Mobilspel, nåt som inte är pay to win.

Permalänk
Medlem

Mobilspel, nåt som inte är pay to win.

Har inte spelat på telefonen på flera år, men det hade varit kul att ha något när man har det tråkigt på jobbet.
Så är det nån som har spelat nåt kul, som inte begränsas av telefonens värdelösa "kontroller".

Permalänk
Snusfri

Hitman Go och Lara Croft Go är 2 spel som är bra.
Annars gillar jag 2048 samt Wordament.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Min favorit genom alla år som man ständigt återkommer till är Clash of Clans.
”Spelar” Jurassic World (minimalt nu för tiden) mest för att grabben tjatar och att han inbillar sig att han har bättre dinosar än farsan… Pfff

Permalänk
Medlem

snake.io (beroendeframkallande snake spel)

airport control /planes control

PUBG mobile

9gag (because memes are life)

bubble shooter

du har rätt, de e svårt o hitta bra o gratis mobilspel 2022. men dessa har ja på luren om jag skulle få suget på tuben att spela lite.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Plants vs. Zombies: Heroes

Har vartenda kort man kan ha och jag har inte spenderat ett öre, bara spelat tillräckligt länge. Spelet har inte ens reklam, bara om du inte vill titta på reklam för att få lite gratis diamanter. Men det är inget som du måste.

Permalänk
Medlem

Magic Rampage. Fattar inte att det är gratis!
Action plattformare med massa customizations och replayability.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

Mekorama
Pixel dungeon (bara gratis på android)

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Old school runescape, detta klassiska mmorpg finns numera även till mobil. Det är crossplattform och ditt konto är inte låst till mobil utan du kan spela på dator med. Risk att hela ditt liv förstörs om du fastnar i det dock.

I Love Hue. Går ut på att sortera färger, är roligare än vad det kanske låter.

Klassiska Pokemon-spel via emulator är annars ett säkert kort.

Permalänk
Inaktiv

På jobbet ska man inte sitta och fippla med mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

På jobbet ska man inte sitta och fippla med mobilen

Beror väl på vad man jobbar med? Finns många jobb med dötid där man väntar timmar, men man måste vara där. Receptionen nattetid på ett hotell t.ex. Finns hur många jobb som helst.

Du har helt enkelt fel jobb

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Spelar mest Hearthstone på mobilen. Man får så många packs av att bara spela, så man behöver aldrig köpa något om man inte vill.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag gillar Rocket League: Sideswipe, simpelt men kan ändå bli avancerat fungerar kanon med touch kontroller.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

snake.io (beroendeframkallande snake spel)

airport control /planes control

PUBG mobile

9gag (because memes are life)

bubble shooter

du har rätt, de e svårt o hitta bra o gratis mobilspel 2022. men dessa har ja på luren om jag skulle få suget på tuben att spela lite.

Testat skjutspel på mobila enheter och är lika kul som en brasiliansk vaxning, plus att jag har inte råd att köpa en ny platta varje gång den åker i väggen.
Bubble shooter?

Skrivet av Svantesson666:

Plants vs. Zombies: Heroes

Har vartenda kort man kan ha och jag har inte spenderat ett öre, bara spelat tillräckligt länge. Spelet har inte ens reklam, bara om du inte vill titta på reklam för att få lite gratis diamanter. Men det är inget som du måste.

Gillade PvZ spelen, ska jag testa.

Skrivet av anon201296:

På jobbet ska man inte sitta och fippla med mobilen

Tråkigt att folk ska bli avundsjuka, har en effektiv arbetstid på 1-2h per dag om det är lugnt.
Resten av tiden pratar man skit, kollar på film, surfar, lagar mat, och väntar på en härdsmälta.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Bricks Breaker Quest är ett fantastiskt tidsfördriv, ads finns såklart men är en fullt acceptabel mängd

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Legends of Runeterra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

..., och väntar på en härdsmälta.

Jag är nöjd så länge du trycker AZ-5 i tid....

Permalänk
Medlem

Mindustry är ett tips, dock lite oergonomiskt på telefon men funkar. Annars kan man kolla på https://www.darkpattern.games/ som listar spel enligt vilka "dark patterns" de inkluderar, såsom dagliga belöningar, pay-to-win osv osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Tråkigt att folk ska bli avundsjuka, har en effektiv arbetstid på 1-2h per dag om det är lugnt.
Resten av tiden pratar man skit, kollar på film, surfar, lagar mat, och väntar på en härdsmälta.

Det har absolut inget med avundsjuka att göra utan snarare att man bör göra sitt jobb ordentligt. Eventuellt kan jag förstå om du sitter själv i ett hotell nattetid och inte har något annat att göra men jag tycker det är väldigt oprofessionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det har absolut inget med avundsjuka att göra utan snarare att man bör göra sitt jobb ordentligt. Eventuellt kan jag förstå om du sitter själv i ett hotell nattetid och inte har något annat att göra men jag tycker det är väldigt oprofessionellt.

Visst kan man lalla runt 8h, men det gör inte jobbet mer välgjort.
Vad är det du inte förstod med att invänta härdsmältan?
Har man det riktigt tråkigt kan man vila ögonen i några timmar.

Permalänk
Medlem

Snart har du wreckfest https://www.youtube.com/watch?v=uBDrsUONWqo&feature=emb_title

Sen om det blir pay to win vet jag inte iofs.

Permalänk
Medlem

Måste det vara helt gratis?
MiniMetro är sjukt beroendeframkallande och kontrollerna tycker jag de lyckats riktigt bra med.
Battlestar of Polytopia kan låsa upp nya stammar mot betalning, men det finns många gratis som inte är sämre (bara annorlunda).

Permalänk
Medlem

Kör du Android kan du skaffa "Google Opinion Rewards" där du fyller i kort information om dig (om man inte har emot att dela med sig av information till Google, dvs) och som belöning få en liten slant in på sitt Google Play saldo.

Detta saldo kan man sedan köpa appar och spel för om man själv inte vill lägga ut.
Personliga favoriter är följande:

Out There: Omega Edition
Myst (✔)
Riven: The sequel to Myst (✔)
Human Resource Machine (✔)
Stardew Valley
7 Billion Humans
Don't Starve
Dead Cells
GTA: San Andreas (✔)
GTA: Vice City
GTA: III
Ni No Kuni (Studio Ghibli style)
Gwent
This War of Mine
Metal Slug 3
David
MiniMetro (som Napoleongl nämnt)
Lifeline (✔)
The Room (✔)
Limbo (✔)
The Inner World (✔)

(✔ spel jag klarat ut)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.