Permalänk

Project Black Water [Bilder]

OK då har jag på börjat mitt data bygge Project Black Water (PBW)
Den kommer att byggas från 0 till 100% costom,
chassit, vatten blocken och elektronik.
Jag har tillgång till en "ganska" stor vekstad, som till hör ALIMAK.
För er som inte vet vad ALIMAK gör så är dom världs ledande inom bygg hissar och industri hissar. Det betyder att jag INTE får ta några bilder där inne pg sekrites.
Men här är bilderna på lådan.

Svetsad och klar

Från en annan vy

Svets fogen

Fogen slipad

Datorchassit slipad och putsad

Nästa update kommer tidigast nästa torsdag

Permalänk
Medlem

Snyggt! Är det stål eller alu?

Om det är i stål blir det nog ganska tungt

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Stål är det. Verkar bli fint

Permalänk
Medlem

Det är svårt att svetsa i aluminium.
Seems to be a HEAVY project ^^
Kämpa på!!

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

inte för den som kan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Project Black Water [Bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Datorn slipad och putsad
*BILD*

"Datorchassit slipat och putsad"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
inte för den som kan

Precis, jag har gjort det. Hmm var det Mig eller Tig svets man använde då, har glömt.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

(ThE)[Snowman]: Snälla, försök att inte skriva så många särskrivningar. Blir så jobbigt att läsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
(ThE)[Snowman]: Snälla, försök att inte skriva så många särskrivningar. Blir så jobbigt att läsa.

Skulle tro att det inte är frivilligt, då det verkar som om han har läs- och skrivsvårigheter..

Snowman: jag ursäktar mig så hemskt mycket om du nu skulle inte skulle ha sånna svårigheter och därför skulle ta illa upp pga detta..

OnT: Ser lovande ut..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Precis, jag har gjort det. Hmm var det Mig eller Tig svets man använde då, har glömt.

Går med bådeoch, men jag föredrar TIG när man jobbar med alu. Kanske det man oftast använder?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! keep up the good work

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Skulle tro att det inte är frivilligt, då det verkar som om han har läs- och skrivsvårigheter..

Snowman: jag ursäktar mig så hemskt mycket om du nu skulle inte skulle ha sånna svårigheter och därför skulle ta illa upp pga detta..

OnT: Ser lovande ut..

jupp jag har läs- och skrivsvårigheter eller bara skrivsvårigheter, så ni får ta den smällen att det kan bli jobbigt att läsa mina inlägg.
Men e man intreserad av mitt bygge så spelar det nog ingenroll.

Update

Jag har vägt Datorchassit och den ligger på 4.5 kilo
Jag har oxo fått tag på en koppar bit med måtten 340*60*10 som ska bli vatten block
biten borde räcka till CPU, GPU och PSU (ja PSU ska bli vatten kyld oxo)

Permalänk

Jag märkte inga konstiga stavfel mer än de vanliga felen som alla gör när man skriver lite för snabbt, men det var kanske för att jag bara läste lite snabbt

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

han kanske fixade till texten

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki

Du kan använda både mig och tig, bara det att det är mycket mycket lättare med tig har jag för mig.

Visa signatur

Jag är bäst ? I say yes!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klimpen--
Du kan använda både mig och tig, bara det att det är mycket mycket lättare med tig har jag för mig.

men MIG svets är häftigare att säga

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

men tig e häftigast att svetsa med blir finast resultat med

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
men tig e häftigast att svetsa med blir finast resultat med

haha, jo, de e mycke möjligt, men MIG e häfitgare o säga

du vet, har man en Bubbla, så säger man gärna att den är designad av Porsche, har man en Porsche, säger man inte gärna att Porschen o Volkswagen bubblan har samma designer

Förresten, jag har en Porschedesignad Bubbla den e grön

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
haha, jo, de e mycke möjligt, men MIG e häfitgare o säga

du vet, har man en Bubbla, så säger man gärna att den är designad av Porsche, har man en Porsche, säger man inte gärna att Porschen o Volkswagen bubblan har samma designer

Förresten, jag har en Porschedesignad Bubbla den e grön

Men är man nöjd med storleken på sin penis så bryr man sig inte om sånt.

OnT: Ser fram emot det färdiga resultatet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klimpen--

Jag tyckte TIG var sjukt svårt, MIG funkade klart mycket bättre eftersom man bara behövde använda en hand... Lat? Jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragnlord
Jag tyckte TIG var sjukt svårt, MIG funkade klart mycket bättre eftersom man bara behövde använda en hand... Lat? Jag?

TIG är jävligt svårt i början men när man väl får in tekniken så är de löjligt lätt..
Går industri programmet o svetsar minst en gång i vekcan...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
TIG är jävligt svårt i början men när man väl får in tekniken så är de löjligt lätt..

haha,

asså, att cykla e jävligt svårt, men när man väl kan det, då ere löjligt enkelt...

o de här med att köra bil, i början, fan, kärringstop hela tiden, men när man väl kan det, då ere löjligt enkelt..

du hajjar poängen kanske

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
haha,

asså, att cykla e jävligt svårt, men när man väl kan det, då ere löjligt enkelt...

o de här med att köra bil, i början, fan, kärringstop hela tiden, men när man väl kan det, då ere löjligt enkelt..

du hajjar poängen kanske

Nä va menar du? ;).. De ja menade var att ja inte tyckte att han skulle ge upp me tig svetsen.. O ja fick inga kärringstop när ja körde bil första gången :p.. Pappa har automatare

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä va menar du? ;).. De ja menade var att ja inte tyckte att han skulle ge upp me tig svetsen.. O ja fick inga kärringstop när ja körde bil första gången :p.. Pappa har automatare

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Hehe, och jag fick en chans att TIG-svetsa en gång och gick gärna tillbaka till MIG:en då...
(gick teknikprogrammet för ett par år sen)

Permalänk

najs, ska faktiskt följa detta projektet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
najs, ska faktiskt följa detta projektet

Yes!!!
Första personen på väldigt länge som har sakt nått som inte handlar om svätsning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Yes!!!
Första personen på väldigt länge som har sakt nått som inte handlar om svätsning.

Hakar på då, väntar också på updateringar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FirstAID
Hakar på då, väntar också på updateringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman] Nästa update kommer tidigast nästa torsdag

Jag kan inte göra nått mer fören på torsdag, för det e hobby dagen på ALIMAK.
men det kommer mycket på torsdag/fredag alla Alu plåtarna och troligen vissa modifieringa på ramen.
men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge

Permalänk
Medlem

Kan Nog bli bra detta..
Ska följa upp och kolla....