Permalänk
Medlem

vad heter pluginen som denna kille använder?

alltså de linjerna som går mellan låtarna och alubumets namn?

http://pelit.koillismaa.fi/fb2k/screenshots/fb2k_14_17.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Tack!

EDIT: Fick det att funka.

Hur gjorde du? Jag Petade nyss in senaste Columns_ui men det blir ingen skillnad. Har suttit och kollat och pillat genom Columns UI grejen i Preferences men jag får det ändå inte att funka...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophetian
Hur gjorde du? Jag Petade nyss in senaste Columns_ui men det blir ingen skillnad. Har suttit och kollat och pillat genom Columns UI grejen i Preferences men jag får det ändå inte att funka...

Gå in på Display i preferences, där finns en drop-down som heter "User interface module", byt från default till Columns UI. Starta om foobar.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk

Tusen tack

Visa signatur
Permalänk

Småmoddad fcs-fil...

Visa signatur

MacBook

Permalänk

Hej

Undrade bara om det finns färdiga equlaizer settings att ladda ner till foobar?

Permalänk
Medlem

WinAmp 2.9 + Enhancher 0.17
har kört det sen tidernas begynnelse och de så härligt ljud så jag kan inte släppa det...

Men de va hemskt prydliga setups ni har.. jag testade foobar en gång.. fast ja tröttna rätt snabbt på utseendet (default)

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte med foobar. Det var buggigt, tog massor av tid, jag blev aldrig nöjd med utseendet och av någon anledning drog det extremt mycket processorkraft.

Men visst håller jag med om att ni har fått till ganska tjusiga konfigurationer här och där. Skulle gärna haft en sådan spelare, men som sagt orkade jag inte. Keep up the good work!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Re: Ditt Foobar2000?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
..... http://img95.exs.cx/my.php?loc=img95&image=screen1.gif ...

trevlig musiksmak

är inte så kräsen med utseendet, laddade ner någons fcs fil
kör kernel streaming , SSRC Resampler , advanced limiter

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Foobar3.png

Småmoddad fcs-fil...

Kan du lägga upp FCS-filen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Kan du lägga upp FCS-filen?

Jomenvisst!

Original: http://foobar.nub4life.net/columns/pafiledb.php?action=file&i...

Min mod (ALL credit till mixcherry): http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/soap_mod.rar (Jag bifogade knapparna också)

Enjoy

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni testat iTunes?

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Jomenvisst!

Original: http://foobar.nub4life.net/columns/pafiledb.php?action=file&i...

Min mod (ALL credit till mixcherry): http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/soap_mod.rar (Jag bifogade knapparna också)

Enjoy

Var lägger man .FCS filen, behöver man någon plugin för att få allt att funka?

Ihks: Tror att många testat det. anledningen till att jag tycker det suger är för att det är så STORT + att man måste ha det sunkiga Quicktime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Var lägger man .FCS filen, behöver man någon plugin för att få allt att funka?

Ihks: Tror att många testat det. anledningen till att jag tycker det suger är för att det är så STORT + att man måste ha det sunkiga Quicktime.

Du importerar .fcs-filen på Other-fliken för Columns UI i settings för foobar.

Jupp, bleh för Quicktime. Sen att det bestämt skall konvertera .wma till sitt eget format, idioti. Klarar det ens flac eller ape i orginalutförande? Kernelstreaming? Kan man ställa in ens 10% av allt man kan i Foobar? Ja, jag har testat det Men men, sen blev det Foobar, vilket man kan, om man vill, få att se nästintill exakt ut som iTunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Du importerar .fcs-filen på Other-fliken för Columns UI i settings för foobar.

Jupp, bleh för Quicktime. Sen att det bestämt skall konvertera .wma till sitt eget format, idioti. Klarar det ens flac eller ape i orginalutförande? Kernelstreaming? Kan man ställa in ens 10% av allt man kan i Foobar? Ja, jag har testat det Men men, sen blev det Foobar, vilket man kan, om man vill, få att se nästintill exakt ut som iTunes.

Tack :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Du importerar .fcs-filen på Other-fliken för Columns UI i settings för foobar

Händer absolut ingenting när jag importerar filen, inte ett dugg. Är det någon mer uppenbar sak man ska ändra?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Händer absolut ingenting när jag importerar filen, inte ett dugg. Är det någon mer uppenbar sak man ska ändra?

Har du valt Column UI under Display?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Rullar med Yahognyklicken...

Permalänk

nu har jag suttit en stund o kollat efter hur man lägger in dom skinsen ni har men ja hittar det satan ända in i gatan inte har ja en annan version än er eller vad e det frågan om

Edit* har nu v0.8.2

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Jag orkade inte med foobar. Det var buggigt, tog massor av tid, jag blev aldrig nöjd med utseendet och av någon anledning drog det extremt mycket processorkraft.

Men visst håller jag med om att ni har fått till ganska tjusiga konfigurationer här och där. Skulle gärna haft en sådan spelare, men som sagt orkade jag inte. Keep up the good work!

Buggigt? Iofs bara 0.8.3 men jag har inte upptäckt några buggar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Buggigt? Iofs bara 0.8.3 men jag har inte upptäckt några buggar.

Tyckte felmeddelandena duggade rätt tätt när jag använde det. Det kanske var mina mp3:or det var fel på. Sen blev det strul när man var tvungen att installera en massa plugins för att kunna utföra de enklaste saker (t ex kontrollera volymen).

Nej, det var inte min typ av program helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad heter pluginen för att reglera volymen? skicka gärna en länk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeel
vad heter pluginen för att reglera volymen? skicka gärna en länk

http://www.saunalahti.fi/cse/kode54/foo_uie_volume.zip

Mitt fb2k:

Kommer förmodligen ändra senare, inte helt nöjd

Permalänk
Medlem

thx ;D några mer sköna plugins som ni tipsar om?

Permalänk

edit: löst

Problem 2: Någon som vet var man kan hitta personer som gjort equalizers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Tyckte felmeddelandena duggade rätt tätt när jag använde det. Det kanske var mina mp3:or det var fel på. Sen blev det strul när man var tvungen att installera en massa plugins för att kunna utföra de enklaste saker (t ex kontrollera volymen).

Nej, det var inte min typ av program helt enkelt.

Felmeddelandena är antagligen för att dina mp3or är "korrupta". Lite jobbigt att det poppar upp ett felmeddelande, men man kan säkert stänga av det någonstans.
Volymen kontrollerar man ju med sina utmärkta multimediaknappar på tangentbordet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Felmeddelandena är antagligen för att dina mp3or är "korrupta". Lite jobbigt att det poppar upp ett felmeddelande, men man kan säkert stänga av det någonstans.
Volymen kontrollerar man ju med sina utmärkta multimediaknappar på tangentbordet

Ja, det där med korrupta mp3:or låter bekant. Det går säkert att fixa, men jag orkar inte lägga ner så mycket tid på ett program som kanske, någon gång i framtiden, kommer att bli lika bra som det jag använder nu.

När version 1.0 släpps så ska jag försöka på nytt, om det ser lovande ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man inte ha en artister- och album-lista högst upp, som i iTunes?

Visa signatur

» Macbook Air M1