Permalänk
Medlem

doom 3 är bättre tycker jag. jag hade inte så höga förväntningar på hl2 iofs men jag trodde inte att jag skulle lessna efter 20 minuter en grej som jag kom att tänka på nu, jag ogillar verkligen gordons fysik i hl2.

"det ska inte kännas som om man är ute och rastar Rothweilern med sin rullator"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
Jag menar mer hur man rör sig när ja pratar om fysik i ett spel, för fps spel är oftast mer än bara singelplayer.. förmodade att det inte va riktigt det ni andra menade men va bara tvungen o skriva endå

Jag är också inne på din linje när jag pratar fysik. Visst är det kul att se en tunna rulla
runt på ett verklighetstroget vis men det är inte lika viktigt för mig.
Hur gubben rör sig är A och O, det ska inte kännas som om man är ute och rastar
Rothweilern med sin rullator. ja..... ungefär så
När det gäller denna fysik så är Q1, Q3, DoomIII, Painkiller bl a klart bäst.
HL2 är inte dålig, men inte riktigt i samma klass enligt mitt tycke. Lite för stela leder
känns det som...... svårt att förklara.

Att jämföra DoomIII och HF2 är svårt eftersom dom skiljer sig så mycket men ändå inte.
Gillar båda på olika sätt.

HF2 - 8/10
DoomII - 8/10

Båda kunde blivit bättre med dagens teknik, kunskap och erfarenheter tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat genom något av dem - Doom3 spelade jag i ungefär 2 timmar, och Hl2 tuggar jag väl på 3:e timman av eller någonting sådant.

Såhär långt är HL absolut en mycket bättre upplevelse - känslan är mycker högre, och grafiken känns renare och behagligare. Tja, allt är bättre än Doom.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Jag är också inne på din linje när jag pratar fysik. Visst är det kul att se en tunna rulla
runt på ett verklighetstroget vis men det är inte lika viktigt för mig.
Hur gubben rör sig är A och O, det ska inte kännas som om man är ute och rastar
Rothweilern med sin rullator. ja..... ungefär så
När det gäller denna fysik så är Q1, Q3, DoomIII, Painkiller bl a klart bäst.
HL2 är inte dålig, men inte riktigt i samma klass enligt mitt tycke. Lite för stela leder
känns det som...... svårt att förklara.

Att jämföra DoomIII och HF2 är svårt eftersom dom skiljer sig så mycket men ändå inte.
Gillar båda på olika sätt.

HF2 - 8/10
DoomII - 8/10

Båda kunde blivit bättre med dagens teknik, kunskap och erfarenheter tycker jag.

Nu är det så att HL2 ska vara lite mer verkligt, så man kan röra det mesta och inte känna att allt sitter fast och är stelt[Q1, Q3 DoomIII].
HL2 ska inte vara ett arkad-multiplayerspel som man hoppar om kring som en dåre och skjuter åt alla håll(Q3).
Gordon är en forskare som inte är en tränad soldat(DoomIII) eller en balletdansös(Q3),
han är inte heller död och befinner sig i helvetet(Painkiller).
Q1 kan jag inte kommentera för det var så länge sen jag spelade det, men det är väll ungefär likadant som Q3.

Permalänk
Medlem

Jo självklart är det så dom tänkt men det faller inte mig i smaken som sagt.

Permalänk

Cylotec ska du hålla på så där som en fjortis föreslår jag att du tillbringar din tid bland sånna i såfall
jag har kört DOOM III och fann det föga läskigt.

om du o andra sidan fann det så läskigt bör du kanske spela spyro eller rayman i så fall för DOOM III för mig var inte det misnta läskigt det var min åsikt om du ska hoppa på mig så där gör det av andra skäl eller om du inte har annat att tycka tyck ingeting då.

som sagt gav min åsikt bara om DOOM III fan tom. Fre. 13;e filmernaq är läskigare.

så ta och vårda ditt språk hädan efter.

eller har SWEC spårat ut så man får bete sig hur som helst nu?????????

(väldigt irriterad)

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Doom 3 var läskigt för man visste inte alls när alla monster kunde hoppa fram var som helst vilket gjorde att man satt spänd hela tiden.

Spännande spel

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

går ju bråka hur mycket som helst..... smaken är ju som baken... alla tycker vi olika

Permalänk

Några ounkter som bevisar att Half-Life 2 omöjligt kan vara världens bästa spel

Fakta

*Spelet är svårt att få igång för många (STEAM)
*Spelet har oändliga laddningstider
*Spelet många buggar och grafikbuggar
*Spelet har knappt någon handling. Man får gissa till sig allt.
*Inget är revolutionerande. Spel som Far Cry var före med både grafik och fysik. Valve har bara en finslipad version.
*Scriptat. Samma varje gång man varvar spelet.
*Kort

Egna åsikter

*Tråkiga miljöer. När man spelat första minuten på banan har man sett hela. Viktigaste delen i ett spel!
*Inget är fantasktiskt. Allt är lite havfräckt bara. Man väntar sig något fräckt runt varje hörn men för jäves.
*Såpopera! Jag irriterar mig som fan på att alla bara babblar på och att jag bara kan stå och titta på. Ska dom babbla på ska jag fan också kunna det.
*Scripten funkar inte alltid. Gör man saker i fel ordning blir allt fel. Hände dessutom många gånger att gubbar började snacka med mig efter att jag gått ut ur rummet så jag missade informationen.
*Kanske inte för alla men det hackar till varje gång nya scripts ska laddas, med andra ord flera gånger i minuten! Jag vet redan innan och en tunna ska rasa eller liknande för en bit ifrån händelsen hackar det till.
*Laddningstellena är "fuckade". Hade ett väldigt fint screenshot där jag har siktet i pannan på en gubbe en meter framför mig och ett trevligt "Loading" på mitten av skärmen

Jag är allmänt oengagerad när jag spelar spelet...

Permalänk
Medlem

Alyx, det såg verkligen ut som om hon va skitnödig hela liret

Permalänk
Avstängd

Såhär känner jag, HL2 kul att spela men inte värt att köra om eller något jättespeciellt heller.
Doom3 kul att spela men inget speciellt där heller.

Permalänk
Medlem

EV SPOILER!

Jag gjorde fel när jag skulle kasta dog's boll så jag kastade den så att han ej nådde den och då stog han bara o glodde in i en container (halva hans huvud gick igenom containern också vilket e riktigt fult) tills Alyx sa till honom vilket tog typ 1 min.

Ser man filmer o allt så verkar det grymt när man typ välter saker att man blir tillsagd osv ja att nåt skulle hända även fast man går därifrån också.

Går man som sagt därifrån så fortsätter dom babbla och det är mycket som man kan göra fel så att det kör sig.

Jag gillar spelet och grafiken men det kan bli lite hackigt och så ibland på öppna ytor som ex Highway 17.

Source motorn e mycket fin men kräver en hel del förbättringar.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

ja inte vet jag men jag har inte upplevt nåt grafik fel hittills i HL 2 då har jag kommit till mines banan i spelet så jag är så förvånad då ni andra upplever så mycket problem med HL 2

men men...........

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Spelade nyss o märkte att jag kunde gå igenom ett träd. Det är som att trädet inte existerar även fast det står där.

Kan skjuta igenom det och gå igenom det.

Legoloppa när jag spelade första gången så la jag inte märke till mycket utan lite småsaker som att ex kulhålen är identiska med varandra oavsett vikken yta man skjuter på och att även kofoten har kulhål :S

Andra gången jag spelade så testade jag lite olika banor o gick runt o kollade hur spelet var gjort o det var då jag hittade en hel del saker som är enkelt gjorda som verkliget kunde förbättras o liknande.

Tog ett screenshot när jag står rakt i trädet o kollar upp o det ser inte alltför fint ut. Även fast jag har antialising så e trädets grenar underifrån hackiga som tetrisbitar. Som sagt mycket saker som e förenklade och som behövs fixas.

Spelet e för övrigt mycket kantigt. Lyser man med ficklampan på vägen så ser man en massa streck där skuggan börjar o slutar. Har även sett igenom där husen står typ utanför banan om man säger så. Testa noclip så kan man ju flyga ut ur väggar o liknande o då ser man hur pass kantigt allt e.

Bara av att gå runt nu o kolla på en gata i 5 min så har jag hittat massor med fula kantiga saker. Lyser man på vissa ställen me ficklampan som e skuggade på marken så lyses dom ej upp ens :S

Där vägen slutar o gräset börjar e det en spikrak linje där en gräsplätt typ e formad som en triangel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har iofs inte klarat hela Half-Life 2 ännu (jag vill inte spela slut spelet...)

Är i City 17 nu.... Och jag kan bara säga vad jag personligen tycker:

Half-Life 2 är många gånger bättre än Doom 3, vilket jag tyckte blev enformigt relativt fort, men Half-Life 2 vill jag inte att attdet ska ta slut....

Så jag lägger min röst på Half-Life 2, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Doom 3 e rundare o finare så tycker jag o likaså Farcry medans HL2 e realistiskt så det är det som får mig att gilla HL2 inget annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Realistm.. suck.. Skröt inte CS en gång med hur realistiskt allting där var? Eller de kanske fortfarande gör det?

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Men nu på senaste så har faktiskt spel börjat blivit mer o mer realistiska så att det i vissa scener ibland kan se ut som ett foto taget med dålig skärpa eller liknande.

Ser fram emot Stalker, hoppas det är finare grafik än HL2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man spelar HL2 och lägger märke till saker som att kulhål ser likadana ut på olika material är det något fel, t.ex.;

1. Man har inget liv
2. Man har för ljust i rummet
3. Man har inget liv
4. Man har för lågt ljud, antagligen inte heller surround
5. Man har inget liv
6. Man har för dålig dator
7. Man har inget liv
8. Man har inte tillräckligt höga grafikinställningar
9. Man har inget liv
10. Man följer inte med i storyn
11. Man har inget liv

Jag anser att HL2 är det bästa spelet genom tiderna.
Ni kanske tycker att Doom 3 var så snyggt eftersom man aldrig ser något (LOL Doom 3 is dark LOL), själv tyckte jag att det var otroligt tråkigt, inte speciellt snyggt (suddigt även när man körde på Ultra high eller vad det nu hette), hade otroligt tråk story, var för mörkt samt jävligt enformigt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Bara för att man lägger märke till saker som e fult gjorda, e det så konstigt?

Jag har vikken jävla rätt som helst o tycka o säga vad jag vill om ett spel vad är det som e så skumt med det?

Hur ska man kunna förbättra ett spel om man inte lägger märke till sådana saker ?!

Jag är intresserad av spel och utvecklingen och hur fint det har börjat blivit och hade stora förväntingar inför HL2 och jag tycker att det är ett av det grymaste spelen jag spelat också men som sagt en hel del saker som måste fixas.

Jag har maxxade inställningar på grafiken och vad har ljud med saken att göra? Lägger man märke till att kulhål e exakt identiska på alla ytor genom ljud?

Jag gillar för övrigt HL2 och har följt det sen 1an men jag måste också få kritisera det.
Man testar faktiskt att gå runt o kolla hur spelet e gjort o man lägger märke till sådana saker, visst e det inte nå väldigt stort speciellt men ändå.

En hel del saker i HL2 som inte e välgjorda när det gäller små detaljer osv som gör spel ännu bättre.

Kulhål ser nu ungefär likadana ut på alla material men jag pratade främst om kofoten. En kofot som har kulhål exakt lika som med vikket vapen man än skjuter med snälla..

Jag kanske har dessa åsikter om sådana saker i detta spel vikket jag inte har i andra spel pga jag kanske hade lite för höga förväntingar om det och hur verkligt det skulle vara. Helt enkelt så att HL2 e en mycket fin start om man säger så.

Jag gillade inte doom3 speciellt mycket i övrigt men säger bara att doom3 o farcry e finare än HL2. Jag föredrar dock realism så jag hade ändå valt hl2 framför dom.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
[B]Några ounkter som bevisar att Half-Life 2 omöjligt kan vara världens bästa spel

Fakta

*Spelet är svårt att få igång för många (STEAM)
*Spelet har oändliga laddningstider
*Spelet många buggar och grafikbuggar
*Spelet har knappt någon handling. Man får gissa till sig allt.
*Inget är revolutionerande. Spel som Far Cry var före med både grafik och fysik. Valve har bara en finslipad version.
*Scriptat. Samma varje gång man varvar spelet.
*Kort

]

Hmmm fakta?
*kan stämma även om det inte var så för mig.
*Lite långa kanske men det finns ett slut på dem.
*Har inte sett en enda bugg.
*Handlingen är absolut spelets största svaghet.
*Första spelet som gjordes var före med grafik dock är det en jäkla skillnad på HL2 och FarCrys grafik och fysik. Valve har en bättre version.
*Spelet är linjärt till skillnad på t.ex. FarCry. Det är skillnad på skrip och hur linjärt ett spel är.
*Inte kort då jag inte har spelat klart det än.

Summa det var INGA fakta utan subjektiva åsikter även om jag kan hålla med om några.

Jag kastade också bort saker åt dog men det störde ingenting. Inga karaktärer har vägrat att "aktiverats" i min version. Tydligen skiljer det väldigt mycket åt mellan spelen man jag har inte upplevt en enda bugg. Tur? kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo

*Första spelet som gjordes var före med grafik dock är det en jäkla skillnad på HL2 och FarCrys grafik och fysik. Valve har en bättre version.

fattar inte riktigt vad du menar. Menar du att HL1 ledde grafikracet när det kom? och att HL2 har bättre grafik och fysik än Far cry?

Permalänk
Medlem

Fear The Llama, vissa av dina fakta är ju inte så korrekta faktiskt. Dessutom nu när HL2DM har kommit från Valve så tar jag bort den där punkten om MP. Nu äger HL2 D3 ännu mera.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att vattnet vid ser lustigt ut? Slutar inte alls på samma mjuka sätt som Far Crys vid stränderna tex. Här är det snarare raka linjer där vattnet slutar tvärt!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att Valve har implenterat vattnet vid stränder sämmre än i FC, helt klart kunde gjort snyggare, även övergången mot himmelen.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

HL2 e klart lite kantigare o inte lika mjukt men ändå mycket verkligt.

Mitt Steam funkade bra första dan spelet kom ut och jag har inte stött på nåra speciella buggar men det var bara det att dog inte nådde bollen som låg uppe på en container. Man bollar ju me honom ett tag innan Alyx säger åt dog o kasta nåt nytt så tills hon sa det stog han bara stilla för att han inte nådde bollen.

Tycker laddningstiderna e kortare än både Doom 3 och FarCry i början av spelet men under spelet så laddar ju inte doom 3 eller farcry alls.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
fattar inte riktigt vad du menar. Menar du att HL1 ledde grafikracet när det kom? och att HL2 har bättre grafik och fysik än Far cry?

Faktan löd

"Inget är revolutionerande. Spel som Far Cry var före med både grafik och fysik."

FarCry var före med grafik??? Klart som faan att den var då spelet kom ut före. Kom den ut före så hade den grafik före. Det var ett visst ironiserande över meningsuppbyggnaden.

FarCrys grafik är inte på något sätt revolutionerande. Det är inte HL2s heller men den är lite snyggare än FarCrys. Det är givetvis en subjektiv uppfattning vilket också ALLA Lamas "fakta" är.

Permalänk
Medlem

Doom 3 med hl2 texturer:
http://forums.gamespot.com/gamespot/show_messages.php?board=3...

Ser rätt fint ut

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

FAr Cry tala om för mig vad som gör den grafiskt sämre än DOOM III Half Life 2?

visst fan var ju FC snyggt den motorn är långt ifrån sämre än HL 2 D3 men dom är alla as bra för det som gjorts med dom jag tror att säga d3 hl2 fc är snyggast är lite sopm man anser själv för alla 3 är ruskigt snygga spel även om fc ser mer "tecknat" ut än hl2

men ge ID fc motorn ge valve d3 motorn och ge hl2 motorn till crytek sedan får man se vad dom går för som företag

nä hl2 är enligt mig det bästa spelet på pc på bra länge det är bättre optimerat mer lätt drivet än d3 och fc är

men det är min ringa åsikt av detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag säger bara half life2!!
det ETT av de bästa spel som jag nånsin spelat i mit liv