Permalänk
Medlem

Acer Aspire 1362WLC

Hejsan!

Funderar på att köpa en bärbar dator och har sneglat på denna ett tag: http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/262664/...

Tror ni den kan vara ett bra köp??

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt bra köp. Grafikkortet suger, men för den pengen kan man inte få allt. Sempron processorerna gör ett jäkligt bra jobb.

http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/index.html

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Det lutar åt denna maskin även för min del.

Erfarenheter av 1362WLC?

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Själv har man ändrat sig..

Ska köpa HP Pavilion ZV5378EA

Tror den kan va ett ganska bra köp.

Permalänk
Medlem

Du säger att grafikkortet suger. Hur kasst är det?? Om man ändå inte har tänkt spela på den, duger det då?? Kan man se filmer och sånt??

Permalänk
Medlem

Film bör gå bra, men inte nåt mer.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Själv har man ändrat sig..

Ska köpa HP Pavilion ZV5378EA

Tror den kan va ett ganska bra köp.

Det var tvära kast till en som i princip är dubbelt så dyr...

Att grafikkortet inte är mycket att hänga i granen gör inte så mycket. I min värld finns bara ett spel: CM 03-04.

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
Det var tvära kast till en som i princip är dubbelt så dyr...

Att grafikkortet inte är mycket att hänga i granen gör inte så mycket. I min värld finns bara ett spel: CM 03-04.

He he.. Jo det är sant.. Som tur var fick jag en helt annan budget att jobba med och då tänkte jag att då köper jag en rejäl en istället..

Permalänk
Medlem

Ett styck Acer 1362WLC beställd!

Kan ju skriva ett par rader om den när jag testat den ordentligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gör gärna det..

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jaa, perfekt, gör gärna det. Jag har som sagt tänkt beställa en senare.

Var beställde du den från, Kahane???

Permalänk
Medlem

Beställde den i går morse och fick den idag från Dustin.

Håller fortfarande på att installerar program, flyttar över filer osv, så jag har inte riktigt kunnat kolla vad den går för ännu.

Satte upp ett trådlöst nätverk för att dela på bredbandet och det var tokenkelt! Det är en mer tekniskt krävande process att knyta ett par skosnören...

Första intrycket är att den är riktigt snygg. Widescreen-formatet kommer jag snabbt att lära mig tycka om, det ser redan bättre ut än vanligt. Den har inte blivit varm och den är fortfarande tyst, men jag har som sagt inte pressat den ännu.

Den är lite tung, men man köper inte en bärbar med en 15.4"-skärm om man är ute efter en så lätt dator som möjligt!

Är ingen gamer, så jag vet inte riktigt hur jag ska testa grafikkortet ordentligt. Det mest krävande spelet jag har är Sims 2...

Jag återkommer om ett par dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låtar mycket positivt.. Det kanske blir att beställa en sån då. Jag är inte heller den som spela mycket, så det kommer fömodligen bli att använda den till internet, musik, film m.m. det vanliga.

Permalänk
Medlem

Tänker också ha trådlöst nätverk, så jag undrar hur du löste det och vad det kostade dig. Kul att det var så enkelt!
Grattis till datorn!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Tänker också ha trådlöst nätverk, så jag undrar hur du löste det och vad det kostade dig. Kul att det var så enkelt!
Grattis till datorn!

Jag köpte ett NETGEAR MR814 WLESS FIREWALL +4P-SWITCH och ett NETGEAR MA521 WIRELESS CARDBUS ADAPTER. Blev väl cirka 600 kronor för båda.

Inte senaste tekniken direkt, men tanken var ju att kunna surfa obehindrat och använda en gemensam skrivare, inte att flytta en massa filer (som blir lite långsamt med 802.11B-tekniken).

Det går dock tex alldeles utmärkt att se på filmer på den bärbara som fysiskt lagras på min stationära dator.. Ska jag däremot först flytta över filmen så tar det tid..

Det var som sagt tokenkelt. Bara att följa anvisningarna på de två CD:s som följer med. Du kan surfa direkt, ska du dela på mappar och skrivare får du dock ställa in det i Windows...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fett, berätta mera!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju först bara understryka att jag i första hand använder min nya fina 1362WLC:a till att surfa, ord-, bildbehandla (Photoshop), arbeta med Dreamweaver och se på film. När jag gör ovanstående samtidigt går den tysta fläkten igång. Den har ännu inte blivit särskilt varm, förutom när den går på batteriet, då känner man att temperaturen höjs.

För det mesta är den alldeles tyst.

Skärmen har bra skärpa, men det är ur en begränsad vinkel som man kan se allt riktigt bra. Viker jag den för långt bak blir den mörk och för långt fram blir den ljus.

Skall dock tilläggas att det här är min första bärbara (med färgskärm!) så jag har inga referensramar till hur andra modeller är.

Jämfört med min stationära (Athlon XP 1700+, 512 DDR, GeForce4 440MX) så är den blixtsnabb

Knapparna till touchpaden är lite tröga, men det är av underordnad betydelse efter som jag är värdelös på att styra med den ändå. Här är det en USB-mus som gäller!

Vad gäller spelande så har jag testat Championship Manager 03-04, Football Manager 2005 och Sim City 4. De två förstnämnda fungerade som väntat felfritt, men Sim City 4 laggar dock lite när man zoomar in och ut. Fast vi hade ju redan konstaterat att det inte är en speldator...

Positivt:

* Snabb
* Tyst
* Sval när den drivs med nätsladden
* Tydlig skärm
* Snygg

Negativt:

* Blir varm när den drivs med batteri
* Saknar seriell port (måste köpa en adapter för att kunna koppla in min mobil/köpa ny mobilsladd)
* Alla USB-portar sitter på baksidan

Hur som helst så är jag hittills kanonnöjd med datorn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
Satte upp ett trådlöst nätverk för att dela på bredbandet och det var tokenkelt! Det är en mer tekniskt krävande process att knyta ett par skosnören...

Du använder väl WEP eller WPA på ditt trådlösa nätverk? Om du inte kör nån form av kryptering kan vem som helst ansluta till ditt nätverk utan att ens försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Du använder väl WEP eller WPA på ditt trådlösa nätverk? Om du inte kör nån form av kryptering kan vem som helst ansluta till ditt nätverk utan att ens försöka.

Första dagen var det fritt fram för vem som helst att skriva ut på min skrivare, men numera används en WEP-passcode....

Visa signatur