Migrera allt från nuvarande SSD:n till en större

Permalänk

Migrera allt från nuvarande SSD:n till en större

Har för närvarande dom två viktigaste sakerna i livet, operativsstemet & CS settings, på en 110GB SSD, av nån anledning har vissa saker över tid laddats ner där trotts att jag flyttat downloads etc till en större HDD, long story short SSD:n är överfull, kan jag köpa en ny större SSD och helt enkelt "kopiera" den gamla till den nya utan att de cuckar hela mitt liv. Om inte, hur bör jag gå till väga?

Permalänk
Rekordmedlem

Många av de större ssdtillverkarna tex Samsung, Kinhgston, WD och Seagate tillhandahåller kloningsmjukvara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lesscool10:

Har för närvarande dom två viktigaste sakerna i livet, operativsstemet & CS settings, på en 110GB SSD, av nån anledning har vissa saker över tid laddats ner där trotts att jag flyttat downloads etc till en större HDD, long story short SSD:n är överfull, kan jag köpa en ny större SSD och helt enkelt "kopiera" den gamla till den nya utan att de cuckar hela mitt liv. Om inte, hur bör jag gå till väga?

Her er et annet alternativ med instruksjoner til hvordan du kan klone en SSD til SSD (NVMe/HD eller USB funker også).
Clonezilla (gratis app) - link til appen er på samme sted som linken nedenfor med instruksjoner - virke å være anbefalt fra andre siter der også nevner test versjoner av kloning apper, så den burde være helt ok for det du trenger.

https://www.tomshardware.com/how-to/clone-your-ssd-or-hard-dr...

Når du er ferdig med å klone til den nye SSD, vent med å slette alt på den gamle inntil du er sikker på at alt er som det skal med den klonede utgaven (i hvert fall dersom du vil forandrer eller utvide partitionen gjennom MS Windows til gjøre resten av den nyere og større SSD:ens kapasitet tilgjengelig for OS).