somliga. Ett intresse i ständig utveckling. Så detta kan ju sporra till något sådant gott också.

Permalänk

En recension på stans hamburgerkedjor är på väg. (skämt)

Nå bra ide och man kan hitta fler intressanta produkter här. Där det är enklare att fråga vederbörande om saker än någon recension någon annanstans. Jag själv har inget på gång, skulle om jag vilja recensera min favoritdator HP Elitebook 8570p från 2012 få se om jag orkar. (populär beg än idag) Skönaste laptoppen jag vet t.ex tangenter, touthpad etc, den suger dock skitmycket att det ej fullhd..

Permalänk
Medlem

Förväntar mig en recension på hur det är att äta 15 pannkakor och en om att äta 30 pannkakor, och kanske mixa upp det lite och slänga in en recension om hur det är att skilja sig mellan dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Passar på att tacka @TANDEMCYKELN som slängde upp ett inlägg om medlemsrecensioner i Feedback-delen. Det är ändå riktigt gött att kunna komma till skott med saker snabbt! #darkmode2040kanske

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629260-skapa-ett-rece...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av filbunke:

Förväntar mig en recension på hur det är att äta 15 pannkakor och en om att äta 30 pannkakor, och kanske mixa upp det lite och slänga in en recension om hur det är att skilja sig mellan dessa.

Alltså man blir ju lite sugen. Det här är ju iofs amerikanska pannkakor och det lär ju vara lättare att klämma 30 svenska hederliga pannkakor, eller plättar som folk i Norrland felaktigt påstår att det heter.

😬😬😬

Det där hade jag missat helt! Såg bara den senaste tråden om det. Men du förtjänar förstås också en kaka. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Varför så negativ?

Det här är en positiv utveckling, där mer eller mindre vem som helst kan förorda en bild över allt möjligt krimskrams. Dessutom är det mera vanliga användare som kan spegla sin bild, med deras erfarenheter, hur sagd produkt upplevts i det korta och möjligen i det långa loppet.

Skrivandet är dessutom en underhållning för somliga. Ett intresse i ständig utveckling. Så detta kan ju sporra till något sådant gott också.

Inte alls meningen så, se första stycket där.

Men det är lätt att göra den kopplingen när redaktionen minskat/bytts ut (om än ev tillfälligt).

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av D.:

Inte alls meningen så, se första stycket där.

Men det är lätt att göra den kopplingen när redaktionen minskat/bytts ut (om än ev tillfälligt).

Fattar oron. Mycket som händer nu. Men i slutändan går dina tankar i helt fel riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Fattar oron. Mycket som händer nu. Men i slutändan går dina tankar i helt fel riktning.

Låter betryggande.

Då är det väl kanske mest att du kommit in och tagit ditt arbete seriöst.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av D.:

Låter betryggande.

Då är det väl kanske mest att du kommit in och tagit ditt arbete seriöst.

Haha, klart jag tar det på allvar. Det är ju mitt jobb!

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte utvecklas till en tråd för produktfanatikerna som inte kan respektera andras omdömen, argument och åsikter utan i stället går till personliga och nedvärderande angrepp som i många andra produkttrådar här på Sweclockers.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av pjb:

Hoppas bara det inte utvecklas till en tråd för produktfanatikerna som inte kan respektera andras omdömen, argument och åsikter utan i stället går till personliga och nedvärderande angrepp som i många andra produkttrådar här på Sweclockers.

I och med att personliga och nedvärderande angrepp inte är tillåtet så blir det förhoppningsvis inget sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Alltså man blir ju lite sugen. Det här är ju iofs amerikanska pannkakor och det lär ju vara lättare att klämma 30 svenska hederliga pannkakor, eller plättar som folk i Norrland felaktigt påstår att det heter.
https://youtu.be/uloT8V6Skgk

https://youtu.be/51QBJpiy7CA

Det är en lysande serie

Permalänk
Medlem

Så vi ska jobba gratis åt SweClockers?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Så vi ska jobba gratis åt SweClockers?

Om du vill.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M