Krånglande win 7 efter hårddisk byte

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Eller varför inte bara installera Windows 10?

Jo iofs men det är ett ganska gammalt moderkort och det är inte säkert att det kommer att fungera heller. Köper hon nytt så får hon även om det är en budgetdator en snabbare och stabilare dator där det också finns stöd för sdd, vilket ju inte finns i den gamla. Blir win 10 också i den nya datorn.

Nån som vet om (Asus geforce gt 730)grafikkortet passar ihop med (gigabyte a520) moderkortet? Vet att grafikkortet kom för ca 10 år sen men det är ovidkommande då hon inte behöver nåt avancerat dito.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgonet:

Jo iofs men det är ett ganska gammalt moderkort och det är inte säkert att det kommer att fungera heller. Köper hon nytt så får hon även om det är en budgetdator en snabbare och stabilare dator där det också finns stöd för sdd, vilket ju inte finns i den gamla. Blir win 10 också i den nya datorn.

Nån som vet om (Asus geforce gt 730)grafikkortet passar ihop med (gigabyte a520) moderkortet? Vet att grafikkortet kom för ca 10 år sen men det är ovidkommande då hon inte behöver nåt avancerat dito.

Ta en cpu med integrerad grafik istället så slipper du grafikkort helt. T.ex Ryzen 3 4300G

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgonet:

Jag skulle testa med W10 istället för W7 iallafall. Det är väldigt få datorer som stödjer W7 men inte W10 som jag stött på. Vad är det för specs på din dator? Jag kör W11 på en 12 år gammal dator utan problem.

Jag skulle inte installera W10 på en ny dator idag. W10 får bara uppdateringar till oktober 2025.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig