Titan X (Pascal-generationen från 2015) är en äldre modell som har förra generationens HDMI och når max 18 Gbps bandbredd vilket blir max 4K/60 eller 3440x1440/100 Hz. Vare sig grafikkortet eller skärmen kan alltså aldrig erbjuda mer än 3440x1440/100 Hz över HDMI.
HDMI-kabeln bestämmer för övrigt aldrig vilka hastigheter du kan välja i Windows. Ifall kabeln är fel/dålig får man ingen bild alls. Eftersom du får bild när du kör 100 Hz på skärmen så är kabeln felfri och du kör på högsta möjliga nivå du får den vägen.
En sådan här skärm kör man helst med Displayport där den når 120 Hz.
Mission SG MC35120QWQHD2 har adaptiv synk (VESA Adaptive) och det vill du antagligen använda eftersom Titan X är ganska klent med dagens mått för att köra nyare spel i 3440x1440. Adaptiv synk hjälper med flytet i spelen som är tungdrivna. Du kan endast köra adaptiv synk via Displayport.
Nu är jag dock inte hundra på hur väl just Titan X klarar detta för den är precis på gränsen i teknik. Ifall du kör Displayport, och adaptiv sync är på i skärmens menyer så ska Nvidia kontrollpanel visa en G-sync-inställning och säga att skärmen inte är verfierad men ändå erbjuda att slå på adaptiv synk. Förhoppningsvis ger det bättre flyt, men det är inte säkert då många äldre skärmar inte var vidare bra på den funktionen.
HDR använder du när du vill köra HDR. Skärmar likt Mission SG MC35120QWQHD2 är dock inte så värst bra på HDR och det ger därför inte alltid något extra mot att köra SDR/vanligt, utan det är något man får pröva sig fram spel för spel.
Varför du får olika flyt i olika spel kan bero på att vissa spel, särskilt nyare, är bättre på att identifiera hårdvaran och automatiskt välja grafikinställningar som ger okey flyt. För att få koll på hur det flyter behöver du bekanta dig med FPS-nivåer och hur man påverkar detta i varje spel, vilket vore en helt egen artikel och en färdighet i sig självt.