Djupdykning i Steam Decks unika systemkrets

Permalänk
Melding Plague

Djupdykning i Steam Decks unika systemkrets

Youtube-kanalen High Yield har tillsammans med fotografen Fritzchens Fritz skrapat av toppen på ursprungliga Steam Deck och dokumenterat kretsens olika delar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte mycket att tillägga mer än att jag uppskattar sånahär artiklar och tycker det är riktigt nice rapporterat av SC (=

Permalänk
Medlem

Förvånande att man kan hitta ’dött’ kisel på en sådan miljonprodukt, skulle vara spännande om någon lyckas aktivera det och se.

Tänk vad spännande om det är typ 6+6 ARM-kärnor istället för x86?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Förvånande att man kan hitta ’dött’ kisel på en sådan miljonprodukt, skulle vara spännande om någon lyckas aktivera det och se.

Tänk vad spännande om det är typ 6+6 ARM-kärnor istället för x86?

Det är nog snarare AI-acceleratorer med tanke på att det är till för computer vision enligt spekulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är nog snarare AI-acceleratorer med tanke på att det är till för computer vision enligt spekulation.

För min del vet jag inte vad för typ av ai-acceleration som behöver en stor och en liten kärna, men det kan såklart stämma

För mig ser det ut som big-little som är vanligt för mobiltelefoner, men såklart inget jag vet säkert

Permalänk
Medlem

Är väl inte helt otänkbart att kretsen kan komma att sitta inuti ett framtida "Valve" steam-VR headset.

Permalänk
Medlem

Nej, mig lurar ni inte. Det där är Factorio

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Nej, mig lurar ni inte. Det där är Factorio

Kan du utveckla lite?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Kan du utveckla lite?

Spelet factorio, kan se ut typ såhär: