Permalänk

Datorn låter på undervåningen

Det är så att min dator har en cpu-fläkt som låter en hel del när den är på normalläge men det är inte det stora problemet.
När jag sitter på mitt rum hör jag knappt datorn, den låter om man tänker på att den låter men det är inte så farligt. Det som är jobbigt är att det låter mer i övriga huset än på mitt rum. I köket som ligger under mitt rum låter det som om köksfläkten kör på högvarv och i hallen låter det fördj*vligt... mamma börjar bli lite tjatig nu och när jag nu ska iväg o bo i korridor till hösten vill man ju inte bli ovänn med grannarna.
Undrar nu om någon vet vad man kan göra åt detta problem?
Jag ska köpa ny cpu-fläkt och har hittat flera trådar om detta så det ska nog inte vara något problem, men det kan ju inte vara hela lösningen, eller?

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

vad är det för kylning? Testa ställa datorn på något.. typ liggunderlag lr liknande.. den kanske vibrerar mot golvet... Det gjorde min när originalfläkten till grafikkortet var trasig.

Permalänk

CPU'n är en Volcano 9 tror jag sen är det 3 chassifläktar av olika sort, men de låter knappt alls.
Testade med ett liggunderlag och det hörs inte ett dug i köket nu, hör till och med köksfläkten, trots att den inte är på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hah.. Brabra.
Mjo, morsan tvingade mig att döda datorn när hon skulle sova när min fläkt var dålig.. Iof lät det som fan i mitt rum också då, konstigt att inte din gjorde det.

Permalänk

hehe, har stereon på max eller hörlurar på max så jag hör det inte

Visa signatur