Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Kan någon ens förklara hur man ens kan jämföra 2 grafikmotorer som är totalt olika varandra och anpassade för olika miljöer?

Så för att det skall vara rätt och riktigt måste man med Doom endast jämföra andra grafikmotorer som är gjorda för spel där man springer i mörka korridorer utrustade med ficklampor?
Visst, FPS vs RTS kanske inte är så smart, men ser inget fel i att jämföra två motorer som båda används för FPS, även om miljöerna är olika. Bäst blir såklart om man då jämför liknande miljöer om de finns, men vad personer har lyckats trolla fram i stil med shaders etc. borde väl gå att jämföra ändå?

Permalänk
Medlem

Att Doom 3 endast skulle vara anpassat för små tånga korridorer är rent skitsnack vilket du hade vetat ifall du lirat Quake 4

Edit: För att inte nämna Prey, som kommer ut nu i 2006

Permalänk
Medlem

För att inte nämna enemy territories: quake wars....

Permalänk
Medlem

Man kan ju tyvärr inte säga att spelet är som snyggast utomhus precis. Hade större förhoppningar än så faktiskt på utomhusmiljöerna i Quake 4 men på ren svenska ser de riktigt fula ut jämfört med flera andra spel idag. Men inomhus i ett mörkt rum med en röd snurrande lampa i taket och med maskiner som pustar och kastar skuggor, sparkar motorn fortfarande stjärt med de andra konkurrerande spelen.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
För att inte nämna enemy territories: quake wars....

när kommer quake wars egentligen? minns inte vad deras hemsida heter och jag hittar inget vettigt på google heller =/.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SideShowMicke
2006 enligt trailen
http://www.enemyterritory.com/

dreglar.. ser jävligt kickass ut... ska bli svin nice att testa...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SideShowMicke
2006 enligt trailen
http://www.enemyterritory.com/

ok tack för den

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Så för att det skall vara rätt och riktigt måste man med Doom endast jämföra andra grafikmotorer som är gjorda för spel där man springer i mörka korridorer utrustade med ficklampor?
Visst, FPS vs RTS kanske inte är så smart, men ser inget fel i att jämföra två motorer som båda används för FPS, även om miljöerna är olika. Bäst blir såklart om man då jämför liknande miljöer om de finns, men vad personer har lyckats trolla fram i stil med shaders etc. borde väl gå att jämföra ändå?

Doom 3 motorn är ju anpassad för mörka och trånga miljöer, Source är ju det motsatta. Jag menade inte att jämföra genrerna, men att strukturen på en genre som D3 och HL2 inte är densamma.

Så nä, jag tycker helt enkelt att det är fel att jämföra dessa två spel med varandra. Däremot två motorer med samma anpassning däremot, det går.

Tex Far Cry, utav Source och CryEngine i kapacitet inom gigantiska utomhus banor så vinner CryEngine lätt, no doubt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Doom 3 motorn är inte "anpassad" för någonting, det är bara det att skräckspel funkar bäst i trånga och mörka miljöer!