Navyfield - Gratis MMORPG strategi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Du måste sedan (med operatorn) välja skepp. Det är "knappen" längst ner till höge rpå honom. När du valt skepp, kan du köpa ett i Englands hamn.

Then you are good to go

Tackar.. Gjorde det innan också, men var tydligen tvungen att logga ur och logga in igen för att det skulle funka..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Tackar.. Gjorde det innan också, men var tydligen tvungen att logga ur och logga in igen för att det skulle funka..

"O Class" är inget att hurra för dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
"O Class" är inget att hurra för dock.

Tyckte iof den var bättre än det andra skeppet..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tankar för fullt, kommer förmodligen att testa detta nu...:)

Skulle vara riktigt kul om vi på swec kunde skapa ett "gäng" och köra runt och lira rundor

Jag kommer förmodligen heta Kappy...

Döper man sitt skepp till ett annat namn? för isåfall får man väl komma på något fyndigt;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Tankar för fullt, kommer förmodligen att testa detta nu...:)

Skulle vara riktigt kul om vi på swec kunde skapa ett "gäng" och köra runt och lira rundor

Jag kommer förmodligen heta Kappy...

Döper man sitt skepp till ett annat namn? för isåfall får man väl komma på något fyndigt;D

Jepp.. varje skepp du köper får du "döpa".

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Laddar ner (50% @ 620kb/s) och har reggat mig som Generalen.
Ser helt okej ut :).

Permalänk
Medlem

Ska vi välja England eller hur blir det nu?

Knasterband: Vilket land spelar du med?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag har valt england iaf..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har också valt england, men har lungnat ner mig med spelandet. Extremt enformigt börjar det bli

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Ska vi välja England eller hur blir det nu?

Knasterband: Vilket land spelar du med?

Jag har min högsta besättning som USA, vilket jag ångrar. Skulle ha valt Japan egentligen.

Permalänk

Jag kommer inte in. "log in time is over".

har stängt av brandväggar, kör på modemet och fan och hans moster...

börjar bli sne, för det verkar kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Jag har min högsta besättning som USA, vilket jag ångrar. Skulle ha valt Japan egentligen.

Ok, jag kanske provar Japan.

Jag har lite problem med vilka shells jag ska använda. T ex ska man proppa hela skeppet med samma shells eller ska man variera HE med AA tillsammans med torpederna?

Hur skjuter man vanliga HE och AA enskilt?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

hur ställer man in Auto aim? jag har fått in "manual aim" och det är väldigt svårt när man möter motstårnader med auto aim som bara pangar sönder en..

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
hur ställer man in Auto aim? jag har fått in "manual aim" och det är väldigt svårt när man möter motstårnader med auto aim som bara pangar sönder en..

Du köper en FCS som heter Auto

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

jaha! jag köpte den andra FCS'en med mest skada

vad gör den andra FCS'en då?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
jaha! jag köpte den andra FCS'en med mest skada

vad gör den andra FCS'en då?

Jag vetinte vad den sista gör..

"Finder"

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

oki..men fysatan vad irriterande, när man väl har suttit och väntat minst en kvart på ett spel så stängs skitspelet av...Lezziter, vad sägs om att starta ett Swec spel? eller vi kanske är för lite pers..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Ok, jag kanske provar Japan.

Jag har lite problem med vilka shells jag ska använda. T ex ska man proppa hela skeppet med samma shells eller ska man variera HE med AA tillsammans med torpederna?

Hur skjuter man vanliga HE och AA enskilt?

Grejen med Japan är att dom har så extremt bra torpedbåtar, så välj dom inte om du bara vill köra med kanoner

Jag är brukar köra med bara HE-shells. Samma storlek på alla kanonerna (oftast medium).
Sistan frågan "Hur skjuter man vanliga HE och AA enskilt?" förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du hur man väljer vilken typ av skott man skjuter om man laddat med två olika? Då kan du switcha med en knapp brevid skotträknaren. Som sagt, kolla in manualen. Nästan allt står där

Permalänk
Medlem

Precis så var jag i en battle, 1 mot 1...men efter ett tag så kunde ingeen skjuta.. det stod något runt 500 i de där små sakerna nere i vänster hörn..men ajg kunde inte skjuta..någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att köra det i window mode?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Grejen med Japan är att dom har så extremt bra torpedbåtar, så välj dom inte om du bara vill köra med kanoner

Jag är brukar köra med bara HE-shells. Samma storlek på alla kanonerna (oftast medium).
Sistan frågan "Hur skjuter man vanliga HE och AA enskilt?" förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du hur man väljer vilken typ av skott man skjuter om man laddat med två olika? Då kan du switcha med en knapp brevid skotträknaren. Som sagt, kolla in manualen. Nästan allt står där

Vad jag menade var, om jag har en kanon som skjuter HE och en annan kanon som skjuter AA hur switchar jag mellan de?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Vad jag menade var, om jag har en kanon som skjuter HE och en annan kanon som skjuter AA hur switchar jag mellan de?

Läs det jag skrivit tidigare om R och T -slots. Det går inte att välja en enskild kanon, så du får ha dina HE-kanoner på T och dina AA på R för att kunna switcha mellan dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Vad jag menade var, om jag har en kanon som skjuter HE och en annan kanon som skjuter AA hur switchar jag mellan de?

Du behöver inte ändra mellan R och T. Om du har sett när du handlar ammo till kanonerna så finns det en A knapp och en B knapp. I A kan du ladda tex HE i B kan du ladda AA, för att sedan switcha mellan gör du så att när du är i slagfältet så längst ner till vänster så ser du massa mätare och knappar. Genom att trycka på dessa ändrar du mellan ammo A och ammo B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Du behöver inte ändra mellan R och T. Om du har sett när du handlar ammo till kanonerna så finns det en A knapp och en B knapp. I A kan du ladda tex HE i B kan du ladda AA, för att sedan switcha mellan gör du så att när du är i slagfältet så längst ner till vänster så ser du massa mätare och knappar. Genom att trycka på dessa ändrar du mellan ammo A och ammo B.

Ok, nu förstod jag. Tackar

PS: Tröttnat på spelet nu :/ Känns enformigt

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Spelar någon fortfarande det här spelet?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

jag tankar just nu.. men det går sakta som en snigel med reumatism...
reggade konto på prince of whales servern också

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

faaan kommer inte in på bismark... för många spelare.... prince of wales e för veteraner

Permalänk
Medlem

aj då... då kan det nog komma att svida lite...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Alltså.. Jag tankar i 10 kb/s. Segare en tpb..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag med.. 8kb/s i snitt... suger...
men det får stå på över natten

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.