Permalänk
Medlem

såg denna för 2000kr, verkar dock sakna kabelhantering: https://www.inet.se/produkt/6601841/deltaco-gaming-gamingbord...

Permalänk

Hur funkar det med monitor arm på alla dessa bord som har kabel hantering längst bak? Det funkar inte alls?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hur funkar det med monitor arm på alla dessa bord som har kabel hantering längst bak? Det funkar inte alls?

Tänkte inte på detta. Det skulle alltså kunna bli problem?

Permalänk
Skrivet av comp50:

Tänkte inte på detta. Det skulle alltså kunna bli problem?

Ja om det går att sätta längst bak men någon som har dom kanske kan svara på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Behöver ny gamingbord som kan få plats med 2 skärmar, bägge ca 27inch eller 2 32inch. Tänker då att längd bör vara minst 140-160cm.

Såg att IKEA har dessa storlekar rätt så billigt jämfört med andra återförsäljare. Brukar IKEA köra ytterliggare rea under black weeken / friday?

Har ni några tips på bra skrivbord, har inte många krav, kabelhantering vorre bra samt att det går montera monitor arm osv. Vill inte betala flera hundra eller tusen extra för funktioner jag ej har användning för.

Jag har detta tillräckligt stort för att ha 3 skärmar samt dator på bordet https://www.ikea.com/se/en/p/idasen-desk-black-dark-grey-s592...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Jag har detta tillräckligt stort för att ha 3 skärmar samt dator på bordet https://www.ikea.com/se/en/p/idasen-desk-black-dark-grey-s592...

Den var ju smart att ha kabel hantering under

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur stora är dina skärmar?

Finns det något fördel med datorn på bordet? Har du något extra tillbehör för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Hur stora är dina skärmar?

Finns det något fördel med datorn på bordet? Har du något extra tillbehör för det?

2x 27" och 1 24"

Fördelen med ha datorn på bordet är att man inte får in lika mycket dam och därmed inte behöver blåsa ur den lika ofta. Kan dock tillägas att datorn behöver stå bakom skärmarna för att få plats.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

2x 27" och 1 24"

Fördelen med ha datorn på bordet är att man inte får in lika mycket dam och därmed inte behöver blåsa ur den lika ofta. Kan dock tillägas att datorn behöver stå bakom skärmarna för att få plats.

Jag trodde att datorn samlar mer dam om den är på bordet istället för under bordet. Tänkte att bordsskivan ovanför skyddar lite extra mot dam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Jag trodde att datorn samlar mer dam om den är på bordet istället för under bordet. Tänkte att bordsskivan ovanför skyddar lite extra mot dam.

Bordsskiva rakt över utblåsen i toppen är väl knappt optimalt vad ska all varm luft ta vägen? Om du har datorn på golvet så suger ju fläktarna upp betydligt mer damm speciellt om du har ett chassi med insug i botten.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Bordsskiva rakt över utblåsen i toppen är väl knappt optimalt vad ska all varm luft ta vägen? Om du har datorn på golvet så suger ju fläktarna upp betydligt mer damm speciellt om du har ett chassi med insug i botten.

Bättre att ha den på bordet alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Bättre att ha den på bordet alltså?

Det spelar mer roll på hur ofta du städar din bostad än vart din dator står.
Personligen föredrar jag att ha den under skrivbordet. Såhär ser min lösning ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det spelar mer roll på hur ofta du städar din bostad än vart din dator står.
Personligen föredrar jag att ha den under skrivbordet. Såhär ser min lösning ut. <Uppladdad bildlänk>

Skärde du din matta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Skärde du din matta?

Vad menar du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad menar du nu?

Det ser ut som du har skärt en bit av din matta för att lägga datorn där

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Det ser ut som du har skärt en bit av din matta för att lägga datorn där

Syns ju rätt tydligt att de står på hjul.