Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ser att du även beställer kulventil (avtappning) Bara börja bygga. Har du CPU-block, pump o radiator, så är det bara att bygga. Med en strategiskt väl placerad avtappnings kran, är det busenkelt att utöka eller byta komponenter. När du är klar, är det bara att hälla i samma vätska igen. Jag började med CPU-loop endast för att sedan utöka. Efter första gången jag skulle tappa ur vätskan, stod avtappnings ventil högst upp på önskelistan.

Jag köpte en svindyr avtappningsventil från bitspower men har inte kopplat in den. Tänkte när jag väl byggt ihop allt att det inte gör så stor skillnad om jag vrider på en kran eller skruvar loss stoppluggen på grafikkortet, eller? Min ursprungliga plan utgick ifrån att jag trodde att min pump/res hade två utportar (vilket den inte hade), då hade det varit logiskt att sätta en tappventil på ena.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jag är helt med på att tvära vinklar kan begränsa flödet. Dock tror jag, precis som du skriver, att det inte är avgörande. De flesta builds med akryl har mycket hårda vinklar, både av praktiska och estetiska skäl. Jag blir mer och mer övertygad om att jag underkattat värmutvecklingen från mitt grafikkort. Tittar man på originalkylaren så borde man ju ana oråd... Den är ju iofs inte lika stor som en 360-rad så man kan ju tycka att borde räcka men det är väl en kombo av olika saker.

+1 på den. Vill gärna veta mer om Barrows.

Jag funderar ändå på att dra om allt men inte för att göra en separat loop utan att för att försöka förbättra den jag har. Att gpu:n är boven i dramat är ganska tydligt tycker jag eftersom jag kan pressa enbart cpu:n ganska hårt utan några högre temps.

Japp, har dragit upp till full speed med q-fan. Dock är jag sjukt irriterad på att jag inte får upp pwm-hubben längre nu när jag har jag har kopplat bort pumpen. Står bara n/a så får jag cpu fan error om jag inte väljer att ignorera monitorering av cpu fan...

Har du inte flra PWM styrda fläkt uttag på ditt moderkort? Brukar väl sitta tre fyra stycken på moderna mammabrädor.
Jag kör alla fläktar via mobo och asus AI-suite.

Tänker också på att vattnet blir duktigt varmt. Det är ju inte så att du inte får bort värmen från GPUn, ditt problem verkar sitta i andra änden av processen, nämnligen att du inte får kylt ner vattnet igen med de radiatorer och fläktar du har.
Om du kan styra fläktarna manuellt? Prova gärna att sätta dem på full fart. Konfirmera visuelt att de verkligen blåser på, och kör sedan spel en halvtimma eller så för att se vad max kylning kan göra.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Har du inte flra PWM styrda fläkt uttag på ditt moderkort? Brukar väl sitta tre fyra stycken på moderna mammabrädor.
Jag kör alla fläktar via mobo och asus AI-suite.

Tänker också på att vattnet blir duktigt varmt. Det är ju inte så att du inte får bort värmen från GPUn, ditt problem verkar sitta i andra änden av processen, nämnligen att du inte får kylt ner vattnet igen med de radiatorer och fläktar du har.
Om du kan styra fläktarna manuellt? Prova gärna att sätta dem på full fart. Konfirmera visuelt att de verkligen blåser på, och kör sedan spel en halvtimma eller så för att se vad max kylning kan göra.

Jo, absolut men pwm-hubben ignoreras oavsett vilken pwm-port jag kopplar den till, får n/a oavsett, eller menar du att jag skulle koppla fläktarna separat?

Eftersom de också styrs med pwm drar de på när jag spelar, har satt en ganska tuff fläktkurva. Har även testat att dra på i full blås bara för att se vilken skillnad det gör och det är klart att det märks men effekten kontra ljudvolymen är inte acceptabel. Med min gamla aio-kylare körde jag alltid på silent och det gav temps på max 75 graderi load vid 4,5 GHz OC. Jag har nu klockat ner till stock och är utanför några kristiska nivåer, tycker dock att 60 grader är högt i stock efter en halvtimmes spel med en så pass avancerad kyllösning som jag ändå har... Har fan plöjt ner typ 9000 i bara vattenkylningsgrejer.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

@wounds: Jag tänbkte bara att du troligtvis har ett gäng fläkt kontakter på ditt moderkort, som säkert kan PWM styra fäktarna, du behöver kanske inte en separat fläkt hub över huvudtaget? Men det är klart, då har man ju inte bling faktorn med controllern på fronten

Jag tänker alltid på att försöka hålla det så simpelt som möjligt. Minska antalet möjliga felkällor.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@wounds: Jag tänbkte bara att du troligtvis har ett gäng fläkt kontakter på ditt moderkort, som säkert kan PWM styra fäktarna, du behöver kanske inte en separat fläkt hub över huvudtaget? Men det är klart, då har man ju inte bling faktorn med controllern på fronten

Jag tänker alltid på att försöka hålla det så simpelt som möjligt. Minska antalet möjliga felkällor.

Ha ha... Inte den typen av pwm-hubb utan den sitter på baksidan av moderkortsplåten. Allt vanligare bland moderna chassin för att förenkla kabeldragning. Min front är ganska clean om jag får säga det själv (se tidigare bild ).

Har suttit och lirat någon timme nu och jag börjar bli inne på din linje att min temp sensor för vattnet är kass. Jag kör med HWinfo64 och enligt den har max temp på core varit 63 grader medan vattnet har varit 61 grader... Den vatten tempen skulle ha genererat betydkligt högre cpu-temps imo. Sen är det varmt, det ifrågasätter jag inte men inte så varmt. En annan sak är att enligt vatten temp sensorn har tempen skiftat mellan 61 och 44 grader på 10 minuter, min erfarenhet av vattenkylning säger att det tar lång tid att bygga upp värme i vattnet men det tar nästan ännu längre tid att tappa den. Så var det i alla fall på min kraken X61 som jag sällan såg över 35 grader. Och att tappa nästan 20 grader på 10 minuter känns inte helt realistiskt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

@wounds: Som sagt, jag har provat ett par vatten temp sensorer, från kända märken, rena leksaker, vill man ha en riktig, som fungerar med någorlunda exakthet, så får man komma över en indistriel PT100/PT1000 givare.
Just nu känns det inte aktuellt här i alla fall. Men ibland kunde det varit nice att se hur mycket tempen sjunker mellan in/ut på radiatorn.
Då jag hade tempgivare direkt i vattnet, låg jag runt 30 grader om rummstemp var runt 20-21. (Ligger väl där ännu, men jag har inget som visar.)
Under max last hoppade det givetvis upp några grader. Efter en timma med stress och tortyr test på CPU/GPU (Samtidigt) var jag uppe i 36 grader. Med reservation för fel marginal hos temp proberna. (Det är dock inte en rättvisande linjär kurva, för allt eftersom tempen stiger, rampar fläktarna upp och blir effektivare.)

Och som du säger, medans luft tempen lätt kan öka 6-8 grader över en 60mm tjock radiator. (Den jag har i fronten) så blir delta över vattnet sällan ens en grad. Vatten tar en evighet att få ner i temp.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Nej, det är därför det fortfarande kan vara skönt att bada i september... Trist dock att temp-sensorerna är så dåliga. Var dock lite skeptiskt när temp-sensorn kostade 100 kr medan en vanlig 90-graderskoppling gick på det dubbla (sen hade jag iofs ett litet helvete att få den tät).

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Entusiast

En sak jag funderat lite över är varför folk kopplar gpu-cpu-rad-rad istället för gpu-rad-cpu-rad. Är det ren och skär estetik eller spelar det absolut ingen roll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Tjah, ser ut som om du hittat dina gränser, bara luta sej tillbaka och vara nöjd då!
En oklockad processor och ett strömsnålt grafikkort typ 960 skulle säkert klara sig med en singel tunn 360
radiator.
Eller så fortsätter du köra GPUn luftkyld.

Jag hade börjat kolla på vad som krävs för att få in en 280 i fronten, hur tjock den kan vara...
Res/pump, kanske kan sitta i bakkant?
Sedan hade jag undersökt hur plåten som är i vägen för en eventuell radiator sitter fast? Kan man lossa den?
Om inte? Så behöver ett nytt chassi inte kosta skjortan. Ett där man skulle kunna pyssla in en radiator till.
Så många valmöjligheter.

Klart, man blir ju lite sugen på att gå ned i formfaktorn när man ser den här videon. JayzTwoCents Fractal Design Define Nano S recension. Jay verkar även ha fått CPU + GPU överklockade att funka med en tunn 240 mm-radiator i det här bygget, vilket han bevisar i den nästkommande videon.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En sak jag funderat lite över är varför folk kopplar gpu-cpu-rad-rad istället för gpu-rad-cpu-rad. Är det ren och skär estetik eller spelar det absolut ingen roll?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar ingen roll.

Det går åt 4000joule (1J = 1Ws) för att värma 1l vatten 1°C.

Så om vi tänker att cpu & gpu drar 400W så räcker det att det tar 10 sekunder att pumpa runt litern för att temperaturdifferansen i loopen ska vara max 1°C.

Kanske inte blir exakt så. Men vatten klarar att lagra väldigt mycket energi. Så med dessa relativt små effekter som en cpu gör av med så tar det en bra stund att värma vattnet märkvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En sak jag funderat lite över är varför folk kopplar gpu-cpu-rad-rad istället för gpu-rad-cpu-rad. Är det ren och skär estetik eller spelar det absolut ingen roll?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag drar vattnet kortaste/snyggaste vägen.
Just nu går det från pump till: ->GPU->rad->CPU->rad och tillbaka till pumpen.
I början hade jag det CPU->GPU->rad->rad, mest för att jag ville kunna mäta Delta i vattnet över båda radiatorerna.
Men slang/rör dragningen blir snyggare om man inte bryr sej om ordningen.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Entusiast

Nu är alla fittings beställda och har skickats från kina. Till veckan beställer jag en till rad, nytt cpu-block och lite annat smått och gott. Byter de medföljande led-fläktarna från originalpaketet till eks vardar-fläktar.

Då jag mycket röda inslag på moderkort så tänkte jag gå på eks röda vätska, röda 3-pin y-splitter osv...

Gällande vätskan så har jag förstått det som så att om det blir "clogging" så har det att göra med att slangen släpper av och inte med vätskan i sig. Att just röd vätska kan färga slangen är väl inga jättebekymmer i sig då man ändå kommer byta den emellanåt. Visst är det väl så, eller?

Är inget större fan av julgransdatorer, men då man ska försöka köra en snygg setup så är ändå tanken att det ska synas så jag tänkte slänga in led-belysning. Frågan är om rött blir för dovt och gör att det ändå inte syns och dödar hela idén? Kanske köra på vit belysning, men kan det bli för ljust?

Vad säger ni kära vänner?

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Du kan köra rgb-slingor, för då kan du prova dig fram med olika färger. Har själv Nzxt Hue+ i min burk, lite smådyr men riktigt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu är alla fittings beställda och har skickats från kina. Till veckan beställer jag en till rad, nytt cpu-block och lite annat smått och gott. Byter de medföljande led-fläktarna från originalpaketet till eks vardar-fläktar.

Då jag mycket röda inslag på moderkort så tänkte jag gå på eks röda vätska, röda 3-pin y-splitter osv...

Gällande vätskan så har jag förstått det som så att om det blir "clogging" så har det att göra med att slangen släpper av och inte med vätskan i sig. Att just röd vätska kan färga slangen är väl inga jättebekymmer i sig då man ändå kommer byta den emellanåt. Visst är det väl så, eller?

Är inget större fan av julgransdatorer, men då man ska försöka köra en snygg setup så är ändå tanken att det ska synas så jag tänkte slänga in led-belysning. Frågan är om rött blir för dovt och gör att det ändå inte syns och dödar hela idén? Kanske köra på vit belysning, men kan det bli för ljust?

Vad säger ni kära vänner?

3-pin?
Då går tänker du inte reglera med PWM? PWM styrda fläktar kostar inte mera, du får en säkrare ock strömsnålare fläkt reglering.

Färga vätskan är valfritt och för det mesta ofarligt.
Just röd färg brukar enligt vad jag läst, vara knepig att få ur om man vill ändra färg senare. Bara en liten "headsup" så du är medveten om det.

