Moderkort för VooDoo 5 (AGP 2x?)

Permalänk

Moderkort för VooDoo 5 (AGP 2x?)

Jag har införskaffat mig ett gammalt VooDoo 5 kort för att kunna spela lite äldre Glide spel, men då insåg jag senare att det inte gick så bra att trycka in det i ett AGP 4x/8x moderkort. Jag misstänker att grafikkortet har AGP 2x, men jag är inte säker. Vart kan man införskaffa ett moderkort som ska funka med VooDoo 5 5500 64 MB? Uppskattar all hjälp jag möjligtvis kan få.

Permalänk

du testa inte om den gick ner i pci platsen?
för vet att voodoo 5 fanns som pci också.

är ingen skillnad på agp platserna rent fysiskt mellan 2x och 4x förutom farten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iso-Nisse
är ingen skillnad på agp platserna rent fysiskt mellan 2x och 4x förutom farten.

Spänningen skiljer mellan AGP 2x (3.3V) och AGP 4x (1.5V).
Eftersom dessa inte är kompatibla med varandra så är det gjort så att det är omöjligt rent fysikskt att sätta i ett AGP 2x grafikkort i en AGP 4x slot.
http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html

Jag tror inte det tillverkas moderkort idag med stöd för AGP 2x så man får nog leta efter begagnat.

Permalänk

ok sorry
glömde det

Visa signatur
Permalänk

Vart kan man möjligvis hitta ett begagnat moderkort som stödjer AGP 2x? Letade som galen innan jag postade den här tråden. Finns det möjligtvis någon lista med produkt id? Tyvärr så är det inte många som skriver ut AGP 2x i sina annonser.

Permalänk
Medlem

Köp ett beggat i440bx. Finns vansinningt billigt och är fortfarande bra grejer.

Permalänk
Medlem

Det borde fungera på vilket socket a moderkort som helst förutom dom som är baserade på nforce 2 och möjigen vias senare kretsar. Alla kt333 baserade och tidigare socket a moderkort har iaf stöd för agp 1x-4x..

Permalänk
Medlem

Nice! Är också sugen på ett voodoo5500 till min BX maskin!
Det borde passa där va? Har ett GF256 nu...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Mitt TNT2 va AGP4x...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Mitt TNT2 va AGP4x...

Mitt (Diamond Viper V770 Ultra, TNT2 Ultra) passar i ett AGP2x (fast det är problem med det, hänger sig i 2d/3d spel beroende på drivisar).....

Permalänk
Medlem

Varför skaffar ni inte en Glide-Wrapper istället å kör de på era nuvarande kort?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

För att Voodoo är Voodoo liksom:D Har själv ett Voodoo5 5500 PCI ståendes i hyllan här.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Testade lite med mitt Voodoo 3500 och mitt 9800PRO
Vet inte om det är för att Voodookortet sitter på en 450 P2 med 128Mb minne men Glide spel flyter bättre på 2.0Ghz och 9800PRO när man använder glider-wrapper...
Dock är det inte samma känsla över det hela...

Den obefintliga drivrutinssupporten och bristen på mjukvara som stöder TV-in funktionen är något jag saknar från mitt Voodoo kort

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if