Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag har en sådan. du får helt enkelt tre portar i toppen istället för en. har även en https://www.ekwb.com/shop/ek-res-x3-internal-tube-12-16-40mm för att vara helt säker mot vattenfallseffekt då det kan vara lite svårt att fylla ända upp till anslutningen i toppen utan att det rinner över i den öppna porten du fyller i.

gällande förlängning så fick jag åtminstone med det till reservoaren.

Nice tack, tror jag fick med ett sånt rör också till min res. Men hade inga gängor i det? Ska titta när jag kommer hem.

Köper mig nog ett sånt här lock... När du fyller din loop, kör du i en fitting och en slang bara då i toppen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Nice tack, tror jag fick med ett sånt rör också till min res. Men hade inga gängor i det? Ska titta när jag kommer hem.

Köper mig nog ett sånt här lock... När du fyller din loop, kör du i en fitting och en slang bara då i toppen?

så här ser det ut. som du ser har jag en förlängning innan anslutningen på toppen.

sitter gängor på insidan av multiport-toppen åtminstone.

när jag fyller öppnar jag en av portarna och fyller på med en http://www.coolerkit.se/shop/paafyllningsflaska-500ml-2573p.h....

Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Så här kör jag, använder mig av en multiport. 90 graders vinkel i toppen som jag använder vid påfyllning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

så här ser det ut. som du ser har jag en förlängning innan anslutningen på toppen.
https://i.gyazo.com/51c3904ea31dd03b2cda70a380135997.jpg

sitter gängor på insidan av multiport-toppen åtminstone.

när jag fyller öppnar jag en av portarna och fyller på med en http://www.coolerkit.se/shop/paafyllningsflaska-500ml-2573p.h....

Skrivet av jmeistr:

@ggalaxyy: Så här kör jag, använder mig av en multiport. 90 graders vinkel i toppen som jag använder vid påfyllning.

http://i.imgur.com/2rVOA5g.jpg

nice! tack för tipsen!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Ungefär hur länge efter släpp av nya grafikkort brukar det finnas vattenblock tillgängligt? Sitter och väntar på pascal...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zpnk: En månad skulle jag tro, de brukar vara rätt snabba med block till ref-korten.

EDIT: Köpte mitt första fury block väldigt kort efter releasen, kommer inte ihåg exakt datum etc.

Permalänk
Medlem

Fler som haft problem med Coolerkit.se?

Har haft mycket problem nu känns det som, på väldigt kort tid. Beställde 3 separate radiatorer, varav 1 fanns i lager redan. Väntar, väntar och väntar, och efter nästan 5 veckor bestämmer jag mig för att kontakta CoolerKit, då visar det sig att dom tydligen har 2st av dessa radiatorer på lager, men inväntar en av dom... Så dom föreslår att jag lägger ordern på nytt om jag fortfarande vill ha den som dom inväntar?... Ok... Ja det kan jag väl göra, och helt plötsligt, DAGEN EFTER så finns denna i deras lager... WTF?

Plus att jag får HELT fel vätska hemskickad, beställde Mayhems Pastel Mint-Green, fick hem XSPC UV-green istället. 2 liter av skiten. Otroligt missnöjd, ett sånt misstag får inte göras.

Har haft slö mailkontakt också dom med, och är inte nöjd med deras kundservice. Det är sista gången jag beställer därifrån vilket är lite synd då dom hade relativt schyssta priser. Någon som har tips på konkurrenter med bra priser?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Har haft mycket problem nu känns det som, på väldigt kort tid. Beställde 3 separate radiatorer, varav 1 fanns i lager redan. Väntar, väntar och väntar, och efter nästan 5 veckor bestämmer jag mig för att kontakta CoolerKit, då visar det sig att dom tydligen har 2st av dessa radiatorer på lager, men inväntar en av dom... Så dom föreslår att jag lägger ordern på nytt om jag fortfarande vill ha den som dom inväntar?... Ok... Ja det kan jag väl göra, och helt plötsligt, DAGEN EFTER så finns denna i deras lager... WTF?

Plus att jag får HELT fel vätska hemskickad, beställde Mayhems Pastel Mint-Green, fick hem XSPC UV-green istället. 2 liter av skiten. Otroligt missnöjd, ett sånt misstag får inte göras.

Har haft slö mailkontakt också dom med, och är inte nöjd med deras kundservice. Det är sista gången jag beställer därifrån vilket är lite synd då dom hade relativt schyssta priser. Någon som har tips på konkurrenter med bra priser?

Grejerna kommer från danmark, de vill väl spara på fraktkostnader och ser inte hur dåligt det uppfattas av oss kunder.
Delar de på ordern åker de själva på dubbel frakt kostnad, så jag kan förstå om de håller ordern tills de har allt hemma. Sedan är det ju oturligt om de får hem det sista dagen efter du själv "delat ordern".
Jag hade en liknande erfarenhet med dem. De svarade dock alltid på mail innom 24h. Precis som du, bestämde jag mej för att beställa från annat håll. Jag har dock inte bojkottat dem på nått sätt. Skall beställa från dem när nästa lön trillar in.
Jag hoppas de läser detta och förstår att de skulle kunna förbätra sig avsevärt.

Men de är inte ensamma om detta fenomen. När jag köpte mitt MSI GTX970 lokalt här i Gbg, bestälde jag ett vattenblock att hämtas samtidigt med kortet. Det tog över fyra veckor innan de fick hem vatten blocket. (När man håller på med costum loop får man inte ha brådis!) Det visade sig att EK hade skickat dem fel version av vattenblocket, när jag hade två skruv kvar att installera upptäkte jag detta, så jag tog hela rasket till butiken och sa att nu får ju EK skicka med express frakt så jag slipper vänta i fem veckor till.
Tre och en halv vecka senare ringer butiken att de har monterat ett passande block på kortet...
För mej som kund ser datorbutiken dålig ut, det tog totalt åtta veckor för mej att få kortet monterat, det han se två pris sänkningar under perioden, som jag inte fick del av. (Då jag betalade dag ett) Men i grunden gjorde de nog vad de kunde. Och de monterade vattenblocket för mej med intyg att de tar ansvar (för garantin) att de monterat det.
Både första och andra väntan berodde ju faktiskt på deras leverantör (EK i det här fallet) som har en månads leveranstid.
Datorbutiken får klä skott för leverantörens oförmåga, jag som kund är ju bara missnöjd med butiken.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Grejerna kommer från danmark, de vill väl spara på fraktkostnader och ser inte hur dåligt det uppfattas av oss kunder.
Delar de på ordern åker de själva på dubbel frakt kostnad, så jag kan förstå om de håller ordern tills de har allt hemma. Sedan är det ju oturligt om de får hem det sista dagen efter du själv "delat ordern".
Jag hade en liknande erfarenhet med dem. De svarade dock alltid på mail innom 24h. Precis som du, bestämde jag mej för att beställa från annat håll. Jag har dock inte bojkottat dem på nått sätt. Skall beställa från dem när nästa lön trillar in.
Jag hoppas de läser detta och förstår att de skulle kunna förbätra sig avsevärt.

Men de är inte ensamma om detta fenomen. När jag köpte mitt MSI GTX970 lokalt här i Gbg, bestälde jag ett vattenblock att hämtas samtidigt med kortet. Det tog över fyra veckor innan de fick hem vatten blocket. (När man håller på med costum loop får man inte ha brådis!) Det visade sig att EK hade skickat dem fel version av vattenblocket, när jag hade två skruv kvar att installera upptäkte jag detta, så jag tog hela rasket till butiken och sa att nu får ju EK skicka med express frakt så jag slipper vänta i fem veckor till.
Tre och en halv vecka senare ringer butiken att de har monterat ett passande block på kortet...
För mej som kund ser datorbutiken dålig ut, det tog totalt åtta veckor för mej att få kortet monterat, det han se två pris sänkningar under perioden, som jag inte fick del av. (Då jag betalade dag ett) Men i grunden gjorde de nog vad de kunde. Och de monterade vattenblocket för mej med intyg att de tar ansvar (för garantin) att de monterat det.
Både första och andra väntan berodde ju faktiskt på deras leverantör (EK i det här fallet) som har en månads leveranstid.
Datorbutiken får klä skott för leverantörens oförmåga, jag som kund är ju bara missnöjd med butiken.

Försöker filtrera ut online butiken jag vet att jag haft problem med, även om det enbart handlar om ett fåtal misstag, för jag *vet* att det finns andra butiken som säljer samma prylar för ungefär samma krona. Så gör en onlinebutik bort sig för många gånger, så slopar jag dom helt.

Är medveten om att leveranstiderna kan var långa när man vattenkyler, har själv hållit på nu i månader med min build. Har hört att EK ska ha liknande priser som inrikesleverantörer, eller typ coolerkit. Stämmer det? Är lite intresserad av att beställa därifrån i stället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Provat att ringa till dom? Jag har bra erfarenhet av dom sen tidigare. Men jag upptäckte dom inte har inloggning för tidigare kunder. Jag har en vattenpump som jag köpte hos dom i augusti förr året som pajat och tänkte referera till den tidigare inköpsordern. Förstår att du blir irriterad om du får felgrej. Hoppas jag får rätt nu då då jag beställde lite vätska själv igår.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Jag handlar de mesta från aquatuning vist dom ligger i Tyskland men kan inte klaga dom har det mesta

Mitt nästa objekt blir med kromade kopparrör 12 eller 15 mm ytterdiameter få se vad det finns för kopplingar
de lutar mot 12 mm rör där har jag hittat fin koppling Alphacool HT 12mm HardTube compression fitting den ska passa till 12 mm rör och är inte så dyr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Personligen handlar jag aldrig av dom, om de inte har grejerna i lager. Tidigare har de aldrig haft någon aning om när en viss produkt som ej är i lager, skall finnas tillgänglig igen osv.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga:
Är Bitspower och EKs anslutningar helt kompatibla med varandra? Alltså deras G1/4 anslutningar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt själv inte haft några problem med dem. Beställde några av delarna till min vattenkylning därifrån och fick både rätt grejor i god tid.

Tänkte faktiskt beställa ett vattenblock med tillhörande backplate från dem snart. Det rör sig om http://www.coolerkit.se/shop/ekwb-ek-fc-titan-5830p.html då jag ska ta tag i att göra hela min setup vattenkyld :). Någon som kör med detta vattenblock till sin Titan/980Ti?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Jag handlar de mesta från aquatuning vist dom ligger i Tyskland men kan inte klaga dom har det mesta

Mitt nästa objekt blir med kromade kopparrör 12 eller 15 mm ytterdiameter få se vad det finns för kopplingar
de lutar mot 12 mm rör där har jag hittat fin koppling Alphacool HT 12mm HardTube compression fitting den ska passa till 12 mm rör och är inte så dyr

Är frakten dyr? Stött på några andra nackdelar? Är sugen på att dra en order där i fårn, aldrig sett siten innan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För er som ska köpa fittings, vinklar etc så har de 7% rabatt på mobilappen och 5% om du handlar via datorn.
Produkterna är Barrow's sortiment (Bitspower utan logga).

Be även om att justera fraktpriset innan ni betalar.
http://www.aliexpress.com/store/907279

Gjorde själv en order igår som hamnade på 175$ efter han fixade frakten, nu hamnade jag på 165$ och väntar på att han ska fixa priset

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Entusiast

Jag beställde min första uppsättning från aquatuning och upplevde kontakt och allt ganska bra. Företaget finns representerarade på overclocks forum.

Idag fick jag dessutom hem alla mina barrow-fittings från Kina. Enligt aliexpress så har paketet inte landat sen det lämnade Kina, men när jag ringde posten så fick jag veta att paketet kom hit i fredags den åttonde...

Kommer dock avvakta köp av mer saker samt pascal-gpu med block innan jag nyttjar dessa. Kostade mig 980 kr medan samma saker av bitspower från Tyskland kostat över 3400kr

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zpnk:

Jag beställde min första uppsättning från aquatuning och upplevde kontakt och allt ganska bra. Företaget finns representerarade på overclocks forum.

Idag fick jag dessutom hem alla mina barrow-fittings från Kina. Enligt aliexpress så har paketet inte landat sen det lämnade Kina, men när jag ringde posten så fick jag veta att paketet kom hit i fredags den åttonde...

http://i.imgur.com/0p0uyIX.jpg

Kommer dock avvakta köp av mer saker samt pascal-gpu med block innan jag nyttjar dessa. Kostade mig 980 kr medan samma saker av bitspower från Tyskland kostat över 3400kr

Eller köp direkt av BP

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Eller köp direkt av BP

Ja den möjligheten finns väl också. Tror dock inte du kommer under 3000 efter frakt o allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

http://i.imgur.com/0p0uyIX.jpg

wow rätt billigt med andra ord, beställde du allt i från samma säljade på Aliexpress? I så fall kanske du vill dela med dig av det Är på jakt efter billiga fittings också! Hur lång tid fick du vänta på paketet (fram till den 8:e)?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av ggalaxyy:

wow rätt billigt med andra ord, beställde du allt i från samma säljade på Aliexpress? I så fall kanske du vill dela med dig av det Är på jakt efter billiga fittings också! Hur lång tid fick du vänta på paketet (fram till den 8:e)?

Beställde 24:e, blev skickat den 28:e och kom fram den åttonde. Så i slutänden så tog det inte så fasligt lång tid

Zheng Hong Tong beställde jag från, WinfMOD Pro Water Cooling Modification Center finns också, du har även Q&Y Technology Co., Ltd och slutligen ZERO Water Cooling. Dessa är såna jag läst på overclock att andra beställt från.

Jag la en beställning, bad om rabatt på frakten, fick korrigerat pris och betalade sen beställningen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zpnk:

Ja den möjligheten finns väl också. Tror dock inte du kommer under 3000 efter frakt o allt...

Jo då, dom är billiga

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Kolla några inlägg ovanför ditt vad jag länkade till

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Är frakten dyr? Stött på några andra nackdelar? Är sugen på att dra en order där i fårn, aldrig sett siten innan!

kosta förut 140 kr i frakt men såg nu när jag plocka ihop en beställning att dom har ändrat frakten billigare för småsaken 40 kr
du ser frakten när du checkar kundkorgen så du vet va de kostar sen har dom bonus stege med roliga och ibland bra saker.
här länk till hemsidan aquatuning de är riktad mot Sverige men mycket står på Tyska
i beskrivningar om sakerna men jag tycker den är lätt navigerad

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ok så har bestämt mig för att beställa fittings på Aliexpress, Barrowfittings that is. Har hittat en potentiell affär och är redo att börja plocka ihop delar. Men hur vet jag vilka som passar till min 13/19 soft tubeing som jag har?

Exempel:
http://www.aliexpress.com/store/product/high-quality-silvery-...

Blir kanske bara förvirrad av alla siffror?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

9.5x12.7 är 10/13 som du länkade...

http://www.aliexpress.com/store/product/Barrow-Black-G1-4-qua...

Där har du 13/19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

9.5x12.7 är 10/13 som du länkade...

http://www.aliexpress.com/store/product/Barrow-Black-G1-4-qua...

Där har du 13/19

Okej! så G1 / 4 "12.7*19 (1/2") är fittings med G1/4 gänga, och 12,7*19 är 13/19 anslutning? Visst inte att det egentligen var 12,7.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av ggalaxyy:

Okej! så G1 / 4 "12.7*19 (1/2") är fittings med G1/4 gänga, och 12,7*19 är 13/19 anslutning? Visst inte att det egentligen var 12,7.

Har svårt att se nåt annat då dessa storlekar är de enda som finns. De jag beställt är ju 9.5/12.7 och går inte min 10/13 slang på så har jag ett stort problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har svårt att se nåt annat då dessa storlekar är de enda som finns. De jag beställt är ju 9.5/12.7 och går inte min 10/13 slang på så har jag ett stort problem

haha du har ju säkert rätt, men det är första vattenkylningen för mig, så vill ha dubbelkoll på allt! Har plockat ihop en kundvagn nu på Aliexpress med alla möjliga Barrow kopplingar, men kommer använda EK's compression-fittings. Använder alltså enbart Barrow-kopplingarna i mellan komponent och compression-fittings.

Finns det något egentligt användande av male-male (m-m) och female-female (f-f) fittings, mer än om det är extrema situationer där te.x det finns väldigt dåligt med plats, och sista utvägen är att köra m-m /f-f? Annars kör jag enbart på m-f/f-m nu...

landade på 788:- för 25 fittings.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej en lite fråga till er experter jag köpte en sån här Reservoar, EK-XRES 140 Revo D5 PWM med pump på Inet för ca en månad sen och idag fick jag dom sista grejerna till loopen.

Så jag tänkte att jag skulle testa loopen idag. Men när jag kör igång pumpen så händer det inget.
Om jag togglar jag stömbrytaren på PSU några gånger så snurrar pumpen några varv för att sedan stanna. Den pumpar ut ytterst lte vatten i loopen för att sedan total stanna. Därefter går den inte att få igång den trots att jag togglar strömbrytaren.

Jag plockade sedan ur pumpen ur loopen och testade att köra med bara en slang mellan IN och OUT och fick samma resultat. Eftersom det är en PWM pump så undrar jag om den måste vara kopplad till moderkortet med PWM signalen för att den skall fungera. Det känns lite underligt om det skulle vara så.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”