Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Bara för att man lägger märke till saker som e fult gjorda, e det så konstigt?

Jag har vikken jävla rätt som helst o tycka o säga vad jag vill om ett spel vad är det som e så skumt med det?

Hur ska man kunna förbättra ett spel om man inte lägger märke till sådana saker ?!

Jag är intresserad av spel och utvecklingen och hur fint det har börjat blivit och hade stora förväntingar inför HL2 och jag tycker att det är ett av det grymaste spelen jag spelat också men som sagt en hel del saker som måste fixas.

Jag har maxxade inställningar på grafiken och vad har ljud med saken att göra? Lägger man märke till att kulhål e exakt identiska på alla ytor genom ljud?

Jag gillar för övrigt HL2 och har följt det sen 1an men jag måste också få kritisera det.
Man testar faktiskt att gå runt o kolla hur spelet e gjort o man lägger märke till sådana saker, visst e det inte nå väldigt stort speciellt men ändå.

En hel del saker i HL2 som inte e välgjorda när det gäller små detaljer osv som gör spel ännu bättre.

Kulhål ser nu ungefär likadana ut på alla material men jag pratade främst om kofoten. En kofot som har kulhål exakt lika som med vikket vapen man än skjuter med snälla..

Jag kanske har dessa åsikter om sådana saker i detta spel vikket jag inte har i andra spel pga jag kanske hade lite för höga förväntingar om det och hur verkligt det skulle vara. Helt enkelt så att HL2 e en mycket fin start om man säger så.

Jag gillade inte doom3 speciellt mycket i övrigt men säger bara att doom3 o farcry e finare än HL2. Jag föredrar dock realism så jag hade ändå valt hl2 framför dom.

Jag säger inte att du inte har rätt att tycka något, jag säger att du koncentrerar dig på fel saker när du spelar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vad tycker du att jag ska koncentrera mig på då?

Jag vet att jag överdrev lite kanske eftersom jag hade alldelles för stora förväntningar när det kom till HL2. Trodde på nåt sett att det skulle bli så väldigt verkligt i minsta detalj men det e fortfarande ett spel och innehåller en hel del saker som kan fixas.

Det där med kulhålen gav jag som exempel eftersom det var den första saken jag la märke till. När man fått kofoten direkt i början så började jag slå runt o leka o då så blev det kulhål på en vägg o det la jag märke till direkt men sen brydde jag mig itne mer om det utan tyckte bara det var en sak som kunde fixas för o förverkliga spelet lite mer.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Hmmm fakta?
*kan stämma även om det inte var så för mig.
*Lite långa kanske men det finns ett slut på dem.
*Har inte sett en enda bugg.
*Handlingen är absolut spelets största svaghet.
*Första spelet som gjordes var före med grafik dock är det en jäkla skillnad på HL2 och FarCrys grafik och fysik. Valve har en bättre version.
*Spelet är linjärt till skillnad på t.ex. FarCry. Det är skillnad på skrip och hur linjärt ett spel är.
*Inte kort då jag inte har spelat klart det än.

Summa det var INGA fakta utan subjektiva åsikter även om jag kan hålla med om några.

Jag kastade också bort saker åt dog men det störde ingenting. Inga karaktärer har vägrat att "aktiverats" i min version. Tydligen skiljer det väldigt mycket åt mellan spelen man jag har inte upplevt en enda bugg. Tur? kanske.

Du skämta med mig aprillo?

*"Kan stämma"!? Hur förklarar du alla som har problem med det då? Är det bara på låtsas? Det är FAKTA.
*Vist finns det ett slut men vilken idiot som hellst förstår att jag menar väldigt långa med ordet "oändliga". Det är ett förstärkningsord precis som "jävligt" eller enormt". Bara Unreal 2 som slår HL2 i princip. Långa tider = FAKTA
*Konstigt. Då kanske jag har sett massa inlägg i syne och att vissa skuggor kastas genom golv, jag hittar "glapp" i världen ut i tomma intet, att blod blir mörkare när man lyser på det och bumpmaps slutar tvärt kanske bara är för just mig...
*Med tanke på att ingen kan bevisa/visa när man får reda på ALL handling så skulle jag kunna kalla att bristen på handling är FAKTA. Den går inte att hitta. Möjligtviss om det finns gömda filmer, texter och liknande som jag aldrig hittade
* Du idiotförklarar dig själv. Vad jag menar är att den grafik och fysik vi får se i HL2 är densamma som fanns i Far Cry (iallafall väldigt liten). Särskillt fysiken som alla hyllar. Den är inte bättre på något sätt, den är det bara mer av. Min första tanke när jag satte mig i svävaren och sprängde broar och bryggor var Far Cry. Precis samma som när man åker i båten på banan River och kör sönder tunnor så taken sprängs ner över gubbarna.
*Spelet är scriptat! Det ÄR FAKTA. Hur kan det inte vara det? Spelet är ju scriptat! "Snö är vit" FAKTA för snör ÄR vit.
*"Broccoli är äckligt för jag tycker det" Subjektivt.
HL2 varvas på 10h medans andra fps-spel tar 20h. Spelet ÄR kort...FAKTA

Sånnt som ÄR är fakta.

Folk HAR problem.
Ladningstiderna ÄR långa jämfört med andra spel.
Det HAR rapporterats mängder av buggar.
Handlingen ÄR bristande.
HL2 HAR inget nytt.
Selet ÄR scriptat
Spelet ÄR kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Doom 3 med hl2 texturer:
http://forums.gamespot.com/gamespot/show_messages.php?board=3...

Ser rätt fint ut

Som sagt, ljuset i D3 är snyggt. Synd bara att dom inte har lagt bump mapping eller nått annat på det där. Det hade inte varit allt för svårt.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Om man spelar HL2 och lägger märke till saker som att kulhål ser likadana ut på olika material är det något fel, t.ex.;

1. Man har inget liv
2. Man har för ljust i rummet
3. Man har inget liv
4. Man har för lågt ljud, antagligen inte heller surround
5. Man har inget liv
6. Man har för dålig dator
7. Man har inget liv
8. Man har inte tillräckligt höga grafikinställningar
9. Man har inget liv
10. Man följer inte med i storyn
11. Man har inget liv

Jag anser att HL2 är det bästa spelet genom tiderna.

Hehe, håller med dig.

De måste ju verkligen lägga ner hela sin fritid (= all sin vakna tid?) på att hitta fel. Tänker då mest på filmklippet där en fjant visar alla buggar. Intresseklubben antecknar är min kommentar.

En annan sak som man reagerar på är folk som klagar på storyn, och inte har spelat ettan. Inte konstigt att man inte hänger med även om storyn inte direkt är fet-grym...

På tal om stalker så tror jag inte att grafiken blir mycket bättre än HL2, iaf inte enligt diverse bilder och filmklipp som finns ute. Det som sätter stopp är väl hårdvaran. Inte många som sitter med 6800 Ultra SLI, och Stalker släpps ju snart (inom parantes, kanske blir ännu en HL2-delay).

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

Jag saknar iallafall sånna här landskap i HL2:

och tycker att det här ser verkligare och mer levande ut än HL2:

Permalänk
Medlem

Jag går inte runt o letar efter fel utan när jag testat klart så skulle jag bara gå runt o kolla lite på en bana hur välgjort allt var för jag tycker det e fint.

På 5 min hittade jag en hel del saker som kan förbättras som e lite fula o overkliga men 5 min räcker det är inte så att jag lägger ner timmar bara för o leta efter fel jag har viktigare saker för mig.

Hur lägger man föressten in screenshots här? Tänkte visa ett som jag tog så kan ni få se vad jag menar med fula saker, streck o liknande...

Det grymma me Stalker det är ju att det kommer vara så stort. Hela Chernobyl ska tydligen vara kartlagt

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

lägg upp bilderna på http://upl.silentwhisper.net/

Länka sedan till dem genom [url*]länken[/url] eller [img]länken[/img*]
fast utan stjärnorna då

Permalänk
Medlem

Fear the Lama, när började denna tråden handla om Stalker?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Gäst

vet inte jag den ska handla om hl2 och doom3 skillnader eller nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama

10 tim? Då måste man ju sprinta sig igenom hela spelet. Själv spelade jag i normal takt och det tog mig 23 tim. Så jag klagar inte.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså, vad tror du det tar att klara: Doom 3, Painkiller, Quake, Quake 2, Sin, Doom 1, Doom 2, Wolfenstein, RTCW, Duke Nukem, Soldier of Fortune, Soldier of Fortune 2, Gore, Serious Sam FE/SE, Delta Force 1/2/3/4/5... orka skriva...

Newflash, alla FPS är så långa och korta man gör dom till, jag tycker inte att spelet är kort, har lagt långt mer än 15h på SPt. Spelade igenom Doom 3 bra mycket snabbare.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tog nog runt 15 H för mig också. La upp det på 4 dagar men jag trodde det iaf skulle ta 1 vecka : /

Stog att det innehöll 12 kapitel o att man spenderade 3-4 tim på varje typ.

Vissa tog ju kanske inte mer än 30 min o klara o då sprang man inte bara igenom heller.

Visa signatur

Permalänk

Ja det där med att HL2 var för kort håller åtminstone inte jag med om. Jag tycker det var lagom. Med spelets upplägg tycker jag att det inte ska vara längre än vad det var - då riskerar det att bli långtråkigt.

För övrigt har jag just lirat klart HL2 och kan säga att det krossar Doom3 totalt. Tycker jag i alla fall.
Dock är Max Payne fortfarande det bästa fps:et enligt mig, inte ens Hl2 räckte för att ändra på den saken

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Max payne 2 e riktigt kul.

Det var väl ganska lagom jo men det kunde ju varit lite längre ;P

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Max payne 2 e riktigt kul.

Det var väl ganska lagom jo men det kunde ju varit lite längre ;P

Njae jag tycker nog inte Hl2 skulle varit längre. Redan som det är tyckte jag det tenderade att bli lite långrandigt vissa bitar, och att åka längden hade troligtvis inte ändrat på det. Men på det hela taget tycker jag att det var ett riktigt bra lir

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Dock är Max Payne fortfarande det bästa fps:et enligt mig, inte ens Hl2 räckte för att ändra på den saken

Att Max Payne är ett TPS gör dig inget eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Att Max Payne är ett TPS gör dig inget eller?

viktigpetter

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Gäst

tycker hl e stort iallafall ytorna när man kör träskbåten(ligger i ravenholm och de äkliga snabba ylade zombierna e efter mig iiiihhh va dom skrämmer mig, kanske lever mig in för mkt i spelet?)

Permalänk

Så jävla mycket whine på Doom3. Vad hade ni förväntat er av spelet? Att ni skulle få springa runt i öppna städer och hacka ner kaniner med ett svärd a la Halo2? Nej, men seriöst. Doom3 är ett jävla bra spel. Självklart tröttnade jag, precis som många andra, efter några timmar. Men är det ett sånt spel man köper så är det bara beklaga sin egen dumhet.

HL2 var mycket underhållande i början. I slutet var det mest långtråkigt. Så till er som skulle ha gett HL2 98%. Är ni helt seriösa när ni påstår att HL2 var 2 ynka procent från perfektion?

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

8/10 HL2

Doom 3 skrämde mig mer hela tiden än var Ravenholm gjorde. HL2 var mer underhållande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelade Hl2 nu första gången ikväll första intrycket va..FY HELVETE vilken grafik..allt var verkligen grymt välgjort..slåt ju Doom3 hur lätt som helst.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Första intrycket av HL2 e riktigt härligt o första skotten man får skjuta e så sköna!

Riktigt härlig känsla. Avtar ju längre in i spelet man kommer dock...

Man vänjer sig liksom med det nya.

Första banan e så härlig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker det var häftigt när man gick i teleporten i början då när det va nått som gick fel..mäktigt:)

förrsten..vad ska man göra när man har kommit fram till det där lilla vita huset precis ovanför järnvägen i början där man går över tåget för att komma upp till stegen..har kollat överallt men hittar inget sätt att komma vidare på..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Kollade igenom en HL2 video nyss o i den så kunde man ta sönder fönster o sånt på typ alla hus vikket man inte kan i själva spelet nu : /

Dom verkar ha tagit bort lite schysta funktioner..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du skämta med mig aprillo?

Sånnt som ÄR är fakta.

Folk HAR problem.
Ladningstiderna ÄR långa jämfört med andra spel.
Det HAR rapporterats mängder av buggar.
Handlingen ÄR bristande.
HL2 HAR inget nytt.
Selet ÄR scriptat
Spelet ÄR kort

Det känns lite som att du har missförståt innebörden av ordet fakta.

*Folk har problem är sant sa jag aldrig emot.
*LADDNINGSTIDERNA. Finnsi alla spel. Dom var bra långa i FarCry också. Dock kanske inte lika frekventa. Det man kan fokusera på är att ordet långt är ett subjektivt ord i sig. Knappast fakta.
*Buggar samma sak som problem.
*Handlingen är inte bristande. Finns många som tycker den är bra. Påstår du då att de har fel? Du vet då vad som är rätt och alla andra som har en annan uppfatting har helt enkelt fel? ganska presumtivt av dig. Jag håller dock med men alla gör inte det. Inget fakta.
*Det är sant HL2 har inget nytt men det har inte FarCry heller. Dock ANSER jag och flera andra att HL2 är bättre på samtliga punkter när det gäller grafik och fysik.
*Ja spelet är scriptat men det är alla spel. Frågan är hur du använder ordet scriptat. Det är inte jämställt med ordet linjärt som du verkar tro.
*Spelet är inte kort då beviserligen många inte tycker det. Det är i varje fall beroende av en subjektiv uppfattning. Inget fakta.

Det jag hoppas att du inser är att många av dina "fakta" endast är subjektiva uppfattningar.

Permalänk
Medlem

Heh, blir man rädd i Ravenholm bör man ej spela D3 utan att ha ringt ambulansen först.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

har inte klarat hl2 utan bara testat det hos en kompis... grafiken va ok, ansiktena på gubbarna var riktigt snygga, men resten av kroppen va inte imponerande, fysiken va cool, AI:n va som i Doom3, långt tråkigt avsinnt innan man får börja panga, långa laddningstider och så vart det för lätt. Kan iof bero på att jag antagligen körde på normal ställde aldrig in svårigheten.

så fördel doom3.

Permalänk

Jag tycker då hl2 va mycket roligare än doom3 i alla aspekter....
Doom3 var kanske ballt då de släpptes... inte för att de hade nå speciellt balla texturer.. mest för deras lyckade skuggeffekter. (min åsikt)
men det visade ju sig att det va istortsett samma spel rakt igenom... ingenting ändrades. Ganska enformigt, den största ändringen va när man kom ner i helvettet, som va iof väldigt häftigt gjort... mycket balla bumpmaps osv...

Hl2 då lite ballare texturer och öppnare miljöer som gav en friare känsla... för att inte tala om alla olika "spel sätt"...
först när man ska fly bland alla tåg o grejjer.. glider omkring me en hoovercraft i kanaler... tills man kommer till ravenholm... läbbigt som fan gå omkring i en gammal by me monster.. inget från den förra banan syntes... varken texturer eller fiender.Sen kommer man tillbaks till det lite mer city 17 stället och får lite ballare vapen..... fick nästan en liten soldier of fortune 1 känsla där.... och sen sist i självaste slutet... snacka om starwars känsla

jag tycker även om doom3 hade mycket snygga monster detaljer osv att hl2 var bättre... även då det var så kort...

(Doom3 tog ca 31h, Hl2 tog ca 11h)

*Edit
en grej till.... ni som säger *Det är sant HL2 har inget nytt

vad e det för skitsnack? Combines finns inte i hl1.... fysik motorn finns inte i hl1 det e mycket som itne finns i hl1.. det som jag däremot kan säga om doom3.... jädrar alltså.. imparna finns ju inte i doom1,2 inte heller de flygande köttbullarna (vet inte namnen på dem) eller skeletten... wow alltså snacka om helt nytt spel... jädra skitsnack alltså

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk

Doom3 är ett bra spel men HL2 vinner.
Jag har inte testat HL2 än men enligt recensioner ska det vara grymt bra spel! (97% av PC Gamer)
Men det handlar självklart om egen uppfattning men HL2 är ett grymmt välutvecklat spel.
När jag väl har testat HL2 kan jag lova att det kmr ligga mig varmare om hjärtat än Doom3

God Jul på er!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64