Boiling Point - Road to hell

Permalänk
SpelClockers

tråkigt spel

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer att bli en klassiker så fort tillverkarna får ut en patch. Synd att dom har releasat spelet med så uppenbart många buggar. Påminner lite om Operation Flashpoint som också led av en massa barnsjukdomar, trots att det var ett fantastiskt spel.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Det är väldigt snyggt det säger jag bara. Knallar man runt o skogen o ser alla stora ytor o sjöar o liknande så blri man riktigt inspirerad.

Det verkar som att dom satsat mer på utseendet men inte på spelkänslan.

Spelkänslan är inget speciellt alls. När man kör bil så känns det hel skumt o bilen typ stegrar av nån skum anledning när man gasar. Skjuta o liknande känns också lite segt.

Man kan komma i 100km/h o crasha in i en låda utan att lådan rör sig , man tvärstannar.

Sen kan man glida förbi mafia guerilla lr liknande i samma hastighet o prata med dom när dom e mitt i en fajt + att man sitter i sin bil o bara kör förbi??

Man säger typ jag plockar svampar här för dom frågar vad man gör på deras område, sen säger dom att man e lugnt.

hehe samma sak vi en vägspärr jag typ körde sönder grindarna o när jag var 100m därifrån pratade vi fortfarande o dom sa att jag var OK, helskumt.

Sen kan det stå du e nu fiende lr liknande men på karaktär profilen står det ändå neutral.

Som sagt en hel del buggar o saker som bör fixas. Bra ide på spelet o fin grafik på, ja inte allt men i övrigt naturen.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

enda jobbiga här är att det kan krasha lite random har iåf bara hänt 3 gånger sen jag fick det men jobigt om man inte sparat oxå jobbigt att man måste starta om datorn..
Men annars spelet flyter på riktigt bra vart rädd efter alla komments om hackighet.

samt om nån kan nå fusk i consolen som man får upp på ö så pm´a mig vill bara få lite cash

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Tog över 1 min o stänga av spelet sist. Det dödar datorn

Fan hoppas det kommer nån schyst patch snart som fixar dessa grafik buggar.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Det här spelet kommer att bli en klassiker så fort tillverkarna får ut en patch. Synd att dom har releasat spelet med så uppenbart många buggar. Påminner lite om Operation Flashpoint som också led av en massa barnsjukdomar, trots att det var ett fantastiskt spel.

Spel från öst

Spelet äger! Efter ett tag gillar man körkänslan och att bara cruisa runt!
Spelet slår GTA-serien med hästlängder, äntligen lite seriösa uppdrag och lite skönt gameplay.

Jag tycker det är härligt att man vårdar sin bil och inte som i GTA-serien. Man håller sig till sin bil helt enkelt. Det som följer efter detta är ett ironiskt uttalande om bilar i GTA:
"höhö, jag fick en repa! Jag dödar en snubbe och snor hans bil! Det är ju lugnt, jag måste döda två för att få polisen efter mig"

Permalänk
Medlem

Jag hatar min risiga bil!

Så jävla ohärlig o köra. Måste fixa ny! Skramlar o låter som fan, man vet ju inte om det e skott eller inte som låter.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

snodde en CIA bil förut...den var det lite fart i:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
snodde en CIA bil förut...den var det lite fart i:)

Känsla att köra den? haha ärligt att styra en bil i Boiling point är ett rent skämt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

betydligt mycket mer aceleration i den,styrningen var väl lite mer behändlig gemfört med dom andra bilarns såsom pick upen osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
betydligt mycket mer aceleration i den,styrningen var väl lite mer behändlig gemfört med dom andra bilarns såsom pick upen osv.

Snacka inte skit om min bil!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Snacka inte skit om min bil!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Kan nån som får det här att köras någolunda bra posta sina kompletta specs (processor, moderkort, minne, GFX) och vilka versioner ni har av drivrutinerna till dem, för jag får inte igång spelet överhuvud taget.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

hade jag varigt bra på det där tekniska och dess siffror när det gäller hårdvaran så skulle jag göra det.
det jag vet är att jag har ett g-force 4 ti4600,1024 ram och en processor på 2,3 nått

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

SPECS:

Intel Pentium 4 3.2 Ghz
1024 PC3200 DDR
Geforce FX5950 Ultra 256 mb

*kollar drivisar*

66.93

Permalänk
Medlem

detta va det fulaste o tråkigste spel jag har spelat...hur buggigt som helst...båtarna som kör i vattnet helt plötsligt åker upp på berg o sånt..

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Tror att det kan vara moderkortsdrivrutinerna som spökar, vilka använder ni för nforce SLI?

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Specs:

Se sign

Drivisar till moderkort via´s drivisar på deras sida
drivisr för grafikkort: 76.45

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Flyter på bra för mig förutom när jag är i strid och kollar på ett visst ställe (kan vara ett speciellt hörn) då det hackar utav bara fan! >( .

Se signatur för specs
drivisar: 6.14

Permalänk
Medlem

Man kan inte säga att spelet e fult.

Gå runt i djungeln me maxxad grafik så är det fan finare än Far Cry, verklighetsmässigt!

Hur fan kan man få bilar lätt?

Förlorade min kärra när jag gjorde ett uppdrag o skulle ta en annan bil, o nu kan jag inte springa 5km o hämta den.

Fan man kan inte ta andra bilar för?! Jag e liksom fiende me Mafia men jag kan inte sno deras bilar som står parkerade. NO NO AMIGO!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Man kan inte säga att spelet e fult.

Gå runt i djungeln me maxxad grafik så är det fan finare än Far Cry, verklighetsmässigt!

Hur fan kan man få bilar lätt?

Förlorade min kärra när jag gjorde ett uppdrag o skulle ta en annan bil, o nu kan jag inte springa 5km o hämta den.

Fan man kan inte ta andra bilar för?! Jag e liksom fiende me Mafia men jag kan inte sno deras bilar som står parkerade. NO NO AMIGO!

kan ju skuta nån som sitter i en bil, sen e de lungt o ta den

*skjut först fråga sen*

Permalänk

Tänkte köpa en M16 men nej.. den var dyr =/

Direkt när jag drar ut i staden ligger det en död Government-soldat på marken med en M16 med 0% i use!

Ibland har man tur.
Ska lära mig köra båt snart

Permalänk
Medlem

Specs se sign, plus ett Kingston 512 RAM

Drivers till grafikkortet: Omegam2.6.25a

Flyter på bra på medium

Visa signatur

Asus Commando | Intel Core 2 Duo E6700 | Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB | Western Digital Raptor 74GB SATA | XFX GeForce 8800Ultra | Samsung SyncMaster 226BW

Permalänk

Med tanke på mängd tequila man dricker scannade jag in ett av mina födelsedagskort!

Permalänk

det som förvånar mej i spelet efter man har druckigt en helvetes massa inne i baren,är att han fortfarande kan tala normalt:D.

mission impossible: drick 3-4 lady killers(eller annan sort) och försök att ta dej till exit:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det som förvånar mej i spelet efter man har druckigt en helvetes massa inne i baren,är att han fortfarande kan tala normalt:D.

mission impossible: drick 3-4 lady killers(eller annan sort) och försök att ta dej till exit:D

Haha japp blev rätt paff jag med. Har råkat dansa in i strippan några gånger också Sen är det ju en annan femma att ta sig till bilen

Permalänk

Yess! Fick äntligen igång det nu, dödade alla processer så funkade det. Jag köpte nyss en AK-47a av vapen-dealern för 1500 spänn, kom till gerilla-campet utan att ha använt AKn och där ser jag en gerilla-supplier som säljer AKs för 700 spänn styck. Drog därifrån och hamnade mitt i en strid mellan mafian och polisen, sjöt ner alla poliser. Polisen blev förbannad, men jag fick inte någon bättre status med mafian. Nu har jag hela stadens poliser efter mig, hur gör jag för att bli neutral med dem igen?

[EDIT] Den absolut enda buggen jag stött på förutom mitt problem med uppstarten är att stänga av spelet. Det går helt enkelt inte. Förresten flyter det på acceptabelt med maxade inställningar förutom AA/AF. Ska prova very high nu, funkar säkert perfa.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Yess! Fick äntligen igång det nu, dödade alla processer så funkade det. Jag köpte nyss en AK-47a av vapen-dealern för 1500 spänn, kom till gerilla-campet utan att ha använt AKn och där ser jag en gerilla-supplier som säljer AKs för 700 spänn styck. Drog därifrån och hamnade mitt i en strid mellan mafian och polisen, sjöt ner alla poliser. Polisen blev förbannad, men jag fick inte någon bättre status med mafian. Nu har jag hela stadens poliser efter mig, hur gör jag för att bli neutral med dem igen?

[EDIT] Den absolut enda buggen jag stött på förutom mitt problem med uppstarten är att stänga av spelet. Det går helt enkelt inte. Förresten flyter det på acceptabelt med maxade inställningar förutom AA/AF. Ska prova very high nu, funkar säkert perfa.

döda en massa fiender till polisen så höjs din respekt för dom.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hur får man neutral hoss civilians då?

Permalänk

ehm,det vat jag faktiskt inte:p...men dom brukar lugna ner sej efter ett tag när man har varigt frånvarande från staden ett tag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer