vilket av dessa två playstation 2-chip?

Permalänk
Medlem

vilket av dessa två playstation 2-chip?

Tja!

DMS3 v2.0 eller det nya Matrix Infinity....vilket rekommenderas (motivera)?
DMS3 v2.0 är ju mer utbrett (äldre) men det kanske är det bästa ändå (gått igenom barnsjukdomar t.ex)...

tänkte beställa en färdig från psxcare så att man slipper krångel vid garanti-ärenden...

Permalänk
Medlem

DMS3 är ett fint chip, har ett sådant själv.
Fast PSXCare är väl lite dyra när det gäller sånthär?

Permalänk
Medlem

njae....det vet jag inte...och jag vill gärna ha en butik, så man slipper frakta runt lådan...

men så din rek. är alltså DMS3'an...hmm..kan bli...tack iaf.

Permalänk
Medlem

DMS3 helt klart! Du kan flasha om BIOSet och få nya funktioner med DMS3. Har själv DMS3 chippet och är överlycklig.

Permalänk
Medlem

Vilka/vem chippade era PS2?
Det är ju ruskigt svårt att chippa..jävla massa lödpunkter.

PsxCare är så jävla svindyr på själva jobbet (lödandet) tycker jag

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Vilka/vem chippade era PS2?
Det är ju ruskigt svårt att chippa..jävla massa lödpunkter.

PsxCare är så jävla svindyr på själva jobbet (lödandet) tycker jag

Jag gjorde det själv, kräver ju att man är rätt stadig på handen måste jag säga, så detta är ju inget man gör om man inte har lödat lite innan.

Permalänk
Medlem

själv har man lyckats med att förstöra mitt eget PS2 p.g.a att jag skulle visa mej duktig och löda själv vet dock inte vart jag ska göra mej av med chippet bara :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

jag drog till västerås och lät console.se göra jobbet åt mig. dyrt var det, men värt var det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gjorde som Persa och lät console.se fixa det.. Men jag behövde inte åka riktigt lika långt De hade en fin och redig liten skrubb de arbetade i där hemma. De var i alla fall det billigaste alternativet jag kunde hitta.
Det blev ett DMS3 för min del btw..

Edit: Om du känner att du inte vill ge över dit ps2 till någon som arbetar i sin egen skrubb så kan jag meddela dig om att de nu fixat en riktig arbetsplatts.. ^^

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Bra att det skapades en tråd
Jag vill ha dms3-chip, men vill inte betala 1200-1600 för montering och chip. Därför undrar jag hur svårt det är att sätta fast det själv?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Jag vill ha dms3-chip, men vill inte betala 1200-1600 för montering och chip. Därför undrar jag hur svårt det är att sätta fast det själv?

Det kanske inte riktigt svarar på din fråga, men här har du ritningar i alla fall, så kanske du får en humm om hur svårt det är
http://213.204.178.52/psx/forum2/phpbb2/download/dms3/dms3_v5...
Tog ritningarna för min version bara.. De lär ju vara rätt lika allihopa.
Är du osäker så är det ju dumt att riskera samma öde för din konsoll som MatzoN's konsoll.. ^^

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger

Hur mycket lödvana har du?