låg hastighet på 54 mbit trådlöst nätverk

Permalänk

låg hastighet på 54 mbit trådlöst nätverk

Har precis köpt en D-Link DI-624+ med en hastighet på 54 mbit och ett pc-card D-Link DWL-G650+ med samma hastighet. Problemet är att min uppkoppling mot internet, som vanligtvis är ca: 10mbit, helt plötsligt sjönk till 6,5 mbit. Enligt programvaran är uppkopplingen mot routern 54mbit och signalstyrkan är utmärkt (datorn står just nu 1 meter ifrån routern utan hinder ivägen).

Vad är lösningen på detta problem?

Vill gärna ha nätverket trådlöst, men inte om jag tappar så mycket bandbredd.

Jag trodde att 54mbit skulle räcka för att ge mig minst 10 mbit i hela min, inte allt för stora, lägenhet.

Tacksam för snabbt svar, innan jag lämnar tillbaka denna apparat till butiken igen.

/kalle

http://www.siba.se/Product/Product.aspx?id=85092&sName=N%c3%a...

Visa signatur

Macbook - Intel Core 2 Duo 2.4ghz

Permalänk
Medlem

jag har inte hunnit bli så "hajj" på trådlöst ännu men jag tror att vissa krypteringar kan slöa ner linan, så har du någon säkerhet i routern eller hur har du ställt in allt?

om det jag säger är fel så får någon rätta mig.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en router som klarar >10Mbit i throughput med brandväggen igång så får du lägga ut några tusen till.

Permalänk

har en SMC Barricade Wireless G 54 Mbps 802.11g, WPA, med 4-port switch
router som e köpt hos komplett.. jag får över 10 mbit/s från nätet men när jag ska tanka mellan datorerna tar det för att skicka en fil ca: 3 timmar.... sjukt segt dock står juh datorerna mellan 4 väggar och över 18 m avstånd (fågelväg) denna router e grym men synd att den e för grym då jag måste manuellt öppna alla portar... ngn som äger en likadan och kan lira trådlöst mellan datorern? (LAN)
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=117795&cks=PRL

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...