Permalänk
Medlem

Vad jag sett så är de bättre eller i värsta fall likvärdiga Men det är ju som sagt personlig smak som med allt annat...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Viewsonic P95F+ som jag är otroligt nöjd med, men CRT-skärmar kommer aldrig få samma skärpa som TFT-skämar. Min sekundära skärm körs av en 15" TFT-skärm som jag använder som irc-skärm. Visserligen är skärmen cirka 4-5 år gammal men ack så bra skärpa det är. Den går visserligen inte att spela tillfredställande på men nya TFT-skärmar fungerar helt klart att spela på men är enligt mig inte uppe i samma klass som CRT:s ännu.

Permalänk
Medlem

jo, crt:n har några år på nacken, men det är ju ändå en sony trinitron... Jag trodde faktiskt att den skulle ha bättre färger än tft:n innna jag såg dom sida vid sida... Jag håller dessutom på mycket med proffesionell fotoeditering på amatörnivå, och tft:n duger utmärkt till färgbalansering m.m... och nu, då jag jämför ett foto som jag framkallat via digitalt fotolabb, så ser jag att ingen av skärmarna är helt korrekta, men tft:n kommer i alla fall närmast...

Permalänk
Medlem

Det finns inga TFT skärmar som pallar 1600x1200... Det sätter liksom punkt för mig. Jag kör i 2000+ i upplösning nu, och stormtrivs.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att TFT skärmar har egentligen inga problem med 1600x1200 det är bara det att TFT skärmar är kalibrerade för en viss upplösning och då är 1280x1024 mer lämpligt med tanke på prestanda

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JemyM
Det finns inga TFT skärmar som pallar 1600x1200... Det sätter liksom punkt för mig.

Vad pratar du om?

Sitter med en TFT i 1600*1200 just nu. De normala TFT skärmarna sträcker sig väl upp till 1920*1200 eller nått sånt där, typ 23" Widescreen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns inga TFT skärmar som pallar 1600x1200... Det sätter liksom punkt för mig.

Vad sägs då om Viewsonic VP201B???????
20" 1600x1200 och dessutom 16ms!!!! I test no ghosting i Quack, filmer etc etc etc.

OT: Ska det nu absolut vara en Samsungskärm så ta istället en 193P. Den är på 20ms o har mkt fina färger. Svart är svart o vitt är vitt dessutom på den.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Min gamla 19" crt från 1996 pallade 1940x1440@72hz... Man kan få en ny, med än bättre upplösning för under 2 lök idag.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om det finns TFT skärmar som är optimiserade för 1600x1200 istället för vad som verkar vara standard 1280x1024?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

De flesta jag sett "klarar" 1280x1024, men är rekommenderade för 1024x768, något jag idag klassar som "lågupplösning"... Trots att de kostar över tretusen spänn!!!

Permalänk
Citat:

De flesta jag sett "klarar" 1280x1024, men är rekommenderade för 1024x768, något jag idag klassar som "lågupplösning"... Trots att de kostar över tretusen spänn!!!

Kan du länka till någon TFT skärm där det står? Jag har då aldrig sett det på någon skärm.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

De som säger att CRT har bättre skärpa gör bara bort sig, en TFT med DVI har ju i princip perfekt skärpa. Har aldrig sett en CRT som kommer i närheten. Men sen har ju CRTn andra fördelar.

JemyM; har du bra koll eller?

Permalänk
Medlem

om du tror tft har suverän skärpa så vet jag inte vad jag ska säga... Att ha bra skärpa betyder inte att de har perfekt skärpa då enbart vissa CRT skärmar uppfyller det kriteriet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Kan du länka till någon TFT skärm där det står? Jag har då aldrig sett det på någon skärm.

Vad har du inte sett?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
De som säger att CRT har bättre skärpa gör bara bort sig, en TFT med DVI har ju i princip perfekt skärpa. Har aldrig sett en CRT som kommer i närheten. Men sen har ju CRTn andra fördelar.
JemyM; har du bra koll eller?

Vet inte vad du snackar om när du säger "skärpa". Jag ser massa 20" här som kostar lika mycket som en bra begagnad bil, ändå har de inte mer än 1600x1200 som rekomenderad upplösning, något jag finner väldigt klent för en 20"!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns inga TFT skärmar som pallar 1600x1200... Det sätter liksom punkt för mig. Jag kör i 2000+ i upplösning nu, och stormtrivs.

Citat:

Vet inte vad du snackar om när du säger "skärpa". Jag ser massa 20" här som kostar lika mycket som en bra begagnad bil, ändå har de inte mer än 1600x1200 som rekomenderad upplösning, något jag finner väldigt klent för en 20"!!

Vad menar du?

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Vad menar du?

Att 1600x1200 på 20" inte är "hög skärpa".

Permalänk
Citat:

Vad har du inte sett?

Jag har inte sett någon TFT som klarar 1280*1024 men som är rekommenderad att köra i 1024*768.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har inte sett någon TFT som klarar 1280*1024 men som är rekommenderad att köra i 1024*768.

Inte jag heller, det vore rent ut sagt idiotiskt att rekommendera 1024x768 till en skärm med fasta bildpunkter i upplösningen 1280x1024.

För de som fortfarande tror att alla TFT-skärmar är lika "dåliga", så har jag för närvarande möjligheten att få byta jämnt, min LG L1710S mot en Dell 1703FPS (7500:- på dells hemsida), och jag har kört med den i några dagar nu.

I Windows funkar den klockrent, och har märkbart bättre betraktningsvinkel än LG:n. Men i spel? Fruktansvärd, det går inte att spela på den helt enkelt. Farcry smälter ihop till en suddig soppa så fort det rör sig, speciellt på de mörkare banorna. Så det finns ingen tvekan om att jag behåller "budgetskärmen", för den är hästlängder bättre i spel... Även i Windows är skärpan minst lika bra, om inte bättre på LG-skärmen, som är 3500:- billigare...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Upplösning och skärpa är inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Oftast brukar en skärm med rekomenderad upplösning 1024x768 också klara 1280x1024.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Upplösning och skärpa är inte samma sak.

För mig har upplösning mycket att göra med skärpan. 'bra skärpa' i 1024x768 är ovesäntligt, eftersom riktiga gamers bör inse att man tappar det mesta av spelkänslan genom att köra i så låg upplösning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Min gamla 19" crt från 1996 pallade 1940x1440@72hz... Man kan få en ny, med än bättre upplösning för under 2 lök idag.

Okej, skulle vilja se den CRT skärm som kostar under 2000 och ger skärpa ens i närheten av en dålig TFT i 1940*1440 Eller ens klarar så hög upplösning i 72Hz.

Och sen är det väl bara dumt med mer än 1600*1200 om du är gamer, för om du är så mycket gamer som du påstår kommer du uppleva den dåliga FPS'en alla dagens grafikkort (dock ej X800/6800) ger som mycket mer störande upplösningen i sig i en så pass hög upplösning. Okej, bortsett från äldre spel som CS och dyl, men vad jag vet spelar oftast "proffsen" där i 800*600.

Citat:

Återigen trollar du bort dig med sakfel. Upplösning != skärpa. Upplösning != detaljer. Du kan ju alltid testa smacka på AA / AF och max details i FarCry i 1940*1440 eller mer. Lycka till!

Citat:

Oftast brukar en skärm med rekomenderad upplösning 1024x768 också klara 1280x1024.

Vilket inte TFT skärmar kan göra eftersom de är byggda för en specifik upplösning. Rent generellt kan du glömma att använda något annat än den rekommenderade upplösningen med en TFT skärm. Därför är det helt befägt, som någon påstod - att en tillverkare skulle rekommendera att köra en lägre upplösning än det en TFT skärm är gjord för.

Citat:

Vet DU vad du pratar om när du säger "skärpa"? 1600*1200 är inte klent för 20" TFT. De flesta 21/22" CRT skärmar har en rekommenderad upplösning på 1600*1200 (alltså ungefär samma bildyta som på en 20" TFT). Skall du ha en skärm som klarar mer och ser bra ut så kommer den också kosta som en begagnad bil.

Slutsats: Du vet inte vad du pratar om.

Slutsats 2: Jag är grinig idag, vilket jag inte borde vara då det är sommarlov

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Okej, skulle vilja se den CRT skärm som kostar under 2000 och ger skärpa ens i närheten av en dålig TFT i 1940*1440 Eller ens klarar så hög upplösning i 72Hz.

