Någon som har tips på ett program som tar bort trojan virusena ??

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett fåtal filer som har blivit infekterad av trojan... och så fort virus programet ska ta bort viruset så byter filerna namn.. det börjar bara sprida sig nu.. just nu har jag cirka 55 virus som heter Trojan.Win32.Agent.cp
Trojan.Downloader och så vidare...

Visa signatur

AMD 64/3700+ || DFI Lanparty UT nF4-D || XFX 7800 GT || 2x 512 Kingston Hyper-X || 1x 250GB 1x 300GB

Permalänk
Medlem

Norton....

Visa signatur

ABIT IP35, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, Radeon 7800GT 512Mb, Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB, WD Raptor 36Gb, WD Caviar 500Gb, Zalman CNPS770-Cu, ESI Juli@, Lian Li PC-S80

Permalänk
Medlem

Norton? Lycka till. Skulle hellre satsat på Kaspersky eller vad som helst utan Norton. Det är som att be om att bli infekterad av alla möjliga virus, trojaner och maskar. "Infect me".

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Norton Antivirus har jag kört med sedan jag först skaffade dator och det var när Win95 kom ut och har inte haft något problem med virus men bRum kanske vet mer? Men för att hjälpa den som postade detta inlägg så blir mitt svar Googla och sök på "remove + virusnamn" så lär du fixa det

Permalänk

När jag råkar ut för Trojanska hästar så tar jag enkelt bort dom med AGV som dessutom finns i en gratisversion med fria updates (dock högst 1 gång om dagen schemalagt).
Googla runt lite brukar ju funka.

Visa signatur

Celeron D 320 2400Mhz @ 2700 (Zalman CNPS7000B-AlCu LED) | 2x512Mb DDR PC3200 (Revoltec RAM Freezer) | Sapphire Radeon 9550 256Mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johansson_A
När jag råkar ut för Trojanska hästar så tar jag enkelt bort dom med AGV som dessutom finns i en gratisversion med fria updates (dock högst 1 gång om dagen schemalagt).
Googla runt lite brukar ju funka.

AVG annars (=
Va tvungen (=

Permalänk

Haha ja e nog för sömnig
Men de va rätt bokstäver fast fel följd, så lite duktig var jag

Visa signatur

Celeron D 320 2400Mhz @ 2700 (Zalman CNPS7000B-AlCu LED) | 2x512Mb DDR PC3200 (Revoltec RAM Freezer) | Sapphire Radeon 9550 256Mb

Permalänk
Medlem

Norton har jag slutat med för länge sedan för att nästan alla virus kan ta sig igenom norton..... Det ända bra programet som blockar alla virus är zone alarms men det blockar förbra så inte internet funkar för som andra i huset :S har ju min dator som getaway.....
Så jag får väll ta och leta efter en remove på google......
eller så installerar man om datorn med ett windows xp 64 bit som ska funka bra nu..... men det skulle inte förvåna mig om dom har kommit med virus på 64 bit också =/
Får se om det går bra..... en system 32 fil vart infekterad nyss som virus programet tog bort :S

Visa signatur

AMD 64/3700+ || DFI Lanparty UT nF4-D || XFX 7800 GT || 2x 512 Kingston Hyper-X || 1x 250GB 1x 300GB

Permalänk
Avstängd

Super anti spywhere är ett prog jag skulle rekommendera

Jag kör med det och det är perfekt. du kommer inte bli besviken

Sök på google ladda hem installera och sen uppdatera och kör det.

edit: När du har dom jävlarna så ska du avinstallera Super Anti Spywhere och du kommer få en fråga om grejerna i virus vault skall tas bort, det klickar du givetvis i och så försvinner virusen. Sen installerar du programmet igen och kör det för en extra säkerhetskoll.^^ Givetvis kör du en Complete scan ^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag kör Ad-aware eller Malwarebytes' Anti-Malware.

Brukar fungera.

Permalänk
Medlem

Finns ett flertal, men eftersom system redan har blivit infekterat så tvivlar jag på att det t lönar sig..?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Enkronan:

Trådfan är ju 4 år gammal, problemet är nog löst sen länge och flertal trådar är redan skapade..

Permalänk
Avstängd

tcntad: Sorry kollade inte så noga eftersom den låg högst upp på listan på nya trådar.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
tcntad: Sorry kollade inte så noga eftersom den låg högst upp på listan på nya trådar.:)

Högt upp på listan av nya trådar ? really?

den är ju 4 år gammal

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Likskändning...

Dra inte upp gamla trådar om ni inte har något viktigt att tillföra

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||