Permalänk

modemet

alltså, mitt modem krånglar.. står nåt om att modemet kan inte startas, kod 10 eller nåt... kan nån hjälpa mig? jag är såå kass, please

Visa signatur

Jokern

Permalänk
Medlem

Vad är det för modem? Vad är det för dator? Tillverkare, modell, operativsystem? Är det en PC? En mac? En Commodore 64? En amiga? En Husqvarna?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

det är en sån här shg note från shg.biz. så jag typ installera men sen i slutet står de så att det kan inte startas

Visa signatur

Jokern

Permalänk

modemet igen

jag kanske va lite kortfattad med info senaste, men behöver lite hjälp, så sorry om jag är tjatigt...
men jag har en shg note dator från shg.biz. en 1.7ghz och 512 i minne.
har operativsystem xp.. datorn är ny och allting annat funkar..
alltså. det verkar som man installera modemet, men sen direkt efteråt så kommer de alltså upp går inte att startas (kod 10) å sen kollar man i kontrollpanelen står de på modemet den är ansluten till: funkar inte

Slog ihop dina trådar, håll dig till en i fortsättningen. /Aphex

Visa signatur

Jokern

Permalänk
Medlem

kan datorn komunicera med modemet alls?
Låter som fel drivrutiner fick du med en bränd skiva med drivisar från dom?
Vad heter modemet?

Permalänk

menar du med komunicera? hur ska jag kunna kolla det?
har man installerat t.ex bluffstoppern så står det att den inte hittar nåt modem installerat typ eller nåt..
den är inte bränd om dom inte lyckas gjort en bra design på den.. är iaf lila typ åå så står det notebook driver..
i datorn står det att modemet heter hsp56 mr (8050) tillverkare: pctel

Visa signatur

Jokern

Permalänk
Medlem

Nu ska jag lära dig en sak som är otroligt användbart vad gäller alla möjliga funderingar och frågor du har, både nu och i framtiden! Det finns en sak som heter GOOGLE och det är en sökmotor på internet. Med den kan man bl.a. göra sökningar efter drivrutiner och mycket mer, men nu var det ju just drivrutinerna som kanske inte var helt ok på din skiva, så jag hoppas detta kan hjälpa dig: http://www.google.com/search?q=pctel+hsp56+xp&hl=sv

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

enhetshanteraren
modem
hsp56
diagnostic
fråga modem

Permalänk

säger så är då. tack, så ni är helt säker på att det är drivrutinerna alltså. oki.

sen så.. jag går in på enhetshanteraren och modem, hittar ingen diagnostic varken på modem eller hsp56. kanske jag som gått fel, men jag hitta ingen iaf..

Visa signatur

Jokern

Permalänk
Medlem

under egenskaper på modem... missade det sorry:(