Var hittar du en TFT som överhuvudtaget klarar 1940x1440???
Sambon's 1 år gamla Hyundai (Som Hyundai Q995S 19" Silver/Black fast tidigare modell) klarar det fint i 72hz. 1995:- ink moms.

Min 19" Nokia Multigraph 446XPro från 1996-97 klarade 1940x1440@72hz utan problem, men min sambos har bättre kulör i bilden.

Citat:

Och sen är det väl bara dumt med mer än 1600*1200 om du är gamer, för om du är så mycket gamer som du påstår kommer du uppleva den dåliga FPS'en alla dagens grafikkort (dock ej X800/6800) ger som mycket mer störande upplösningen i sig i en så pass hög upplösning. Okej, bortsett från äldre spel som CS och dyl, men vad jag vet spelar oftast "proffsen" där i 800*600.

Beror på spelet. För att leka brukar jag köra igång gamla Q3 och se vad jag får för FPS. Det kör jag i 2000+ i upplösning med x4AA och x8QA och ändå får jag över 100fps. Jag körde Neverwinter Nights och Knights of the Old Republic i 1940x1440 också, samt WarCraft III, Splinter Cell, Raven Shield, Morrowind etc etc. När jag inte kör actionfps så duger +30fps bra.

Citat:

Återigen trollar du bort dig med sakfel. Upplösning != skärpa. Upplösning != detaljer. Du kan ju alltid testa smacka på AA / AF och max details i FarCry i 1940*1440 eller mer. Lycka till!

FarCry är lite att ta i. Painkiller gick ganska bra i 1940x1440 utan AA (behövs inte i den upplösningen) och x8QA. Minns att AA tar mer kraft än hög upplösning.

Citat:

Vet DU vad du pratar om när du säger "skärpa"? 1600*1200 är inte klent för 20" TFT. De flesta 21/22" CRT skärmar har en rekommenderad upplösning på 1600*1200 (alltså ungefär samma bildyta som på en 20" TFT). Skall du ha en skärm som klarar mer och ser bra ut så kommer den också kosta som en begagnad bil.

Slutsats: Du vet inte vad du pratar om.

Nej, du kan inte direkt svenska. En "SKARP BILD" är en "TYDLIG BILD". Tydlighet tar i högsta grad hänsyn till vilken upplösning du har.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Var hittar du en TFT som överhuvudtaget klarar 1940x1440???
Sambon's 1 år gamla Hyundai (Som Hyundai Q995S 19" Silver/Black fast tidigare modell) klarar det fint i 72hz. 1995:- ink moms.

Min 19" Nokia Multigraph 446XPro från 1996-97 klarade 1940x1440@72hz utan problem, men min sambos har bättre kulör i bilden.

Med tanke på hur en Q990 (?) ser ut i 1280*1024 klarar jag mig nog utan en sådan i 1940*1440 Btw så menar vi nog båda 1920*1440. Verkar inte direkt finnas några konsument-TFT skärmar för 1920*1440, mesta verkar vara 1920*1200 (alltså 16:9 aspect ratio). Dessutom står jag inte ut med 72Hz uppdateringsfrekvens (på CRT), samt alla andra "artifakter" i bilden som 1940*1440 ger på så pass billiga skärmar. Men ho - visst blir högre upplösning billigare på CRT.

Citat:

Beror på spelet. För att leka brukar jag köra igång gamla Q3 och se vad jag får för FPS. Det kör jag i 2000+ i upplösning med x4AA och x8QA och ändå får jag över 100fps. Jag körde Neverwinter Nights och Knights of the Old Republic i 1940x1440 också, samt WarCraft III, Splinter Cell, Raven Shield, Morrowind etc etc. När jag inte kör actionfps så duger +30fps bra.

FarCry är lite att ta i. Painkiller gick ganska bra i 1940x1440 utan AA (behövs inte i den upplösningen) och x8QA. Minns att AA tar mer kraft än hög upplösning.

Min poäng hade inte så mycket med upplösningen i spel att göra. Tror det är väldigt få som spelar i högre än 1600*1200 ändå. Men visst om du gillar att spela i hög upplösning är det roligt för dig Dessutom är allt över 1600*1200 på 20" alledels för litet i Windows. Så här uppenbarar sig TFT-skärmarnas svaghet - deras inflexibilitet vad beträffande upplösningen.

Citat:

Nej, du kan inte direkt svenska. En "SKARP BILD" är en "TYDLIG BILD". Tydlighet tar i högsta grad hänsyn till vilken upplösning du har.

Nja. En skarp bild behöver nödvändigtvis inte vara högupplöst. Och mina svenskakunskaper är det inga fel på - MVG i SvA, SvB och diverse beröm från lärare. Och om du kör så pass lågbudget skärmar som t.ex Hyundaien kommer skärpan tydligt försämras av en högre upplösning.

Klistrar in en definition av "sharpness" (skärpa på engelska väl?):
"Term describing image clarity - the combination of accuracy of focus, freefom from movement blur, and contrast."
http://www.photomentor.co.uk/glossary2.html

Den stämmer iaf bra överrens med min definition på skärpa.

Märker att du har helt andra kvalitétskrav på bilden än vad jag har. Dessutom är du en gamer och jag en surfer Vi tänker helt olika och i våra olika världar har respektive rätt. Känns som en diskussion inte leder någonstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
om du tror tft har suverän skärpa så vet jag inte vad jag ska säga... Att ha bra skärpa betyder inte att de har perfekt skärpa då enbart vissa CRT skärmar uppfyller det kriteriet

Vet du vad skärpa är? Att den TFT med DVI får nästan perfekt skärpa beror på att det är uppdelat i pixlar, signalen från den ena läcker inte över till den andra. Kolla nära t.ex. på den här texten så ser du att det är lite suddigt mellan texkanterna och bakgrunden. På min DVI-TFT är det en knivskarp linje. Säg nån CRT med perfekt skärpa, det är omöjligt att överföra en analog signal utan störningar.

JemyM: Jag menar hur ickesuddig bilden är, vilket är vad skärpa betyder(skarphet). Upplösning har ingenting med skäpa att göra.
En TV har t.ex. kass skärpa. Prova med tv-ut.

Permalänk
Medlem

Det finns 2st utmärkta 20" TFT som är rekomenderade att köras i 1600x1200 och som har en utmärkt uppdateringsfrekvens på 16ms!
Vem sjutton väljer en CRT istället för en sådan om man har råd med dessa???????
Skärmarna: Viewsonic VP201B och 20" TFT Iiyama Pro Lite E511S-W
Pris på skärmarna? Den ena ca 9900 och den andra 8900 i tysk webbutik som säljer till hela EU.

När jag har råd flyger min Samsung 959NF ut till förmån för en av dessa skärmar.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på hur en Q990 (?) ser ut i 1280*1024 klarar jag mig nog utan en sådan i 1940*1440 Btw så menar vi nog båda 1920*1440. Verkar inte direkt finnas några konsument-TFT skärmar för 1920*1440, mesta verkar vara 1920*1200 (alltså 16:9 aspect ratio). Dessutom står jag inte ut med 72Hz uppdateringsfrekvens (på CRT), samt alla andra "artifakter" i bilden som 1940*1440 ger på så pass billiga skärmar. Men ho - visst blir högre upplösning billigare på CRT.

Nu skall jag ärligt erkänna att jag inte använt mig av min sambos skärm med att spela 3d spel, men några artefakter såg jag aldrig på min egen 19".

Citat:

Min poäng hade inte så mycket med upplösningen i spel att göra. Tror det är väldigt få som spelar i högre än 1600*1200 ändå. Men visst om du gillar att spela i hög upplösning är det roligt för dig Dessutom är allt över 1600*1200 på 20" alledels för litet i Windows. Så här uppenbarar sig TFT-skärmarnas svaghet - deras inflexibilitet vad beträffande upplösningen.

Jag kommer inte riktig ihåg när jag började med att köra spel i 1600x1200, men jag tror minsann det var redan när geforce 256 var populärt. Jag anade snabbt att jag kunde snipa folk med ljuddämpad pistol i No One Lives Forever, trots att de i spelet stod flera hundra meter bort. Snabbt fann jag mig obekväm med att köra i lägre upplösningar, och ganska snart gick jag upp i 1920x1440 när datorn var snabb nog, något jag aldrig skulle gå tillbaka till. Faktum är att jag tillochmed ratat vissa 3d spel, endast pågrund av att upplösningen inte kunnat höjjas, såsom Etherlords och UFO: Aftermath.

När texturkvalitén började gå upp i topp, blev det ännu trevligare att spela i hög upplösning. Väldigt många texturer i Max Payne innehåller text, och det var lite småkul att gå runt och läsa vad det stod...

Nu med min 22" så är det en fantastisk upplevelse att spela 3d spel i maxupplösning. Man ser så mycket mer, och upplevelsen blir betydligt mer verklighetsnära... Men det är klart att det kostar att hålla datorn kraftfull nog.

Citat:

Nja. En skarp bild behöver nödvändigtvis inte vara högupplöst. Och mina svenskakunskaper är det inga fel på - MVG i SvA, SvB och diverse beröm från lärare. Och om du kör så pass lågbudget skärmar som t.ex Hyundaien kommer skärpan tydligt försämras av en högre upplösning.

Klistrar in en definition av "sharpness" (skärpa på engelska väl?):
"Term describing image clarity - the combination of accuracy of focus, freefom from movement blur, and contrast."
http://www.photomentor.co.uk/glossary2.html

Den stämmer iaf bra överrens med min definition på skärpa.

"Clarity" och "Accuracy of Focus" har defenitivt med upplösning att göra för mig. Jag har väldigt bra syn, och en lägre upplösning framstår för mig som otydlig, suddig och rent av grötig.

Citat:

Märker att du har helt andra kvalitétskrav på bilden än vad jag har. Dessutom är du en gamer och jag en surfer Vi tänker helt olika och i våra olika världar har respektive rätt. Känns som en diskussion inte leder någonstans.

Kan hända att jag är en gamer... Men det är pågrund av att jag ville få plats med många explorerfönster samtidigt på skärmen som jag första gången började sträva efter att köra 1600x1200 i windows... Jag har alltsomoftast försökt köra windows desktop i så hög upplösning som grafikkortsminnet klarat av.

Citat:

JemyM: Jag menar hur ickesuddig bilden är, vilket är vad skärpa betyder(skarphet). Upplösning har ingenting med skäpa att göra.

Jag har dumpat konceptet 'TV' helt och hållet, mycket pågrund av att upplösningen helt enkelt varit för låg. Och som jag sa innan, så finner jag en lågupplöst bild vara oskarp = suddig, otydlig.

Permalänk
Medlem

Men då vet du inte vad skräpa är, det är hur inte suddig bilden är som sagt var. Inget annat. Odydlighet behöver inte bero på skärpan. Antagligen nåt annat du stör dig på.
Men om du är känslig för kass bild fattar jag inte hur du ens kan nämna Q995S, den är oskarp, ha rutten geometri o.s.v..

Elakt att citara mig som jonasy förresten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men då vet du inte vad skräpa är, det är hur inte suddig bilden är som sagt var. Inget annat. Odydlighet behöver inte bero på skärpan. Antagligen nåt annat du stör dig på.
Men om du är känslig för kass bild fattar jag inte hur du ens kan nämna Q995S, den är oskarp, ha rutten geometri o.s.v..

Det är inte Q995S vi har, så vi kanske har en bättre monitor. Jag kommer inte ihåg exakt vilken vi hade, men den ser precis lika dan ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet du vad skärpa är? Att den TFT med DVI får nästan perfekt skärpa beror på att det är uppdelat i pixlar, signalen från den ena läcker inte över till den andra. Kolla nära t.ex. på den här texten så ser du att det är lite suddigt mellan texkanterna och bakgrunden. På min DVI-TFT är det en knivskarp linje. Säg nån CRT med perfekt skärpa, det är omöjligt att överföra en analog signal utan störningar.

Okej jag stirrar nu på min 21" i 1280x960 och kan inte skönja någon suddighet vid bildkanterna?

Kan du kanske förklara hur jag ska framtvinga dessa på min bildskärm? Det är en 21" Trinitron monitor med Aperture Grill. Nästan flat men inte helt. dot pitchen kommer jag inte ihåg riktigt men den är ganska låg vad jag kom ihåg i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag testade 1600x1200 i 75Hz på en Hansol 19" CRT idag, och det var bland det sämsta jag har sett i skärpa. Texten gick knappt att läsa. Usch och blä...

Nu har jag äntligen blivit av med Dell-skärmen iaf. De som påstår att alla TFT är sega kan man ju förstå nu, om de bara testat 25ms skärmar.

Skillnaden mot LG:n på 16ms är enorm, så nu är jag ännu mer nöjd med min skärm

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.