Navyfield - Gratis MMORPG strategi

Permalänk
Medlem

Baah, jag har uppdaterat klart, men när jag ska logga in får jag en time out hela tiden! Jobbigt...

Permalänk

Samma här, är det någon port som måste öppnas kanske, eller är servern helt enkelt bara nere?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

servern nere, jag blev utslängd

Permalänk
Medlem

Grr. Ni som kom in, vilken server är ni på, så alla är på samma?

Permalänk

Finns bara en server som jag förstår det.
Du börjar med att köpa ett skepp och får fyra gubbar att sätta in i ditt skepp. sen går du ut på en stor karta och letar olika slag (som andra spelare sätter upp). Bara att joina och tryck på ready när du är nöjd med din position. F = öka farten, V= minska farten, Space skjuter. Vänster mus, peka vart din båt ska, höger mus, peka vart dina kanoner ska sikta.
Mycket enkelt.

Permalänk

Låter alla tiders. Om man bara kunde komma in någon gång, hmf..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Känns lite RA2 över skeppen

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

Jag träffade faktiskt på Poppen där inne.

Men om spelet är roligt i mer än 5 minuter kan jag inte svara på, för det var ungefär så länge jag kunde spela innan det bröts.

Permalänk
Medlem

Gratis och gratis.. "Welcome to the Beta Test of SD EnterNet's massively multiplayer online tactics naval battle game service, Navy Field"

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Ja? Är det inte gratis?

Permalänk
Medlem

Spelet verkar vara lite avancerat, eller vad tycker ni?

Kolla här: Forum Tips and Tactics "Guide: Sailors, Nations"

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

Inte mig emot, fast det ser inte så avancerat ut?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

servern verkar vara nere som sagt. Robinsilver blev inte du kickad? Jag blev bannad frånd et rummet

EDIT: står i deras forum att spelet kommer komma upp igen om en timme. De hittade några buggar de ville fixa, de verkar vara snabba med bugg fixandet

Permalänk

Poppen : Efter det att du gick ut (blev bannad från rummet) så tog det bara några sekunder sen var slaget igång. Jag klarade mig rätt så länge sen kom det två fartyg och började bomba mig. Sen sjönk jag...

Permalänk
Medlem

Ah ok. Hehe

Försökte göra training mission men det sket sig för det gick typ itne att klara ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Poppen : Efter det att du gick ut (blev bannad från rummet) så tog det bara några sekunder sen var slaget igång. Jag klarade mig rätt så länge sen kom det två fartyg och började bomba mig. Sen sjönk jag...

Är det typ pirates-stuk på slagen eller hur funkar det?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Level baserade rum?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Kommer att heta Pertan81 när jag väl kommer in!

Hakar också på swec flottan.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Det är real time, du klickar vart din båt ska så kör den dit. Nästan lire RA över det, fast du styr kanonerna med andra musknappen. Sen ju bättre du blir och ju fler du sänker så kan du köpa andra skepp och uppgradera armor, motor och kanontornen.

Men jag hade skit svårt för att träffa dom andra båtarna. Du måste ju dessutom hålla dig rörlig hela tiden annars blir du ett lätt byte. Det behövs nog en hel del övning.

Permalänk
Medlem

Spelet är lvl baserat på något sätt, vissa rum/länder/områden måste man vara en viss level för. Finns såkallade training mission rum, kom in i ett sådant men fatta inte vad jag skulle göra, sen så finns det då battle rum där man då krigar, pvp.

Permalänk
Relik 📜

åhhhh, vad coolt!

Jag måste verkligen in.. Skriv såfort servrarna kommer upp igen!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ok, låter rätt ball :). Jag gillar när det är mer skillbased (även om jag själv suger uteslutande på de flesta spel som kräver någon form av koordinationsförmåga)...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Relik 📜

Nu funkar update..

Vafan, bara mitt spel som.. dör.. CTD direkt efter update..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Det är även så att när du går in i ett rum (slagfält) så delas alla upp i två lag, som jag förstår så får man nöja sig med det laget man hamnar i. Jag har inte själv skapat något slag men det hade varit roligt om vi skapat ett med password (om det går) så möts vi där inne.

EDIT : Servern är inte uppe ännu.

Permalänk
Medlem

Kolla i forumen. Adminsen startar en tråd när servern är uppe.

Permalänk
Medlem

Tankar det nu

Jävligt stabil server de hittat, ligger på 1.1 MiB/s

Permalänk

Föresten, jag antar att man måste välja att tillhöra en viss arme när man kommer in. Om vi nu skall skapa en "Swec-brigad" av något slag kanske man skulle komma överns om innan vilken denna skall vara innan vi loggar in?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Relik 📜

UK! Te och hela kittet! Givet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jo, Storbrittanien eller Tyskland röstar jag på.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Man får nog välja senare vilken arme man vill tillhöra skulle jag tro. För när man loggar in hamnar man i en hamn som kallas busan eller något och den hamnen har ingen flagga. Så man är väll internationell eller nåt

Vi ska inte vara usa iaf för de verkara vara nerfade, folk som klagar i deras forum