Boiling Point - Road to hell

Permalänk

kan du nsälla direktlänka till dom patcherna då? ja har letat genom hela sidan nu

Permalänk
Medlem

Hittar inte heller patcharna. Trainern fungerade inte för mig. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Hittar inte heller patcharna. Trainern fungerade inte för mig. :/

nä men det finna inga patchar, och dom håller på med en ny trainer

Permalänk
Medlem
Citat:

Patch and Troubleshooting FAQ on it's way!

This was posted at www.deep-shadows.com

The game is out in Europe and soon will appear on the shelves of Russian & USA.
We are working on the patch right now and it will be available online really
soon. All bugs met for now concerning problems of running the game are about
setting up drivers correctly.
The description of such problems and their solution will be published today on
www.deep-shadows.com in form of Troubleshooting FAQ.

Thanks sohei!

http://www.deep-shadows.com/fullnews.phtml?id=278

http://www.boiling-point.net/

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Var och provspelade hos en kompis idag, var totalt ospelbart kan jag säga. kördes på en P4 3Ghz 1GB ram och ett leadtek 6800GT allt på LOW i 800x600 och ändå fick han bara drygt 5fps när han ville köra med bilen, vilket jäkla skämt och fyfan va fult det ser ut och ändå kräver så mycket. nej usch för detta spel skäms atari.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Var och provspelade hos en kompis idag, var totalt ospelbart kan jag säga. kördes på en P4 3Ghz 1GB ram och ett leadtek 6800GT allt på LOW i 800x600 och ändå fick han bara drygt 5fps när han ville köra med bilen, vilket jäkla skämt och fyfan va fult det ser ut och ändå kräver så mycket. nej usch för detta spel skäms atari.

Knepigt, har ungefär samma delar (6800>9800Pro) och då flyter det minsann på. Underligt.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

klart det e fult på de inställningarna, spelet e för övrigt snyggt o bra...

edit:

problemet jag har e det att det hackar ofta när man kör o att bilden då kan stanna till nåra sek o sedan forstätta.

går jag så flyter det på bra..

ljudet försvinner också ibland när man pratar me folk o ljudet haclar också

dom hänvisar til 10 olika faktorer som att det e deras uppgift att det ska funka o att det e därför det e fel, spelet e helt enkelt inte klart!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Har precis prövat spelet.
Och det hackar ingenting och det tar inte särskilt lång tid att ladda spelet heller.
Och grafiken tycker jag faktiskt inte är särskilt ful.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

En moddad game.ini
http://www.koevis.demon.nl/GAME.rar
Mer info finns här:
http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=551913&...

Har inte testat själv än. Ska göra det när ja vaknar.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
En moddad game.ini
http://www.koevis.demon.nl/GAME.rar
Mer info finns här:
http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=551913&...

Har inte testat själv än. Ska göra det när ja vaknar.

prövade nyss, hjälpte inte mig. ligger fortfarande på ca 15fps

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Avstängd

kan till och med spela på min 2.4ghz med fx 5200 och 1.6gig minne
ligger typ på 30 fps på low med 1024*768:)

Visa signatur

p4 3.0 prescott - 1600 mb ram - 6600gt och 120 gig segate

Permalänk
Medlem

bilarna känns som jeeparna i dendär gamla cs-banan, vad den nu hette.. jeephathon eller nått i den stilen.. dvs riktigt dålig jävla känsla

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
bilarna känns som jeeparna i dendär gamla cs-banan, vad den nu hette.. jeephathon eller nått i den stilen.. dvs riktigt dålig jävla känsla

Haha, fan vad kul den banan var. Frontalkrockar så att bilarna till hälften åker in i varandra och mosar föraren, bilar som fastnar i marken efter hoppet osv.

Permalänk
Medlem

körkänslan är inget att snacka om, ren skit...

hackar när man kör också, fler som har det prob.

i övrigt så flyter allt på bra, ljudproblem dock

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Den första patchen har kommit.
http://www.atari.com/us/support/newfaq/boilingpoint.php?brows...

Vet inte om det är nån skillnad på den amerikanska och europeiska versionen. Hinner inte testa den nu. Men det har varit samma sak med tidigare spel att det är ingen skillnad på amerikansk och europeisk version.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saruman
Den första patchen har kommit.
http://www.atari.com/us/support/newfaq/boilingpoint.php?brows...

File Details
Changes in this patch are as follows:

* Occasionally, the game would crash following the attempted load of a save game.
* Occasionally, an NPC would not appear visible though they could be selected an interacted with.
* With the watch out, if the user attempted to bring up the cell phone, the previous weapon would instead appear.
* Under certain conditions, the mission to get the young man accepted by Commandante Ricardo was completed prematurely.
* Occasionally, with 0% technical aptitude, the user's character would succeed at using level 4 weapon upgrades.
* The NPC Simon (in Pueblo Faro), needed for the completion of a mission, would run away and disappear if he was wounded and not killed.
* With the mission to kill the betrayer for Commandante Raul, if the enemies were killed and the user left the area and returned, the enemies would be respawned and could be killed again.
* During the game's final mission objective, if the user's character died in the process of completing the objective, the ending cutscene would play with no graphics visible.
* The options to drive and access the trunk of Taxis were removed.
* The entrance to Don Pedro's villa located at the river was inaccessible due to the game positioning the character in the water when exiting a boat. A ladder was added.
* Occasionally, during the course of gameplay, the character's car would disappear after leaving it somewhere and later returning.
* During the police mission to kill the gang leaders, if the user's character shot at one of the bandits from an elevated position, he would run through mid air.
* The user's character was able to engage enemy civilian NPC's in conversation while they were still shooting at him.
* Occasionally, when answering the cell phone, the message would remain on the screen after the call was completed.
* There existed a location in Puerto Sombra where a car could get stuck.
* The police station in Puerto Sombra could be destroyed with a single crossbow bolt.
* The main menu behaved unpredictably if the user pressed escape while the menus were transitioning from one to another.
* Grenades thrown at cars would have no effect on their drivers.
* In the mission to destroy the government planes for Mr. Botanist, the user's character was not given enough missiles to destroy all the necessary planes.
* If the mission to persuade the suicide jumper to not jump was failed, the mission remained on the objectives list.
* In the government mission to destroy the mafia transport helicopters, if the user's character died in the helicopter, the mission could not be repeated.
* It was impossible to drop less than the entire quantity of any item that was stacked.
* Debug information appeared when holding the = key.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att vi får vänta på en EU-patch "Invalid patch file"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Ser ut som att vi får vänta på en EU-patch "Invalid patch file"

Har du provat att ta bort cracken först?

*obs skämt*

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

oj så jävla bra av tillverkarna att göra en patch för usa där skiten inte ens släppts men vi fått sitta o lida med spelets brister i flera dagar!!
det klarnar mer och mer att dom inte slutade frivilligt på S.T.A.L.K.E.R projektet

Permalänk
Medlem

asså detta e hälften av alla buggar bara, finns massa andra!

varför inte göra små förbättringar också?

exempelvis fixa till så att man kan skjuta sönder glasrutor på alla bilar o inte vissa, o ja fixa den almänna fysiken lite verkligare fan

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜

Patchen funkade för mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Patchen funkade för mig.

Någon förändring på flytet för dig?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ljudet gör jävligt mycket för att få ett spel o bli bra. Ljudet är lite vekt i detta spel.

Inte nog me att det hackar o e ljudbuggar så är det inte så välgjort. Jag köte nyss en Ferrari o tänkte då att jag äntligen blir av me min rishög som låter som skit när man kör.

Ferrarin hade inte så mycket bättre ljud det, det var klent o lät som en vanlig bil.
Tycker det borde vara lite drag i den o att motorn låter lite + att man kan varva den o så, skulle öka spelkänslan väldigt mycket.

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Någon förändring på flytet för dig?

Ehm, nej, jag vetinte.. En ny, kul bugg gör nämligen så man inte kan trycka på "Back" under "Custom GFX".. Så jag kan omöjligen få samma inställningar som innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
det klarnar mer och mer att dom inte slutade frivilligt på S.T.A.L.K.E.R projektet

Mmm man kan ju börja undra.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

De verkar ha dragit tillbaka patchen nu igen?

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Relik 📜

Tydligen. Jag har den om någon vill ha. Men det buggar inte direkt MINDRE. Lite bättre flyt kanske, vem vet (inte jag ), men en hel rad nya buggar. Smidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Tydligen. Jag har den om någon vill ha. Men det buggar inte direkt MINDRE. Lite bättre flyt kanske, vem vet (inte jag ), men en hel rad nya buggar. Smidigt.

Du får gärna lägga upp den någonstans. Tror jag vill ha den när datorn morsan sitter och jobbar vid blir ledig. Min dator kan jag inte spela det på nämligen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur