World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Har lite problem som Hunter, i PvP då... casters och melee-folk brukar man klara av ganska så lätt, men Shamaner, hur tusan tar man dem?

Jag har för vana att lägga en Wingclip på folk som hoppar på mig, och sedan hålla mig på avstånd medan mitt pet tar hand om kräket. Shamaner har ju dock sin freeze som sänker min hastighet, och dessutom är de betydligt mycket farligare i melee än jag med sin kombination av vapen och magier... några tips på vad man kan göra?

Jag brukar köra taktiken poly -> "kuta som fan och hoppa på hästen" :P. Annars sp har väll hunters någon drain mana grejs dom kan lägga? Utan mana är en shaman inte speciellt farlig. För övrigt har jag som magiker inga problem med hunters, poly på deras pet och så kan jag gå på magikern med min fulla kraft då dör dom relativt fort :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

yes Nightelfs är onda!
det är KOS direkt jag ser en 5lv under eller 15 över, spelar ingen roll dom ska bort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
yes Nightelfs är onda!
det är KOS direkt jag ser en 5lv under eller 15 över, spelar ingen roll dom ska bort

Jag tror att anledningen till att många anser night elves som onda är att alla småglin lirar dom, drar på sig aggro som går ut över alla spelare. Dessa i sin tur blir sedan förbannade och ger tillbaka. Jag har till exempel inga goda erfarenheter från rogues jag har bland annat gått på rogues, polarna i hans närhet har inte gjort nått mot mig och jag har sedan gått därifrån utan att röra dom. Rogues är onda, har jag en i närheten kan jag inte göra nått förrens han är död. Det värsta jag har varit med om var när jag höll på och skulle kolla vad en elemental boss droppade i thousand needles, jag såg en rogue som kom över ett krön långt borta, såg även hur han stealthade. När jag nästan har plockat bossen så ser jag honom komma smygandes 5 meter ifrån mig (han lvl 29 jag lvl 37. Jag tog frost nova backade, elementalen dissade mig som följd av detta, gissa om jag vart förbannad. Jag behöver väl inte nämna att jag tog kål på roguen hur lätt som helst? När jag sedan skulle göra ett nytt försök på bossen då han hade lämnat mig tidigare så kommer idioten igen och försöker ta mig, denna gång när jag precis har dödat bossen. Det blev en corpse-camp för att visa honom att så gör man helt enkelt inte :D.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag brukar köra taktiken poly -> "kuta som fan och hoppa på hästen" :P. Annars sp har väll hunters någon drain mana grejs dom kan lägga? Utan mana är en shaman inte speciellt farlig. För övrigt har jag som magiker inga problem med hunters, poly på deras pet och så kan jag gå på magikern med min fulla kraft då dör dom relativt fort :).

Har inte fått någon drain-mana funktion än, med en sådan skulle de nog vara lättare att hantera...

Vad gäller mage vs. hunter så beror det nog väldigt mycket på vem som kommer till skott först, då båda ger rejält med skada men inte tål så galet mycket. Med några skott tar jag ju lätt större delen av en mages hälsa, då har jag ju så gott som vunnit - finner jag mig dock anfallen av en sådan så är halva min hälsa borta innan jag hunnit göra något. Är det en bra mage står den ju så att jag inte kan skjuta, utan måste använda melee...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Har inte fått någon drain-mana funktion än, med en sådan skulle de nog vara lättare att hantera...

Vad gäller mage vs. hunter så beror det nog väldigt mycket på vem som kommer till skott först, då båda ger rejält med skada men inte tål så galet mycket. Med några skott tar jag ju lätt större delen av en mages hälsa, då har jag ju så gott som vunnit - finner jag mig dock anfallen av en sådan så är halva min hälsa borta innan jag hunnit göra något. Är det en bra mage står den ju så att jag inte kan skjuta, utan måste använda melee...

Hehe, nått av det drygaste jag har sett var en duell mellan en paladin och en hunter. Paladinen tog först kål på hunterns pet ganska fort, sedan gick han efter huntern, huntern drog typ fem pilar paladinen ett slag. Så höll det på i typ 1-2 min innan paladinen hade tatt kål på huntern :P.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller så står man mellan gränserna så du behöver flytta dig.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga en bra plats att få upp min level, är nu en level 38 NE rogue.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Någon som kan säga en bra plats att få upp min level, är nu en level 38 NE rogue.

STV, Arathi, SS, Desolace är iaf några tips som funkat bra för mig. Sedan ger instancer bra xp vid din lvl, t.ex. SM eller RFD. Vet inte vart du spelar, men på Ravencrest är STV näst intill omöjligt att questa i på dagarna om man är Alliance.

Permalänk
Medlem

Spelar på en pve server så det borde inte vara något problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
STV, Arathi, SS, Desolace är iaf några tips som funkat bra för mig. Sedan ger instancer bra xp vid din lvl, t.ex. SM eller RFD. Vet inte vart du spelar, men på Ravencrest är STV näst intill omöjligt att questa i på dagarna om man är Alliance.

Sålänge man har en vettig grupp så är det inga problem. Då är det inte många som vågar störa.

Permalänk
Medlem

vart ska jag bege mig u jaga xp o quests ? är lv 32 druid och har avverkat..
Darkshore, Ashenvale, Wetlands, Westfall, Duskwood, Gnoneregan, Stockades, osv.. vart kan man fisa vidare för lagom xp?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Vad för plats är SS?

Permalänk
Medlem

Köpte precis dessa http://www.thottbot.com/?i=4922

Kompisen hittade Gutripper samt en epic ring igår, på två mobs, på två minuter

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

köpte wow idag.

på ica maxi för 399 kr.

det fanns 2 ex kvar när vi hade tagit det

lite overkill på manualen dock =D

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Viper Sting

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Vad för plats är SS?

Hillsbrad Foothills, South Shore

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hjälp ser inte vad jag skriver eller vad andra skriver. fast om jag skriver till någon ser dom.

Permalänk
Medlem

Vet att ingen gillar beggers, det gör inte jag heller, men nu är jag desperat Nådde precis lvl 40 och har inte råd med mount. Saknar 20g Nån på Ravencrest (alliance) med mkt pengar över som vill låna(inte få) mig lite ?
Vore evigt tacksam isf. Vill ha mitt mount

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Hjälp ser inte vad jag skriver eller vad andra skriver. fast om jag skriver till någon ser dom.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/wow_bug.JPG

Hade samma problem, tror det var någon interface-sak som krånglade.

Permalänk
Medlem

vilken är er taktik mot en shaman eller palladin som preist?
många sejer mana burn men den har ju 3sec casting time vilket är helt värdelöst i dueller och pvp, iallafall när det när 1v1

Permalänk

vad gör seal of fury?

och fins det nån bra talent guide för Paladins?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Vet att ingen gillar beggers, det gör inte jag heller, men nu är jag desperat Nådde precis lvl 40 och har inte råd med mount. Saknar 20g Nån på Ravencrest (alliance) med mkt pengar över som vill låna(inte få) mig lite ?
Vore evigt tacksam isf. Vill ha mitt mount

Tror enda svaret på din fråga blir: Grinda!
Jag vet att jag fick göra det till stor del. Dock fick jag upp både blå och lila items så det lönade sig verkligen

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Tror enda svaret på din fråga blir: Grinda!
Jag vet att jag fick göra det till stor del. Dock fick jag upp både blå och lila items så det lönade sig verkligen

vart hittar man dom lila items vilken del och av vilka mobs + lvl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alekto
vart hittar man dom lila items vilken del och av vilka mobs + lvl?

www.thottbot.com

Dom är väldigt ovanliga, därav namnet epic, så det krävs mycket grindning till det, men sen kan du sälja dom för mycket också. En i guilden sålde en halvtaskig mace för 50 g, One-handen typ 30 dps.

Permalänk
Medlem

Lila items är 'world drops' vilket betyder att det inte är någon idé att kolla thott för att se vem som droppar dem.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

Det finns blåa (rare) items som är world drops också. Sen är det dessutom många lila (epic) som är raid-drops, t.ex. Onyxia droppar 2-3 lila. Fast man dödar ju inte henne så ofta. De som hon droppar är BoP, medans world drops är BoE. Det går alltså inte att generalisera lila/blåa.

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad "Grinda" betyder? Jag gissar att det betyder att springa runt på samma ställe och döda samma monster om och om igen?
Känner att jag behöver göra detta...jag lämnar nog områdena alldeles för fort när uppdragen är gjorda. Om inte annat får man ju Xp

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Svaret finns garanterat i någon av de två trådarna! Förlåt att jag ställer den igen!

Hur stor levelskillnad kan det vara om man vill ut och jaga med en kompis?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Svaret finns garanterat i någon av de två trådarna! Förlåt att jag ställer den igen!

Hur stor levelskillnad kan det vara om man vill ut och jaga med en kompis?

2-3 levs. Sen kommer xp-skillnaden slå hårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Köpte precis dessa http://www.thottbot.com/?i=4922

Kompisen hittade Gutripper samt en epic ring igår, på två mobs, på två minuter

KniFF, vad betalade du?