Boosta prestandan i Doom3 på ATI hårdvara med mellan 15 och 40%.

Permalänk
Medlem

Bra gjort Hummus, man tackar.

Permalänk
Medlem

mortifer det är ju bara fysiken som är låst på 60

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
mortifer det är ju bara fysiken som är låst på 60

exaktamondo

Visa signatur

CPU: Use your imagination
MEM: Use your imagination
PSU: Use your imagination
GPU: Use your imagination

Permalänk

Trodde det iom att alla tester jag sett så har max varit 60.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Trodde det iom att alla tester jag sett så har max varit 60.

Läs denna artikel
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=1

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hänger inte med om detta låst vid 60 pratet. Är det låst vid 60frames eller går det att låsa upp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider

Går det inte att få mer fps än 60 i Doom 3?

Carmacks svar:
"The game tic simulation, including player movement, runs at 60hz, so if it rendered any faster, it would just be rendering identical frames. A fixed tic rate removes issues like Quake 3 had, where some jumps could only be made at certain framerates. In Doom, the same player inputs will produce the same motions, no matter what the framerate is."

http://www.theinquirer.net/?article=12311

Då är ju svaret på den här frågan i FAQ:en väldigt dåligt formulerad.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

asså man har låst fysiken på 60 för att det inte ska gå att tweaka rörelser för att lubba snabbare o superhoppa osv antar jag.. så det e bara knubbgubben som är låst på att leva ett snabbare liv en 60 fps .. men fps går att få över 60 utan problemen om man har rätta virket..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

FPS över 60 får man väl enbart när man kör timedemo. Inte när man spelar...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Nu börjas det... Det ostoppbara "jag-klarar-mig-inte-med-60-fps" snacket... Usch...
Undra hur lång tid det tar innan alla trådar här handlar om FPS i Doom 3...

Permalänk

Det verkar vara låst på 63 FPS i spelet. Har själv inga problem med denna "låga" fps för övrigt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Behövs inte mer än 60 FPS i Doom 3.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag säger då inge mera än jag sagt för då blir det bara fel i tråden *sss*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vart skall man lägga fillerna som man packar upp från pak4 ? bara läggas löst i Base mappen eller? laddade även ner den "glprogs" mapp som hummus gjort i ordning.. vart är det tänkt att man ska lägga den ?

Har inte direkt energin till att börja fiffla..

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
vart skall man lägga fillerna som man packar upp från pak4 ? bara läggas löst i Base mappen eller? laddade även ner den "glprogs" mapp som hummus gjort i ordning.. vart är det tänkt att man ska lägga den ?

Du ska INTE backa upp filerna alls!
Gör så här!

Öppna filen "pak000.pk4" med WinRaR
Gå in i mappen "glprogs"
Högerklicka på filen "Interaction.vfp" för att göra en backup!
Välj "Extract to sepcified folder"
Sen när du är klar med detta så högerklicka någonstans på det tomma området utanför filerna men fortfarande i WinRaR.
Välj sedan "Add files to archive"
Gå dit du har <hummus> fil och välj den
Sen när rutan om packning kommer upp så trycker du enbart på OK
Sen får man vänta en stund för han ska först packa upp hela "pak000.pk4" filen för att sedan lägga till <hummus> fil och sedan packa ihop den igen
Sen är det bara att starta spelet

Svårare än så var det inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint

Ladda ner:
http://esprit.campus.luth.se/~humus/temp/doom3PerformanceTwea...

Skapa en glprogs-map i base-foldern släng in "Interaction.vfp" som följer med i .rar-filen du laddade ner ovan i glprogs mappen som du skapade i början. Så slipper du göra på Huge-Raven's krångliga väg.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Det var väll inge krångligt alls
Sen kanske man vill ha som det ser ut från början i spelmappen
Sen om du gör som du säger, får man inte två mappar som spelet använder som heter lika med två filer med samma namn
Det kan väll inte bli bra för spelet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huge-Raven
Det var väll inge krångligt alls
Sen kanske man vill ha som det ser ut från början i spelmappen
Sen om du gör som du säger, får man inte två mappar som spelet använder som heter lika med två filer med samma namn
Det kan väll inte bli bra för spelet?

Spelet söker automatiskt efter filen pre-compressed i base-foldern.

Visa signatur

Permalänk

Jaja...... ni gör som ni vill
Men jag tyckte det var enklast iaf
Sen så får man det att se ut som det gorde innan i base mappen
Och om man är lite känslig som mig är ibland så vill man ju gärna ha det så *SSS*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huge-Raven
Jaja...... ni gör som ni vill
Men jag tyckte det var enklast iaf
Sen så får man det att se ut som det gorde innan i base mappen
Och om man är lite känslig som mig är ibland så vill man ju gärna ha det så *SSS*

Om jag gör på mitt sätt så har jag hunnit "installera" tweaket innan du ens har öppnat Winrar.

Du kan ju även packa om filen (Interaction.vfp) till en .pak4-fil och sedan ladda den som en mod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Humus:
vad gör du på ATi? asså vad jobbar du som där?

Permalänk
Medlem

Spelet är låst vid 60 fps, det går inte att få högre än så när man spelar. Däremot när man kör en timedemo drar den på det snabbaste som går och då kan man självklart få över 60 fps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oreo
Spelet är låst vid 60 fps, det går inte att få högre än så när man spelar. Däremot när man kör en timedemo drar den på det snabbaste som går och då kan man självklart få över 60 fps.

Vad har det med tråden att göra?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Om jag gör på mitt sätt så har jag hunnit "installera" tweaket innan du ens har öppnat Winrar.

Du kan ju även packa om filen (Interaction.vfp) till en .pak4-fil och sedan ladda den som en mod.

Njaaaa.... de tro ja inte riktigt på då det tar bara 1/10 sekund att öppna winrar för mig
Men ja förstår va du menar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har det med tråden att göra?

Vem är din mamma?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för "patchen" humus! måste testa den när jag får spelet, ser ut som mitt 9600p behöver all extra prestanda den kan få!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
Humus:
vad gör du på ATi? asså vad jobbar du som där?

"Developer relations Engineer"

Permalänk

hmm nice har kollat länken du skickade och ska testa så snabbt så möjligt... bläddrade vidare i din tråd och hittade folk som hade hittat mer tweeks så det ska bli najs att tweeka lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Tackar för "patchen" humus! måste testa den när jag får spelet, ser ut som mitt 9600p behöver all extra prestanda den kan få!

Jag fick en ökning med 1.5fps

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag fick en ökning med 1.5fps

Samma här:p Inte så mycket, men det är alltid något.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro