Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bit VS Byte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackarn
Jo detta må vara hänt men då är det ju teknikeran som vill snurra till det som vanligt för oss vanligt dödliga människor.
Ska man behöva var dataguru/geni för att man ska räkna ut sin egentliga hastighet som iallafall jag är intresserad av ju.
Visst kan jag hålla på och dividera med miniräknaren hit och dit.
Visst vill tekniker ha sina språk
Men när vi vanligt dödliga sak ha bredband då vill man väll veta den faktiska hastigheten
hmmm så jävla vanlig är jag nog inte men mjo i detta fall tycker jag det

Jag tror branschen skulle tjäna på att skriva två hastigheter så vanligt folk visste vad de fick.
Jag är inte intresserad av bit hastighten per sekund då man skickar stora filmer OS eller större
program.
Sådan är jag iallafall
Att skriva 1,25 mb per sekund låter ju lite klent kanske.Men det äravd BBB har i sina linor
hmm mjo 100 ja 10,25 mb per sekund låter inte heller så
mycket.
eller telia med andra 0,0625 mb per sekund.
Det vågar dem aldrig skriva
Lurenderjerier känns det ju som om
vaa fan snackar vi om hastigheter som inte är några
Ändå tycker jag dem i praktiken är bra 0,5 mbps stabilt tja filmer tar sin lilla tid.men på natten kan ju burken bara stå
ju=)
eller när man nu sover

Sen kan man ju lära sig att skilja på mb (milli bit) och MB (Mega Byte)...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Bit VS Byte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamsefar
Sen kan man ju lära sig att skilja på mb (milli bit) och MB (Mega Byte)...

jag lär mig aldrig

en faschinerande annan sak är ju dock helt klart
köp en hårdisk och du blir blåst på små gigabytes ca 4 ungefär + OS som ska in ju=(

Visa signatur

vic 20 lever & spectrum sinclairs tangentbord är fortfarande det mjukaste skönaste och bästa.Punkt

Permalänk
Medlem

Blåst och blåst, nu när de räknar med gigabyte blir ju användarna "blåsta" på runt 5% av utrymmet. Men att operativsystemet tar plats ska du verkligen inte skylla på hårddisktillverkarna om, de kan ju omöjligt veta hur mycket just det operativsystemet som man installerar tar och OM man installerar ett operativsystem. Många diskar har ju inget.