Höj- och sänkbart Kinnarps-bord stannar efter bara några centimeter

Permalänk

Höj- och sänkbart Kinnarps-bord stannar efter bara några centimeter

Hej!
Jag har ett höj- och sänkbart skrivbord från Kinnarps (med Logicdata-styrning, tror jag) som har börjat bete sig konstigt.
När jag trycker och håller in knappen för att höja eller sänka så rör sig bordet bara några centimeter åt gången, sedan stannar det.

Jag har redan testat:

• Att sänka bordet helt i botten och hålla inne knappen för att göra en reset

• Dra ur strömmen en minut

• Kontrollera alla kablar och kontakter

Tyvärr kvarstår problemet.
Bordet går alltså att röra lite, men inte normalt upp eller ner. Nån som har en idé vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Finns olika sätt att resetta på, testa att hålla inne både höj och sänk-knapparna samtidigt en bra stund. Bordet borde gå i botten, levela ut sig, sen fungera som vanligt.
Kan även vara glapp i kontrollen

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk

Sänkte bordet till botten, höll inne knappen i 10 sekunder, det levlade ut sig och kördes snabbt upp och ned lite med några relä-klick. Det hjälpte tyvär inte. Börjar fundera på om det kan vara att den tror det är för tungt på skrivbordet, trots att det inte är det

Permalänk
Medlem

Då kan det vara antingen kontrollen eller att den ena motorn (om det finns fler) som börjat ge sig

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2