Navyfield - Gratis MMORPG strategi

Permalänk
Medlem

Kommer in.. När får man ny båt?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Kan ingen kolla upp vilken port som spelet använder. Vet inte riktigt hur man gör det. Har fortfarande inte lyckats lösa mitt tidigare beskrivna problem. Har testat nya DNS servrar etc. utan framgång. Så om någon vänligen kan plocka fram porten så är jag tacksam.

Permalänk
Medlem

Spelade nyss nu, sänkte ett skepp men blev duktigt ägd i slutet när det bara var jag och en till i våran flotta och de var runt 5 skepp haha.

mitt namn är Pirotess

Såg en SweC battle men den försvann precis innan jag han gå med Jaja spela mer imorron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Ok först och främst, man siktar olika i training mission och battle. I battle får du en helt annan meny, där nere bredvid den runda grejen så finns det två remsor med siffror. Det är tornens vinkel up och ner, dessa kör du upp och ner och avgör vart skotten hamnar. Sedan när du vill skjuta trycker du på mellanslag.

I traing mission är det bara trycka där man vill skjutaoch trycker på mellanslag.

Tack för att du försökte hjälpa, men det fungerade inte någonstans.

Jag kunde fortfarande inte sikta. Jag kunde inte röra en fena nere vid menyn, den var helt statisk och ville inte röra sig var som helst. Förresten fanns det ganska många runda grejer.

Tycker spelet var riktigt tråkigt, men det kanske bara är för att mitt inte fungerar. Och förresten så kunde jag inte sikta i training heller, där skjöt båten lika snett som vanligt. Rätt upp i luften.

Permalänk
Medlem

SweC - Lvl 1-4 vid första hamnen.

Edit: Sorry... Crash To Desktop.

Edit 2: Uppe igen.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Haha detta spel ägde totalt

Lvl 5 nu. Lezziter såg du mig och den sista killen med stora båten?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Haha detta spel ägde totalt

Lvl 5 nu. Lezziter såg du mig och den sista killen med stora båten?

aaa.. fan vad han sög

Någon som har spel uppe?
Kicka alla som är icke-swec!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5800X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
aaa.. fan vad han sög

Någon som har spel uppe?
Kicka alla som är icke-swec!

Har ett spel uppe..

Edit: Någon ephex här?

Satan vilka kassa kanoner det var på den lite större båten.. Siktar rakt fram...

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Har ett spel uppe..

Edit: Någon ephex här?

Satan vilka kassa kanoner det var på den lite större båten.. Siktar rakt fram...

Ja, jag kan itne heller få dom att snurra.. :S

Kom igen nu, några till.. Nu är det ju bara jag o pertan i farten

Edit: Den som kommer på hur man skjuter torpeder kan ju hojta.

Visa signatur

Permalänk

tanka det nyss kan man hänga me någon där ute på havet

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
tanka det nyss kan man hänga me någon där ute på havet

Spana efter ett "rum" som heter Swec..

Visa signatur

Permalänk

ok ska bil ska uppdatera sen kommer jag in

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Spana efter ett "rum" som heter Swec..

Vi ägde dom bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jepp..

Kom igen nu.. flera swecare.

Visa signatur

Permalänk

Fan game hack detected vad ska man göra

Visa signatur

Permalänk

Så ni har äntligen hittat det här underbara spelet?
Jag har spelat till och från i några månader nu, men ligger fortfarande rätt så långt ner i skeppsstegen.

Som ni kanske har märkt finns det olika FCS; auto och manuell kan man säga. Med auto klickar man med musen där man vill sikta och med manuell siktar man med tangentbordet. Jag rekomenderar att dom som tycker att spelet är så kul att dom vill fortsätta kör med tangentbordet eftersom man kan få mycket bättre träffar på det sättet. Auto funkar också (jag själv kör med det), men som sagt så får man oftast inte lika bra träffar.
Läs manualen som finns på http://sdent.nefficient.com/sdent/manuals/Navyfiled.zip och FAQ och guide som finns på www.navyfield.com. Kolla forumen också.

Glöm inte bort att det är friendly fire i NF. Det finns inget värre än att bli torpederad av sina egna kompisar.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Så ni har äntligen hittat det här underbara spelet?
Jag har spelat till och från i några månader nu, men ligger fortfarande rätt så långt ner i skeppsstegen.

Som ni kanske har märkt finns det olika FCS; auto och manuell kan man säga. Med auto klickar man med musen där man vill sikta och med manuell siktar man med tangentbordet. Jag rekomenderar att dom som tycker att spelet är så kul att dom vill fortsätta kör med tangentbordet eftersom man kan få mycket bättre träffar på det sättet. Auto funkar också (jag själv kör med det), men som sagt så får man oftast inte lika bra träffar.
Läs manualen som finns på http://sdent.nefficient.com/sdent/manuals/Navyfiled.zip och FAQ och guide som finns på www.navyfield.com. Kolla forumen också.

Glöm inte bort att det är friendly fire i NF. Det finns inget värre än att bli torpederad av sina egna kompisar.

HUR skjuter man torpeder? Och vad är vitsen med dessa kanoner man iunte kan sikta med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wee.. går ju fint nu.. mycket enklare med Destoyers..

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Wee.. går ju fint nu.. mycket enklare med Destoyers..

Ja, faktiskt.. bara man kunde klura ut det där med torpeder, så..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, faktiskt.. bara man kunde klura ut det där med torpeder, så..

Blev inge klokare av att läsa manualen.

Edit: Det undrar jag med.. Är på lvl 7 nu..

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Blev inge klokare av att läsa manualen.

Inte jag heller.. Undrar när man får nästa destroyer?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

HUR skjuter man torpeder? Och vad är vitsen med dessa kanoner man iunte kan sikta med?

Snälla, läs manualen.
Det finns R och T slots. R är för kanoner, T är för torpeder och annat, tex anti air.
När du har slängt på en torpedlauncher på ett T-slot och laddat med torpeder så är det bara att trycka T i battle (R för att komma tillbaks till kanonerna) så får du fram sikte för T-slots. Nere vid skotträknarna finns det två knappar. Jag har för mig att det står N och W på ena, men jag är inte säker eftersom jag inte har tillgång till spelet just nu. N är narrow och W är wide. Om jag minns rätt så finns det även fast och slow. Slow går längre, men långsammare än fast.

Om man trycker på CTRL sätter man igång TDA. Det är bra när man vill rotera kanonerna snabbare.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Snälla, läs manualen.
Det finns R och T slots. R är för kanoner, T är för torpeder och annat, tex anti air.
När du har slängt på en torpedlauncher på ett T-slot och laddat med torpeder så är det bara att trycka T i battle (R för att komma tillbaks till kanonerna) så får du fram sikte för T-slots. Nere vid skotträknarna finns det två knappar. Jag har för mig att det står N och W på ena, men jag är inte säker eftersom jag inte har tillgång till spelet just nu. N är narrow och W är wide. Om jag minns rätt så finns det även fast och slow. Slow går längre, men långsammare än fast.

Om man trycker på CTRL sätter man igång TDA. Det är bra när man vill rotera kanonerna snabbare.

Manualen är inte direkt informativ.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Manualen är inte direkt informativ.

Den är väldigt informativ, bara man tar sig tid att läsa den.
Om du hade läst den skulle du sett att det står om R och T -slots och därmed hur man skjuter torpeder.

Permalänk

Hihi detta måste provas, sjökrigsporr på hög nivå ju..:D

Tankar för fulla muggar stadigt på 1.1 mb/s

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Kul att se att det verkar vara roligt. Har själv inte provat än, åkte iväg på bio med flickvännen medans servern var nere, och nu är tråden på 5 sidor.
Ska testa det nu. See ya on the NavyFields.

*edit*
Om nån moderator har orken så kan man ju ändra topicen till MMORTS istället.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Satte det på tankning men han sommna innan det var klart.
kan ingen lägga in lite snygga screens på spelet då?

Permalänk

JesusTittyFuckingChrist, helt omöjligt vad svårt det var att aima. Men skön känsla när man till slut spränger den andra båten i småbitar

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan logga in i spelet?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag sitter och spelar nu.. så det funkar att logga in iaf..

Visa signatur