Permalänk
Medlem

120mm hål?

ska modda min chassi sida så jag kan ha 120mm istället för 80 och kanske en 120mm i taket, men...

hur stor ska diametern på hålet va om man använder ett sånt här fläktgaller?

för det är väl lite mindre än 120mm? hur stort har ni gjort era hål och får man se resultaten?

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Lägg gallret på fläkten, sen kollar du hur mycker som det behövs utöver den yttersta ringen, sen hittar du en penna med lite bredare spets, sen ritar du en cirkel mha gallret. Förrhoppningsvis visste du säkert detta innan, men ville bara vara säker på en så enkel fråga, eller hur?

*Edit: Här finns mina hål...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

har inte köpt några fläktar eller galler ännu, så jag kan inte mäta

har kollat på lite bilder nu, och sätt att alla har gallret utanför burken som på din, men jag hade tänkt mig ngt liknande som det här
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1510&session=85089e...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Saken med de gallret du länkat till är att det är upphöjt från fläkten en liten bit mha ett veck på gallret. Rätar man ut vecket så blir hålen i gallret inte samma mått som hålen på fläkten. Men visst finns det lösningar. Man kan sätta gallret inneifrån i lådan tex. Fast då får man kapa upp en liten springa för tråden mellan yttersta ringen och skruvhålen i gallret.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.