Permalänk
Medlem

Abit IS7 Nordbrygga

Tyst ska det va´....

Funkar det att klämma dit en Zalman Passiv Nordbryggekylfläns på en Abit IS7-E med en Zalman 7000Alcu cpu fläkt? Man ser ju inte riktigt hur stor NB flänsen är på bilderna...ser tajt ut men har någon erfarenhet?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har is7-e med 7000cu och nb47j och det är inga problem med platsen. Däremot är det lite problem med fastsättningen men det grejar du när du ser det framför dig.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Det är bara att såga till flänsen lite om den skulle stöta emot något. Hur du sen fäster den är ett annat problem med en del olika lösningar på. Antingen så kan du använda kylpasta som även fungerar som lim. Eller så kan du använda superlim på sidan av flänsen, det gjorde jag på mitt gamla BH7 med AMD fläns på NB Sitter som sten. Annars kan du fundera ut någon stiligare lösning som att använda dig av öglorna på mobot eller löda lite.

För övrigt så tycker jag att Abits nya flänsar till nordbryggorna fungerar hur bra som helst och låter inte mycket alls. Iof så kanske din har skurit sig lite:) Det har hänt hos många har jag hört.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro