Får aldrig mer ledigt även om jag tar bort saker...

Permalänk
Medlem

Får aldrig mer ledigt även om jag tar bort saker...

Känns som en hdkrash nära....
Jag fick plötsligt 156mb ledigt på e:\, jag tog väck saker, inget hände, jag flyttade över en film till c:\ på 170mb, inget hände, sen kunde jag inte ens flytta tillbaka den.
(c:\ och e:\ är samma hd, olika partitioner)
jag tog väck system restore på e:\, fick runt 500mb ledigt vilket stämde, jag flyttade sen tillbaka filmen, men nu fick c:\ aldrig tillbaka de 170mb, och om jag flyttar tillbaka något till c:\ så får jag aldrig igen det på e:\. Helt sjukt, jag kan flytta fram och tillbaka mellan partitionerna tills jag inte har någon plats kvar att röra mig på. Men jag fick ändå igen plats när jag tog väck system restore. Jag har kört chkdsk men det gjorde inget verkar det som.
En till sak, tar jag egenskaper på e:\ så står det att jag har använt 64.4gb, och jag har ju 332mb ledigt och det totalla diskutrymmet är 64.7gb så det stämmer ju, men tar jag och markerar alla filer på e:\ istället (ctrl+a, alt+enter) så får jag 62.8gb.
Någon som har en aning vad fan som händer? Har definitivt inte råd med en till hd....
Det är en gammal wdc80gb.

Permalänk
Medlem

Har du norton installerat,prova i så fall att ta "empty norton protected recyckle bin" eller vad det nu står.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

...Men vafan....det funkade.
Det fula är att norton tydligen ska frigöra utrymme när jag behöver det, men det sket den i och så ska den bara göra protectedshit när något tas väck från commandline eller genom att program. Tack iaf, jag hade aldrig kommit på det själv. Alternativet är nu avstängt, må norton brinna för att ha på det som default.
Det lyfte upp dagen, ingen kula i magen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den blundern har man gått på... : )

Permalänk

Norton?? vilket av dem???