Irriteranda sak med BIOSen till IS7-G!

Permalänk
Medlem

Irriteranda sak med BIOSen till IS7-G!

När man sitter och klockar blir det i bland för mycket för minnena, burken startar om, och börjar pipa som en klämd lämmel. På mitt gamla moderkort, ett MSI 694T Pro, ställde BIOS ner processor och minnen till default speed om den inte bootade.
Finns inte samma sak på ABIT IS7-G? Hittills har jag fått krypa ner under skrivbordet, lyfta jumpen och glatt göra om ALLA inställningarna i BIOSen

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Re: Irriteranda sak med BIOSen till IS7-G!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
När man sitter och klockar blir det i bland för mycket för minnena, burken startar om, och börjar pipa som en klämd lämmel. På mitt gamla moderkort, ett MSI 694T Pro, ställde BIOS ner processor och minnen till default speed om den inte bootade.
Finns inte samma sak på ABIT IS7-G? Hittills har jag fått krypa ner under skrivbordet, lyfta jumpen och glatt göra om ALLA inställningarna i BIOSen

Jag tycker att det är bra om den inte gör det. Har haft erfarenheter av att BIOSET ställer ner automatiskt även om burken skulle kunna boota med inställningarna som man har. Det var på just ett MSI.

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk
Medlem

Jo, i och för sig kan det väl vara bra.
Finns det inte ens ett kommando liknande ALT + Home som nollställer biosen?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Håll nere "Insert" när burken startar om så går den till defult

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |