Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
fy fan va gö fil...

hehe blir gött o försöka smugga in den på skolans nätverk har fixat nästan 80% behörighet så sen om man lyckas få in den på nätet går det skriva till så att den länkar till hela skolan?

var ju bara störande när den stängde o öppnade mina 2 ...

sen va jag förstod så skulle de gå o skriva in den utan programet som synns i aktivitesthanteraren

Varför orsaka en massa extrarbete för den it ansvarige på din skola?
Varför störa elever som kanske måste göra sina arbeten på datorerna?
Vill du leka "13e7 wind0ws h4cker" med din och dina kompisars datorer, fine, men att djävlas med folk som bara vill göra sitt jobb på skolans datorer är bara korkat.
Väx upp.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

du mina klasskamrater sitter o spelar AOE på sina lektioner så... sen så tycker läranra att de är hopplösa så med denna så störs de ju av att cd ploppar ut o programet stängs ner och då kanske de kan återgå till sina "jobb"

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
fy fan va gö fil...

hehe blir gött o försöka smugga in den på skolans nätverk har fixat nästan 80% behörighet så sen om man lyckas få in den på nätet går det skriva till så att den länkar till hela skolan?

var ju bara störande när den stängde o öppnade mina 2 ...

sen va jag förstod så skulle de gå o skriva in den utan programet som synns i aktivitesthanteraren

Du verkar vara en hacker. Varför fixar du inte 100% behörighet istället för just 80%?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Denna tråd väcker upp gamla fina minnen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

är ingen hacker dock så har de ett väldigt klent nätverk kör ju 2000 så sen så ska även skolan flytta o datorerna ska inte användas i stuide syfte mer ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

OffTopic: Hur fixar man mer behörighet i Xp på skolan då?

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Mullvad]
OffTopic: Hur fixar man mer behörighet i Xp på skolan då?

Om din it-ansvarige vet vad han gör kan du självklart inte fixa detta som elev.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Hur ska en bat fil som skapar notepad flera hundra gånger på rad? Tänkte se hur många fönster man kan ha innan det buggar.

:Hej
start C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
goto hej

Borde inte det fungera?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
för att göra det enkelt så kan man ju bara dumpa outputen från om man enbart skriver "shutdown":

Syntax: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datornamn] [-t xx] [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy] Inga argument Den här dialogrutan visas (samma som -?) -i Visa användargränssnitt. Detta måste vara första alternativ. -l Logga ut (kan ej användas med alternativet \m) -s Stäng av datorn -r Stäng av och starta om datorn -a Avbryt avstängning -m \\datornamn Namnet på en fjärrdator som ska stängas av/startas om eller där åtgärden ska avbrytas -t xx Timeout för avstängning, uttryckt i sekunder -c "kommentar" Kommentar för nedstängningen (högst 127 tecken) -f Avslutar progam som körs utan varning -d [u][p]:xx:yy Orsakskod för avstängningen u anger användarkod p anger planerad nedstängning xx är övre orsakskod (positivt heltal som är mindre än 256) yy är nedre orsakskod (positivt heltal som är större än 65536)

där står ju allting om kommandot

alltså jag får fan inte den där shutdown -m \\

att funka...har varit på en gäng lan och vidaremen får fan det alldrig att funka va fan kan de bero på. även net send funkar inte av nån anlednig, men i skolan gör de de :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

net send måste startas manuellt, eller ställas in på automatiskt, om man har sp2 (1?) installerat. Shutdown -m funkar bara om du har rättigheter till det på den andra datorn och det har du, som tur är, inte som standard.

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

hur fixar jag detta då?...typ net send och shutdown -m

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Hmm detta har ju varit uppe tidigare mem men.....
ta en printscren på skrivbordet använd det som underägg tryck ctrl + alt + del stäng av explorer
och vipps så kan man inte trycka på några ikoner =P.... gammal men kul

Sedan startar du explorer igenom att skriva explorer i aktivitetshandteraren/arkiv/kör
och ikonerna kommer tebaxx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av O.Martini
Hmm detta har ju varit uppe tidigare mem men.....
ta en printscren på skrivbordet använd det som underägg tryck ctrl + alt + del stäng av explorer
och vipps så kan man inte trycka på några ikoner =P.... gammal men kul

Sedan startar du explorer igenom att skriva explorer i aktivitetshandteraren/arkiv/kör
och ikonerna kommer tebaxx

I xp så startar explorer om av sig själv.. men du kan ju alltid ta bort ikonerna, eller om du vill vara lite snäll, lägga dem i en mapp nånstans så att offret kan få tillbaka de m lätt sen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
I xp så startar explorer om av sig själv.. men du kan ju alltid ta bort ikonerna, eller om du vill vara lite snäll, lägga dem i en mapp nånstans så att offret kan få tillbaka de m lätt sen.

Eller högerklicka på skrivbordet och kryssa av "Visa skrivbordsikoner".

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Hej där, jag är nog ganska säker på att dennan fråga redan har kommit upp men jag orkar inte sitta o kolla igenom allt.

Jag sitter i ett rum och min brosha sitter i ett annat rum, vi har trådlöst internet (en router altså)

Jag vill stänga av hans dator från min dator eller skicka ett medelande (felmedelande T.ex) från min dator till hans.

Jag är ny på det här med CMD så det skulle vara bra om du som svarar kunde
DETALJERA svaret. för som sagt, jag är ny på CMD.

Visa signatur

i dont know the source code.

Permalänk
Medlem

net send hansDatorNamn pHett ERROR MSG!

om inte han har något namn på datorn så kan du testa med hans ip istället.
det är inte säkert det funkar. han kan ha stängt av messenger tjänsten på sin dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Står bara

Ett fel uppstod när ett meddelande skickades till ****

Det går inte hitta detta meddelandealias på nätverket.

bla bla bla =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

loop.bat

@echo off :loop start loop.bat goto loop

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
net send hansDatorNamn pHett ERROR MSG!

om inte han har något namn på datorn så kan du testa med hans ip istället.
det är inte säkert det funkar. han kan ha stängt av messenger tjänsten på sin dator.

Står bara

Ett fel uppstod när ett meddelande skickades till ****

Det går inte hitta detta meddelandealias på nätverket.

bla bla bla =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiJo
Kopiera först .vbs filen till ex "c:\hej.vbs". Sedan går du in i startmenyn, väljer kör och skriver där in "regedit". Nu får du upp registereditorn. Klicka dig ner till "HKEY_CURRENT_USER - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion - Run". Här lägger du till ett nytt strängvärde som du döper till något och i strängen skriver du sedan "c:\hej.vbs" eller "wscript c:\hej.vbs". Nu körs denna filen varje gång datorn startas. Här kan du lägga in massor av saker som ska autostartas med windows (spyware brukar lägga sig här). Du kan även gå in under HKEY_LOCAL_MACHINE istället för HKEY_CURRENT_USER då körs filen för alla som loggar in och inte bara för han. Lägger du strängen under RunOnce så körs filen en gång och sedan raderas den från registret.

ursäkta att jag gräver upp en gammal tråd. men går det även med en .bat fil istället för en .vbs??

Visa signatur

(( . )( . ))

Permalänk
Medlem

Eftersom det är två olika språk så bör det inte gå

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Det går fin-fint !!!

Ge strängen värdet "C:\a.bat" t.e.x. (inga citat...=)

Jag är hyfsat ny här, men scriptar för fullt i batch..:)

Kola hemsidan www.hamsterskit.tk under "hacking" sektionen för nybörjar guider i språket...

[optimerad variant av stänga-av script]

shutdown -s -t 0

Visa signatur

"I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SashANet
Det går fin-fint !!!

Ge strängen värdet "C:\a.bat" t.e.x. (inga citat...=)

Jag är hyfsat ny här, men scriptar för fullt i batch..:)

Kola hemsidan www.hamsterskit.tk under "hacking" sektionen för nybörjar guider i språket...

[optimerad variant av stänga-av script]

shutdown -s -t 0

Roligt med en guide. Kan själv en del om .bat filer och har programerat lite, men är inte så duktig. Ser fram emot lite svårare guider

EDIT: I del 2 av guiden står det hur man ansluter till en ftp. Men det står inget om användarnamn/lösen och skriver jag ftp /? i cmd så försöker den ansluta till fptn /? istället för att ge mig hjälp. Hur kollar man hjälpavsnittet om ftp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack tack
tack för sidan med.. ska nog bli lite hjälp

några frågor till när jag ändå är i farten.

om jag inte vill att en .bat fil som ligger i autostart ska synas när den gör sina kommandon när datorn startas(om man har en seg dator så hinner personen se vart filen ligger, och kan spåra den till autostart)

kan man det? och om man kan det hur ser koden ut? skriv gjärna exelmplet med denna.

move %0 "%userprofile%\Start-meny\Program\Autostart"\hej.bat

nästa fråga är om man gör den där grejen i regristret på en skoldator. kan den dataansvarige se att det var jag som la dit den?

Visa signatur

(( . )( . ))

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: I del 2 av guiden står det hur man ansluter till en ftp. Men det står inget om användarnamn/lösen och skriver jag ftp /? i cmd så försöker den ansluta till fptn /? istället för att ge mig hjälp. Hur kollar man hjälpavsnittet om ftp?

ftp -?

Visa signatur

"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s3ven
tack tack
tack för sidan med.. ska nog bli lite hjälp

några frågor till när jag ändå är i farten.

om jag inte vill att en .bat fil som ligger i autostart ska synas när den gör sina kommandon när datorn startas(om man har en seg dator så hinner personen se vart filen ligger, och kan spåra den till autostart)

kan man det? och om man kan det hur ser koden ut? skriv gjärna exelmplet med denna.

move %0 "%userprofile%\Start-meny\Program\Autostart"\hej.bat

nästa fråga är om man gör den där grejen i regristret på en skoldator. kan den dataansvarige se att det var jag som la dit den?

Precis, lägg den i registret istället för i autostart, MKT svårare att hitta. Han kan kanske kolla vilken tidpunkt den las in (din fil) och om han kan det så kan han kanske se vem som var inloggad just då. Vet inte, men en tanke bara. Du kanske ska ändra klockan på datorn innan? Kanske inte hjälper, men ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power
ftp -?

Ja, FTP. Det finns ett komando i kommandotolken som heter FTP. Då ansluter man till en ftp. På hemsidan stog det att ett par bra kommandon är ...ftp... och man kan få hjälp genom att skriva "HELP ftp" eller "ftp /?". Men inget av dem fungerar på just det kommandot, bara på de flesta andra. Nu borde du förstå min fråga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, FTP. Det finns ett komando i kommandotolken som heter FTP. Då ansluter man till en ftp. På hemsidan stog det att ett par bra kommandon är ...ftp... och man kan få hjälp genom att skriva "HELP ftp" eller "ftp /?". Men inget av dem fungerar på just det kommandot, bara på de flesta andra. Nu borde du förstå min fråga.

Hörre du lilla Snurre Sprätt. Jag har lekt rätt mycket i konsolen i mina dar så jag vet var ftp är :), jag svarade bara på hans fråga hur man fick fram hjälpen för just ftp... och gissa vad! Du skriver helt enkelt ftp -? i konsolen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power
Hörre du lilla Snurre Sprätt. Jag har lekt rätt mycket i konsolen i mina dar så jag vet var ftp är :), jag svarade bara på hans fråga hur man fick fram hjälpen för just ftp... och gissa vad! Du skriver helt enkelt ftp -? i konsolen

Hehe, missförstog dig helt. Ursäkta om jag lät dryg i mitt förra inlägg. Var bara det att jag tycker man borde förstå mitt inlägg före det, vilkte du tydligen gjort. Bara jag som missförstått dig
Tack för svaret iaf. Fungerar utmärkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns det ingen kod som gör att personen som sitter vid datorn inte kan se när batfilen som ligger i aoutostart gör sina kommandon? typ någon kod som gör så att .bat filen körs i bakgrunden istället för "på skrivbordet" opm ni fattar hur jag menar

Visa signatur

(( . )( . ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s3ven
finns det ingen kod som gör att personen som sitter vid datorn inte kan se när batfilen som ligger i aoutostart gör sina kommandon? typ någon kod som gör så att .bat filen körs i bakgrunden istället för "på skrivbordet" opm ni fattar hur jag menar

Det skulle jag också vilja ha. Men annars går det ju säkert att göra i C++. Har gått programering i gymnasiet, men lärde mig inte mkt där.

Visa signatur