Helgsnack: Användarnamn vi skäms för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inget fel på Kapten Kanel, tycker jag iaf.

<3

Permalänk

Har haft mitt i ett par år nu. Alltid lika roligt när man spelar med utlänningar som försöker uttala det.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5-13400F | Gpu: Gigabyte RTX 2070 | Ram: 16GB DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast | MB: ASUS Prime Z690-P | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Mitt första nick i ungdomen var Volta.

Satt på rummet och kollade runt efter inspiration, och såg en minidammsugare av det märket i hallen.

Permalänk

uberpwnage, eller uberpwnage2.0 som jag heter på fz, är väl inte så hett. Tog det bara helt random när jag skapade kontot på fz för första gången när jag skulle rekrytera folk till en Call of Duty: World at War-klan. Sedan har det tyvärr fastnat och av tidigare fz chefsredaktör "fick jag inte" byta

Permalänk
Medlem

Jag nickade HeadSplitter som 14-åring runt 1996 när quake 1 släpptes. Sedan när quakeworld släpptes var det för långt så fick korta ner det till heddan som fått leva kvar tills idag när jag är över 40.

https://www.quakeworld.nu/wiki/Heddan

Permalänk
Medlem

Skäms är nog inte rätt ord men när jag började köra CS på 1900-talet kändes det fyndigt med ”Swedish Suicide Bomber”.

Vakta bomben som T hela vägen. Alla här förstår poängen.

Efter 9/11 ledde mitt nick ofta till en ban. Det som tidigare var avlägset och skämtsamt blev plötsligt väldigt nära och aktuellt. Även för mig.

Snabbt omstöpt till SSB. Intetsägande men med en historia

Permalänk
Medlem

Skäms inte alls, men minns att WoW-namnet jag hade dök upp i ett forum på de absolut sämsta nämnen folk hade sett. Jag hette "Mastasvenzor". Tror aldrig jag haft ett så bra namn varken före eller efter!

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk

Har en del knasiga i bruk samt en vän som nickar samma som jag här men hon får fortsätta göra det.

Lustigaste var nog när finska spelmonopolet gillade inte mitt nick NakuRankka = översatt "Rå naken Kalle Anka"
så jag bytte till kiisselithanduun = "Spruta sperma i handen".

Permalänk
Medlem

Hette LinkinPatrik överallt för ca 15+ år sen, ett pinsammare namn kunde jag nog inte valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

För er som inte vet så fanns det en duktig kille i gamla hederliga Counter-strike som nickade Spawn, blev rätt känd för en sisådär 20+ år sedan.

Och där kände man sig gammal..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

första mailadressen på tidigt 2000 tal blev "abbe_arab"
metalforlife (lunarstorm)
albinfiskare (jag har ingen större anknytning till fiskeri)
Rätt mycket cringe och dålig fantasi.

Annars brukar jag nicka "Oranges" eller "Oranges_Onions" Vilket är lite mer normalt.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Antingen så har inte @killawife sett denna tråd eller så skäms inte personen......

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av Partyprime:

Hette LinkinPatrik överallt för ca 15+ år sen, ett pinsammare namn kunde jag nog inte valt.

Kunde varit värre! Typ Takida-Kenny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Antingen så har inte @killawife sett denna tråd eller så skäms inte personen......

Skäms ej.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

På en viss väldigt populär hemsida för socialt nätverkande år tidigt 2000 övertalade min kompis mig till att döpa mig till Naked_Dream...
Jag har nog inte återhämtat mig än..

Jag lurade dock i min vän ett minst lika dumt namn så det känns väl ok.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Antingen så har inte @killawife sett denna tråd eller så skäms inte personen......

Kom ihåg när jag såg det nicket första gången för en sisådär
Livstid sedan, fick mig att garva och pemmade honom, har sett det på andra ställen med, men vet inte om det är samma snubbe.

Hur är det? @killawife
Har du nått upp till Henrik den 8ndes nivå ännu? 😆

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

For manga herrans ar sedan sa kallade jag mig Dark Dreier nar jag spelade online, typ Quake 2 o.d.

Dreier fran mitt efternamn da och en kompis tyckte att det var ganska coolt, speciellt med Star Wars och allt sa var det enligt honom lite nara Darth

Annars har man haft lite flumnamn som SchwedenMann under tiden man spelade CS, men har hallt mig till nuvarande nick (Mahkizmo) i evigheter kanns det som.

Nicket kommer fran Hulken, det ar nan elaking i serietidningen som heter sa

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Forumledare

Namnet ”Viper” med en massa \|/ []{} tecken före och efter var ju det coolaste man kunde komma på i mitten av 90-talet.

Tur att det är preskriberat nu…eller hur? 🫣

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Kom ihåg när jag såg det nicket första gången för en sisådär
Livstid sedan, fick mig att garva och pemmade honom, har sett det på andra ställen med, men vet inte om det är samma snubbe.

Hur är det? @killawife
Har du nått upp till Henrik den 8ndes nivå ännu? 😆

Inte än, men jag jobbar på det. Tyvärr blev mitt killawife konto på reddit bannat nyss, så jag fick göra ett annat

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Namnet ”Viper” med en massa \|/ []{} tecken före och efter var ju det coolaste man kunde komma på i mitten av 90-talet.

Tur att det är preskriberat nu…eller hur? 🫣

Jag tror faktiskt hela nittiotalet är preskriberat vid det här laget

Permalänk
Medlem

Pinaplepizza heter en char i wow-classic då det är 12 bokstäver max.. Ja det är gott som fan tillsammans med curry jordnötter kyckling eller skinka och banan, come at me!