Permalänk

Comhem - Högre hastighet?

Mailade comhem förut och frågade när dom kommer höja hastigheten och framförallt när det kommer bättre upload.

Svaret jag fick var:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

I dagsläget har vi inget datum när vi lanserar högre hastigheter. Vi ser över möjligheterna att kunna lansera högre hastigheter och högre upload.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Idah Lindberg

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se"

Någon här som vet något mer? Har för mig att det fanns två pers som jobbade på comhem?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

Låter mycket lovande! Står inte ut med att bara en 1 megabit i upload..

Dagens i-landsproblem..

Mailade för övrigt dem i början av maj och fick detta svaret.. :/

Citat:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har i dagsläget inga planer på att höja hastigheten.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Som nämnts i fler trådar tidigare så är det efter de lanserat docsis 3.0 i vinter som de höjer hastigheten. Allt enligt idg.se

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

pratade med Comhem den 22 maj och frågade när dem ska höja hastigheten,fick till svar att det är på gång.

Permalänk
Medlem

Ja i vinter...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen bli snabbare.
Förmodligen mer i upload.
Inget jag kan säga säkert.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

lustigt nog kan upc lansera symmetrisk kabel modem med docsis 2.0 men inte comhem alltså?

Permalänk
Medlem

Det kan nog även comhem, men det är gammla rävar som sitter i dom stora stolarna, kunder behöver ingen upload

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

kör comhem med docsis 2.0 då ?

UPC har ju inte uppgraderat alla sina kunder med "nya" modem än ... trots att UPC haft docsis 2.0 ett ganska bra tag

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
kör comhem med docsis 2.0 då ?

hade för mig det ... kanske har fel.

Permalänk
Medlem

Docsis 2.0 ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är inte så där jätte inne i sånt här, men jag har Comhem 8/1 ialf. Alla pratar om UPC och Comhem´s Docsis. Vad är Docsis för något? Har fattat att alla kunder som har Comhem ligger på Docsis 2.0 än så länge ialf

Edit: är det någon sorts plattform?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

det är en standard likt adsl, fast för kabelmodem

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

när vi ändå snackar om kommande comhem tjänster så kan jag passa på att höra om nån som har hört nått om planer för en fastip tjänst?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju kunna ta på mig friheten och maila dom angående det återkommer med eventuella besked.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Jag skulle ju kunna ta på mig friheten och maila dom angående det återkommer med eventuella besked.

Jag mailade dem om det för typ 10dagar sedan, fortfarande inget svar.
De hatar mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast ip? Inse hur lågt det lär vara prioriterat hos isp's. Lär vara lägre än 0,2% som efterfrågar detta så jag tror inte ens det finns planer. Inget är väl dock skrivet i sten.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hur tycker ni man ska göra då? Funderar lite på att byta till telia 24/1. Där är det ju iofs inte bättre upload men bättre download. Dock jävligt jobbigt om comhem kommer med bättre upload snart och telia fortfarande har dålig..

Svårt det här ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Hur tycker ni man ska göra då? Funderar lite på att byta till telia 24/1. Där är det ju iofs inte bättre upload men bättre download. Dock jävligt jobbigt om comhem kommer med bättre upload snart och telia fortfarande har dålig..

Svårt det här ..

Om du har en hyffsad isp och orkar vänta så skulle jag gjort det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Om du har en hyffsad isp och orkar vänta så skulle jag gjort det.

Har ju comhem 8/1, det funkar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

yngve: jag skulle då aldrig ha bytt.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Precis som andra här säger så verkar det vara på gång med högre hastigheter, främst högre upload. Och Docsis 3.0 verkar väldigt lovande. Det snackas om hastigheter på 100/100mbit.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Dock har ju comhem som nämnt i en annan tråd inte bara fastigheter med stjärnnät-koppling (som upc). Detta gör troligen att du inte kan maximera dessa värden.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Alla nya nät som byggs byggs med stjärnnät. Men det finns vissa fastigheter som inte har detta.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

jag sitter på Telias 8/1 men får ut max ~4,5Mbit ner och 50kb up var inne på att byta till comhem en polare som bor i närheten och har dom ligger jäkligt nära max hastighet runt 7,5Mbit tror jag han hade.

det med 100/100 vet jag en annan polare som har han har Labs2 som ISP och han maxar den linan utan problem runt 11-12Mb/s samt han har precis fått höra rykten om att Gbit ska dyka upp där han bor dvs 1000/1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
jag sitter på Telias 8/1 men får ut max ~4,5Mbit ner och 50kb up var inne på att byta till comhem en polare som bor i närheten och har dom ligger jäkligt nära max hastighet runt 7,5Mbit tror jag han hade.

det med 100/100 vet jag en annan polare som har han har Labs2 som ISP och han maxar den linan utan problem runt 11-12Mb/s samt han har precis fått höra rykten om att Gbit ska dyka upp där han bor dvs 1000/1000

Tror att det "bara" är 1000/100 iofs..

Permalänk
Medlem

nej det blir 1000/1000, det är ju redigt LAN dom kör där, husen blev byggda för 2år sen ungefär

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
nej det blir 1000/1000, det är ju redigt LAN dom kör där, husen blev byggda för 2år sen ungefär

Ok, vad har du för källa? Allt jag har läst tyder på att det "endast" är 100 megabit i upload...

Permalänk

Det är nog bra ledningar iaf för hela området jag bor i är byggt ~2000.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Precis som andra här säger så verkar det vara på gång med högre hastigheter, främst högre upload. Och Docsis 3.0 verkar väldigt lovande. Det snackas om hastigheter på 100/100mbit.

Det är 200 Mbps downstream bandwidth och 100 mbps upstream bandwidth.

Med tanke på att Docsis 2.0 erbjuder en downstream bandwidth på 40 mbps och en upstream på 30 så skulle jag inte förvänta mig någon större förändring i hastigheterna från comhem.