World of Warcraft Tråden! V.2

Permalänk
Medlem

Det är kul att vara gnome och springa omkring och göra human-uppdrag.
Fy för Dwarfs områden.. dötråkiga.

Några här som lirar på Skullcrusher?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

Alla uppdrag du kan göra är inte specificerade för humans, utan det är allliance uppdrag.

Permalänk

Har precis skaffat WoW, men grejjen är den att jag aldrig orkade spela igenom warcraft3 campaigns. Finns det någon sida som snabbt går igenom historien, vad som hänt sen war2?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Alla uppdrag du kan göra är inte specificerade för humans, utan det är allliance uppdrag.

Det vet jag väl, vad ville du ha sagt med det?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Huh... klarade inte målet på lvl 20 till idag. Men det är klart.... vi är 3 som har var sin karaktär på samma konto. Så vi turas om.

Har ni något bättre tips på hur man skall lägga upp spelet?
Jag håller nu på att göra uppdrag i Lakeshire och åker med jämna mellanrum till Ironforge och köper armor + vapen så fort jag får pengar.
Saken är den att jag tycker XP poängen stiger LÅNGSAMT.
Det finns ju en del Orcer där som har lvl 20- 24 och med mina lvl 19 är det helkört om det kommer 2 st Orcer med lvl 20.
Finns det något annat ställe där man kan höja sin lvl så att man kan ge sig in i striden med dessa kräk

Nick: Casco Human Paladin på Ravencrest.

EDIT: Har precis kommit till Duskwood. Snyggt monster som vaktade korsningen där
Skall se senare idag om det ger mer XP genom att utföra uppdragen där.
Någon som vet om Holy fury är användbart??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Har precis skaffat WoW, men grejjen är den att jag aldrig orkade spela igenom warcraft3 campaigns. Finns det någon sida som snabbt går igenom historien, vad som hänt sen war2?

Står en del i manualen.

Permalänk
Medlem

jag skulle med lätt komma upp i level60 om jag inte hade jobb.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Paladin-magierna är lite "luddiga"? Det är ganska svårt att förstå vad dom är till för.
Men men jag har börjat läsa WOW forumen på de officiella sidorna så snart skall det väl klarna.
Fick ett tips på att jaga Undeads i Duskwood.....skall ta mig en titt så fort jag kommer hem

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Avbryter med en teknisk fråga...

Nu är det så att spelet krashar när jag spelat en timme eller så. Oftast så slocknar skärmen och hela dator låster sig. Reagerar inte [ctrl+alt+delete].

Jag antar att det är grafik kortet som bråkar. Men eftersom jag inte har problem med något annat spel så tänkte jag om det var något med ATI's drivisar & WoW.

Någon som har en lösning eller något bra tips?

Kortet är ett x800Pro, oklockat

Permalänk
Medlem

Är leatherworking verkligen värt mödan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
Är leatherworking verkligen värt mödan?

skadar inte direkt att kunna göra sin egen armor

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad en Stone Guard är ?
Tydligen ska det vara någon slags status för att komma in i ett stort hus i Orgimmar.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Det vet jag väl, vad ville du ha sagt med det?

Ingen speciell anledning, bara så att du inte tror att du är speciell

Permalänk
Medlem
Citat:

Här finns det lite info om warcraft. Kanske inte lite snabbt, men iaf vad som har hänt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Är det någon som vet vad en Stone Guard är ?
Tydligen ska det vara någon slags status för att komma in i ett stort hus i Orgimmar.

Det är en titel man får när man har pvpat folk ett antal gånger, men det kan man inte blir förrens honorsystemet kommer.

Permalänk

Men det finns ju rader med Honorpoints och dishonor points när man trycker på c, eller är det bara ett Cosmos tillägg?

BTW, finns det något sånt hus i SW, IF eller Darnassus?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Men det finns ju rader med Honorpoints och dishonor points när man trycker på c, eller är det bara ett Cosmos tillägg?

Mitt inlägg har dock ingen säker källa då jag pussla ihop det av information blizzard har gett.
(Det kommer ifrån att blizzard har sagt att man får högre rang av att döda folk i pvp + det faktum att i manualen så finns det en bild på en lvl 32 human warlock som är "initiate of honor guard" )

Ja, det där poängen är ditlagda av cosmos.

Permalänk
Medlem

Honor-systemet inte inbyggt ännu.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

mitt wow avslutar sej ibland med felet #132, så jag kör memtest just nu och testar minnena, men kan nån vänlig själ svara på min fråga i http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4870619... tack på förhand:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Mitt inlägg har dock ingen säker källa då jag pussla ihop det av information blizzard har gett.
(Det kommer ifrån att blizzard har sagt att man får högre rang av att döda folk i pvp + det faktum att i manualen så finns det en bild på en lvl 32 human warlock som är "initiate of honor guard" )

Ja, det där poängen är ditlagda av cosmos.

OK, vilken funktion i Cosmos ska man disabla så de poängen försvinner?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

nu funkar inte svenska bokstäver i wow, vad har hänt, kan nån hjälpa mej?

EDIT: fick det att funka igen:P alt+shift;)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Här finns allt tror jag. Har inte orkat läsa igenom hela ännu
http://pc.gamespy.com/pc/world-of-warcraft/567619p1.html?from...

Permalänk
Medlem

Fyfaaaaan för de satans köerna!
Folk måste vara dumma i huvudet då köerna bara blir värre och värre...650 pers i kö till Warsong som jag lirar på... Otrooligt roligt att vänta en timme för att få spela....speciellt när man jobbat hela dagen och nyss kommit hem.
Blizzard borde ta och stänga av så att man inte kan skapa nya gubbar på överfulla realms

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

vad innebär error #0?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Iofs har väl en Gnome och en Dwarf precis samma miljö? Första värld, Iceriver valley eller nåt, andra världen är ju Loch Modan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Är det bara jag som tycker att Paladin-magierna är lite "luddiga"? Det är ganska svårt att förstå vad dom är till för.
Men men jag har börjat läsa WOW forumen på de officiella sidorna så snart skall det väl klarna.
Fick ett tips på att jaga Undeads i Duskwood.....skall ta mig en titt så fort jag kommer hem

Det tar lite tid att välja och förstå vad alla seals och auras är bra till. Men senare blir det riktigt grymt beroende på vilken build du kör. Jag körde en Paladin till lvl44 i EU-betan och Blessing of Kings (höjer alla stats med 10% i 5 minuter) är inte helt fel på Retribution-fliken.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
mitt wow avslutar sej ibland med felet #132, så jag kör memtest just nu och testar minnena, men kan nån vänlig själ svara på min fråga i http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4870619... tack på förhand:)

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-tech-support-en&t=458&p=1&tmp=1#post458

Visa signatur

/signed

Permalänk
Medlem

Någon nämnde innan att herbalism ger massor av pengar. .... hur ?
Man gräver bara blommor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Blizzard borde ta och stänga av så att man inte kan skapa nya gubbar på överfulla realms

Så folk som har guild inte kommer in på deras server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Så folk som har guild inte kommer in på deras server?

Japp, gäller att vara först till kvarn.