Posta gärna bilder på bygget, alltid kul o se hur andra gör.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Är det EK´s Vardar som gäller för fläktar till radiatorer?!
Kommer behöva 6 st 120mm och 2 st 140mm fläktar att kyla radiatorer med i mitt bygge. Målet är att köra fläktarna på så lågt varv som möjligt, hade tänkt runt 700 rpm på 120mm och 600 rpm på 140mm. Finns det andra mer prisvärda fläktar som klarar detta lika bra? Fläktarna måste dock vara svarta och/eller vita för att passa in, därför Vardarfläktarna är högintressanta.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Är det EK´s Vardar som gäller för fläktar till radiatorer?!
Kommer behöva 6 st 120mm och 2 st 140mm fläktar att kyla radiatorer med i mitt bygge. Målet är att köra fläktarna på så lågt varv som möjligt, hade tänkt runt 700 rpm på 120mm och 600 rpm på 140mm. Finns det andra mer prisvärda fläktar som klarar detta lika bra? Fläktarna måste dock vara svarta och/eller vita för att passa in, därför Vardarfläktarna är högintressanta.
Tack på förhand!

http://noctua.at/en/products/product-line-industrial/nf-a14-i...
plockar du bort de bruna gummihörnen, är de helsvarta.
jag kör dessa specade för 500-2000rpm. Men med PWM kan de snurra ner till 180rpm. vid 2000rpm trycker de med 4.18mm/H2O.
Behöver du värre, finns storebror på 3000rpm som klarar 10.52mm/H2O. Men då låter de en del.
Detta är iofs 140mm varianten.. (Du behövde två?)

Här är 120mm. -> "http://noctua.at/en/products/product-line-industrial/nf-f12-i..."

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:
Jo jag har såklart kollat på Noctuas fläktar men de är de dyraste i klassen. Min tanke var att eftersom jag ska köra fläktarna på rätt lågt rpm så behöver jag inte värstingfläktar som är tystare i högre rpm än vad billigare är. Skulle tro att en fläkt i mellansegmentet i stort sett är lika tyst som en Noctua på 700 rpm. Använder just nu corsair sp120-fläktar och de är väldigt tysta i 700 rpm och kostar ~150.-/st. Men kommer inte köra med dom av olika anledningar och de har ingen bra 140mm fläkt. Vill helst ha samma fläktar i hela systemet och 8st Noctua-fläktar kommer kännas i budgeten.

Permalänk
Medlem

Åhh jag är så kluven angående min setup... Jag har beställt 2x 240 mm slim rads , och 1x 120mm rad som jag ska platsa i mitt Phanteks Enthoo Pro M (acrylic) på följande vis:

Men börjar fundera på om det är mer värt att köra 2x 280mm rads (front/tak) och sen istället en bra fläkt i bakkant som utblås/intag så datorn kan andas lite.. Jag vill samtidigt ha en 120mm i bakkant mer som estetiskt val, mer slangar = mer kul!

I så fall måste jag skicka tillbaka produkterna, och det kommer kosta mig skjortan för har beställt från CoolerKit och enligt deras kundsupport hjälper dom inte till mer fraktkostnad. Kommer kosta runt 200:- att skicka tillbaka till Danmark...

vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Jag tror det kommer bli bra som du har ritat upp, dvs det kommer fungera.
140mm fläktar "kan" flytta mera luft tystare och 140mm radiatorer "har" mycket större kyl-yta, så de kan kyla bätre.
Jag är förundrad varför folk fortfarande köper 120mm dito om man har ett val, ser det hela tiden...
Och varje komponent innebär en liten restriktion, som pumpen måste överkomma. En kylare till är en jätteliten restriktion, men sätter du dessutom på två 90 graders nipplar, så blir det ett avsevärt högre motsånd i loopen.

Estetiskt vet jag inte om det är bra eller dåligt med mera prylar i bakkant. Kan ju bli för grötigt också.
Bara du som kan bedömma vilken väg du skall gå. Vi vill bara se bilder på bygget!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@ggalaxyy: Jag tror det kommer bli bra som du har ritat upp, dvs det kommer fungera.
140mm fläktar "kan" flytta mera luft tystare och 140mm radiatorer "har" mycket större kyl-yta, så de kan kyla bätre.
Jag är förundrad varför folk fortfarande köper 120mm dito om man har ett val, ser det hela tiden...
Och varje komponent innebär en liten restriktion, som pumpen måste överkomma. En kylare till är en jätteliten restriktion, men sätter du dessutom på två 90 graders nipplar, så blir det ett avsevärt högre motsånd i loopen.

Estetiskt vet jag inte om det är bra eller dåligt med mera prylar i bakkant. Kan ju bli för grötigt också.
Bara du som kan bedömma vilken väg du skall gå. Vi vill bara se bilder på bygget!

Jo är medveten om att 280mm radiatorer hade varit bättre på egentligen alla sätt och vis, men har 5st corsair SP120mm fläktar redan, känns onödigt att slänga ut ytterligare pengar på att köpa nya fläktar, enbart för storlekens skull. Slutar väl med att jag i alla fall skickar tillbaka 120mm radiatorn och sätter en schysst 140mm chassifläkt där, sen kör på mina 240mm radiatorer.

Bilder på byggloggen finns i min sign

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Jompa79: Jag kör 6st svarta 120mm Vardar (2200rpm) går att styra ner till 25% dvs. ca: 550rpm.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Turbonisse:

3-pin?
Då går tänker du inte reglera med PWM? PWM styrda fläktar kostar inte mera, du får en säkrare ock strömsnålare fläkt reglering.

Färga vätskan är valfritt och för det mesta ofarligt.
Just röd färg brukar enligt vad jag läst, vara knepig att få ur om man vill ändra färg senare. Bara en liten "headsup" så du är medveten om det.

Posta gärna bilder på bygget, alltid kul o se hur andra gör.

Styr mina nuvarande 3-pins via ai suite och kör dessa baserat på cpu-temp. Går alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Är det EK´s Vardar som gäller för fläktar till radiatorer?!
Kommer behöva 6 st 120mm och 2 st 140mm fläktar att kyla radiatorer med i mitt bygge. Målet är att köra fläktarna på så lågt varv som möjligt, hade tänkt runt 700 rpm på 120mm och 600 rpm på 140mm. Finns det andra mer prisvärda fläktar som klarar detta lika bra? Fläktarna måste dock vara svarta och/eller vita för att passa in, därför Vardarfläktarna är högintressanta.
Tack på förhand!

rekommenderar att du tittar på be quiet pure wings 2. mycket tyst, drar bra med luft genom en radiator och ganska billig. av egen erfarenhet kan jag säga att de är tystare än fractal design venturi hp-12 och corsair sp120 quiet edition.

http://us.hardware.info/reviews/5770/6/103-12cm-case-fans-rev...
https://www.inet.se/produkt/5322343/be-quiet-purewings-2-120-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@ggalaxyy: Jag tror det kommer bli bra som du har ritat upp, dvs det kommer fungera.
140mm fläktar "kan" flytta mera luft tystare och 140mm radiatorer "har" mycket större kyl-yta, så de kan kyla bätre.
Jag är förundrad varför folk fortfarande köper 120mm dito om man har ett val, ser det hela tiden...

För att det finns mycket bättre 120mm fläktar än 140mm tyvärr

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@Naga:
Det har börjat komma en hel del bra 140 fläktar.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

@Naga:
Det har börjat komma en hel del bra 140 fläktar.

Vilka tänker du på? provat både Noctuas "nya" och Vardar hittills

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Vilka tänker du på? provat både Noctuas "nya" och Vardar hittills

Hur stor skillnad tycker du det är mellan Noctua och Vardar? Är Noctua värt prisskillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Vilka tänker du på? provat både Noctuas "nya" och Vardar hittills

tycker att de phanteks ph-f140sp jag fick med mitt enthoo primo är trevliga fläktar.

Permalänk
Medlem

@Naga:
Tänker på dom du nämnde och på NoiseBlocker fläktarna

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Entusiast

Vad anser ni om att köra 5 120 mm fläktar som push genom en 240 rad i taket och en 360 i fronten alla som insug utan att sen ha nån fläkt som utblås? Tänkte ta bort min 140mm där bak och på så vis spara ungefär 2cm.

Ja jag kan ju sätta den på baksidan chassit... blir iofs fult som fan haha

Skickades från m.sweclockers.com