Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Snyggt gjort med vitt chassi och så

Najs signatur också
(sousa kanashimi wo yasashi sa ni. Älskar den låten)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Snyggt gjort med vitt chassi och så

Najs signatur också
(sousa kanashimi wo yasashi sa ni. Älskar den låten)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Väldigt fint skönt med klara bilder dom flesta har rätt suddiga bilder så man knappt ser (ironi)

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Max load innan ca 58-60

Nu ligger den på ca 46-48

så ungefär 10 grades skillnad, min prossesor är varm som fan men det är ju alla AMD Athlon

Ska köpa AMD 64 3400+ i sommar, då får det bli ett nytt block

eh min 2500+ går i ca 35grader med ett waterchill entry kit, ska inte dina grejor vara värre?

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
eh min 2500+ går i ca 35grader med ett waterchill entry kit, ska inte dina grejor vara värre?

Som sagt mitt moderkort sög dase, det var därför, sen visade det fel temp som fan med

JuNkiiiz: hahaha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt!

Permalänk

skit najs

Visa signatur

:7

Permalänk
Medlem

Ytterliggare en människa som skaffat vattenkylning med en tank som rymmer mindre än en 33cl burk. Jag frågar mig: varför? betala 2000kr för något som presterar som billig luftkylning.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Ytterliggare en människa som skaffat vattenkylning med en tank som rymmer mindre än en 33cl burk. Jag frågar mig: varför? betala 2000kr för något som presterar som billig luftkylning.

Nu är ganska mycket ute och cyklar skall jag säga. Jag kan garantera dig att hans vatten system kyler bra mycket bättre än nån billig luftkylning.
Sen att vattentanken han valt inte har någon större inverkan på prestandan
är en helt annan sak, Men den underlättar vid påfyllning och avlufting av systemet.

Permalänk
Musikälskare

Kul att ni gillar den

Vattenkylningen är till salu om jag inte sa det innan...

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

MYCKET fin vattekylning och belysning.
Dock var kanske tanken lite stor?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

varför ska du sälja en sån fin vattenkylning?=)

Permalänk

mmmm mycket fint.

Permalänk

har du bilderna kvar på hur du lackade om chassit ==),, e mitt uppe i omlackning, väldigt bra att ha något att gå efter, blev ju riktigt bra resultat för dig.
o glömde nästan =). välligt snyggt gjort, kl 10p

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk

tusen tack =). kommer vara till stor hjälp

Permalänk

Jag såg bilderna då du målade om ditt chieftec, och redan då var jag väldigt förtjust i det du gjort, och det här gjorde det inte sämre direkt
Klockrent, väldigt snyggt gjort! Jag gillar att du har högupplösta/tydliga bilder som är bra tagna, fler borde ta såna (och inte webcam från 3 meters håll).

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Ser stilrent och snyggt ut!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Flashen, tror du man får in följande prylar i ett Antec Sonata eller är det nytt chassi som gäller för min del?

1st CPU block DD Maze 4 .
1st NB block DD Z-block.
1st GPU block DD.
1st Tank DD Baytank för 5.25.
1st Pump, Ehneim 1250.
1st Radiator DD Heatercore.
1st Shroud för ovanstående radiator.

Allt i 1/2"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Flashen, tror du man får in följande prylar i ett Antec Sonata eller är det nytt chassi som gäller för min del?

1st CPU block DD Maze 4 .
1st NB block DD Z-block.
1st GPU block DD.
1st Tank DD Baytank för 5.25.
1st Pump, Ehneim 1250.
1st Radiator DD Heatercore.
1st Shroud för ovanstående radiator.

Allt i 1/2"...

Du får nog in det,men du får nog modda om lådan lite skulle jag tro, blir nog tajt för radiatorn.
Jag vet inté, men Sonatan är ett rätt trångt chassi vet jag

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Vad var det för färg du använde???

/Lindell

Permalänk
Medlem

Var hittar man ett stiligare chieftec ? Ursäkta har problem med att stava till det

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Du får nog in det,men du får nog modda om lådan lite skulle jag tro, blir nog tajt för radiatorn.
Jag vet inté, men Sonatan är ett rätt trångt chassi vet jag

Precis

Vanlig vit färg använde jag (Lack färg aktig typ), primer i botten så klart...

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Har lovat mig själv att aldrig mer skaffa vattenkylning, har haft den en gång för mycket (haft det en gång) tyckte det var satans krångligt och rentav onödigt. Kan dock göras otroligt fint

Permalänk
Avstängd

rejäla slangar där. så ska de va

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
rejäla slangar där. så ska de va

Vattenkylningen är ner monterad, ska använda den i mitt projektarbete i 3an.

Självklart ska jag lägga upp bilder på resultatet, mahogny + körsbärsträd ska vara med bland annat

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier