Permalänk
Medlem

Asus Laptop - Skruva upp

Nu var det dags för ännu en tråd... (skrev en tidigare, men rubriken blev helt fel eftersom jag löste mitt första problem och dök in i ett annat bara nån minut efter att den skapades).

Skulle hur som helst behöva lite hjälp med att skruva upp min Asus B1A (b1000). Behöver komma in och kika lite på bios-chippet som jag råkade radera tidigare idag (igår).
Så, frågan är helt enkelt - hur får jag upp "chassit"? Alla som har ens har någon laptop berätta gärna hur det funkar på era modeller så att jag kan kika på den här...

Lyckas jag inte laga den blir jag ju liksom skyldig flickan en bärbar dator, och det vore dyrt

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Ja skruvade isär min Asus L1400B(L1B) som hade slutat fungera genom att ta skruva bort alla skruvar som jag såg. (Sen hittade ja inget fel så ja skruvade ihop den igen å då började den funka )
De e sällan svårare än så, bort me skruvarna å sen bända lite försiktigt (kommer antagligen va några skruvar man inte ser).. Kom ihåg vart alla skruvar satt sen bara!! skriva ner på papper kan vara en bra ide...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]